[Win2003] boot.ini aanpassen, van C naar D

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Op c:\ stond eerst de installatie van 2003 server, daar heb ik een image van gemaakt en op d:\ gezet omdat dat een raid partitie is.

Nou wil ik dus dat 2003 server nu word opgestart van die raid partitie die dus nu identiek is aan c:\ waar vanaf opgestart word.

Wat moet ik nou in boot.ini veranderen zodat 2003 server van d:\ word gestart?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="WINDOWS SERVER 2003, Standard" /fastdetect

Dit is de boot.ini van c:\, ik neem aan dat ik die moet aanpassen?

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31

dotcode

///\00/\\

Ik denk dat je er wel uit komt met bootcfg.exe

http://support.microsoft.com/?kbid=291980

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:18
denk dat je hier iets meer voor moet wijzigen dan alleen je boot.ini. Al je verwijzingen binnen dat image blijven naar c staan pointen.

wellicht dat http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/793113 je kan helpen (gaat weliswaar of 2k maar zal grotendeels ook voor 2k3 gelden)
Zelfs dan betwijfel ik nog of alles lekker gaat lopen.

Appels zijn geen peren

Verwijderd

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="WINDOWS SERVER 2003, Standard" /fastdetect

:?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan in principe niet je Windows installatie op een andere partitie zetten. Op een aantal plaatsen in de registry wordt op manieren verwezen naar gedeeltes van je systeem zoals hierboven ook al uitgelegd.

Overigens snap ik in hemelsnaam niet waarom je tijdens de installatie van een server niet iets beter planned. Het is toch een server OS he, Windows 2003.

• Vincent17
elevator schreef op 21 augustus 2003 @ 22:48:
Overigens snap ik in hemelsnaam niet waarom je tijdens de installatie van een server niet iets beter planned. Het is toch een server OS he, Windows 2003.
Ik gebruik het gewoon thuis om een beetje te klooien, hij geeft tijdens de installatie aan dat op die RAID schijven niet wil installeren dus heb ik er een derde aan gehangen en daarop geinstalleerd en dan wilde ik van die schijf een image maken en op de RAID schijf uitrollen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je installatie nu al niet wil installen, wat doet je denken dat het er wel wil van booten dan ?

Verwijderd

TheJackal schreef op 21 augustus 2003 @ 23:36:
[...]
Ik gebruik het gewoon thuis om een beetje te klooien, hij geeft tijdens de installatie aan dat op die RAID schijven niet wil installeren dus heb ik er een derde aan gehangen en daarop geinstalleerd en dan wilde ik van die schijf een image maken en op de RAID schijf uitrollen.
wat geeft ie aan dan? Wellicht op F6 drukken?
Zoals jij het schetst gaat het in ieder geval niet werken.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

TheJackal schreef op 21 augustus 2003 @ 23:36:
[...]
...hij geeft tijdens de installatie aan dat op die RAID schijven niet wil installeren ...
:?

Zoals al gezegd, druk je dan wel op F6 tijdens de install en duw je een floppy met RAID drivers erbij zodat de setup ook om kan gaan met RAID :?

Zomaar een image verschuiven naar een andere HD/partities gaat alleen maar als je daarna de zelfde verwijzigen houdt naar die schijf toe zoals elevator al aangeeft.

Dus dan zal die andere schijf er op z'n minst ook weer uitmoeten en daarbij weet ik niet hoe de RAID dan benaderd wordt.

Ook mis je dan volgens mij nog de RAID drivers in je geinstalleerde windows, dus zal het waarschijnlijk nooit booten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Vincent17
hij ziet de schijf nu gewoon als D:\ en is perfect benaderbaar en alles. Toen ik de setup meteen op die raid schijf probeerde te installeren deed ik inderdaad F6 om de raid drivers van de flop te installeren, maar als ik daar eindelijk ben is die meestal al gecrashed met een aantal wazige fouten en verder dan die raid drivers installeren gaat de installatie niet.
Als ik nu in windows zit is er totaal niets aan de hand met die schijf, maar ik denk dat een van de 2 schijven niet meer helemaal 100% is.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Gebruik je dan nog de orginele drivers :?
Kan me voorstellen dat er misschien al drivers zijn specifiek voor win2k3?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1