SMC WIFI inbouwen: pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een SMC 2.4 GHz wireless PCI adapter ingebouwd in een P3-500 met een AOPEN AX6BC pro moederbord die draait op XP professional met alle recente updates van zowel winXP als de bios. Na het inbouwen wil de pc totaal niet meer booten. Er komen geen bios-piepjes en geen foutmelding. De monitor krijgt geen vga signaal en de pc start ook niet door.

In een andere p-3 machine wordt de kaart meteen gedetecteerd. Zodra ik de kaart verwijder werkt de pc weer als vanouds. De pc moet gaan functioneren als fpt server en ik heb dan ook alle overbodige kaarten als oude netwerkkaart, geluidskaart en fire-wire kaart verwijderd.

Pogingen om evt. irq conflicten op te lossen door in de bios alle seriele en printerpoorten uit te schakelen liepen ook op niets uit. Ook het wisselen van de AGP vga kaart hielp niet. Mijn opties zijn inmiddels op 8)7 ...wie heeft een idee waar dit aan kan liggen???

Bij voorbaat dank!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

probeer eens in een ander pci slot te drukken. Mischien stoort hij het vga signaal wel, wat ik me eigenlijk niet kan indenken.

• aarnsand
Ik heb alle pci sloten gehad. Maakt allemaal geen donder uit. Ik begin onderhand behoorlijk geirriteerd te raken. Router installeren werkte allemaal perfect. Laptopje ook. Nu zit het alleen nog op zon stom pci kaartje in een practisch kale pc vast...om gek van te worden! Bedankt voor het meedenken though!

Verwijderd

is het een pci kaart met daarop een minipci kaartje? Zo ja dan zou je eerst kunnen testen zonder minipci erin, maar wel de pci kaart in de pc.

Anders is het enige wat ik zou kunnen bedenken een voedingsprobleem

• aarnsand
Het is 1 geheel, dus geen pci adapter waar een insteekkaartje in moet. Helemaal vastgesoldeerd, daar valt niets aan te schroeven....

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

wat voor voeding heb je erin zitten, maar voeding moet zo'n kaal systeem toch wel trekken :?

• aarnsand
ehmmmm het is een atx kast van 3 jaar oud.... het lijkt me dat ie dat toch wel trekt. ik heb er 2 harde schijven in zitten, een brander en een cdrom. ik heb al geprobeerd of het lukt met de slave hdd uitgeplugd, maar dat mocht ook niet baten.....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Eerst even je mobo flashen. Werkt het nog niet? Ga ermee terug en haal zo'n USB dongle. Beetje lullige oplossing, maar ze kunnen hem vast wel ruilen.

You can't have everything. Where would you put it?

• aarnsand
heb vanmiddag al meest recente bios geflashed. (zie eerste post) ik denk dat ik toch aan de usb dongle vast zit.... grrrr
maar goed... mocht ik in de toekomst nog weer es met een pc aan het knoeien gaan, dan trek je em er wel weer makkelijk af om ergens anders op aan te sluiten...al was dat niet de insteek van deze pc die netjes in de meterkast opgeborgen zou worden....

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad met een usb 2.0 kaart.
Probleem was dat het mobo niet pci 2.2 (oid) aankon en dat kaartje dat wel moest hebben.
Kijk eens goed in de handleiding van mobo of dat gesupport wordt en of dat kaartje dat niet verwacht.
Als dat zo is zit er helaas niets anders op dan een kaartje van een ander merk te halen. :(

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• aarnsand
Dit zal ik es nakijken...morgen. usb dongle is misschien een oplossing, maar daar heb ik geen 54 mb wifi router voor staan natuurlijk...
ik blijf ermee prutsen... na een tijd probleemloos mn laptop op de router gebruikt te hebben maakt mn @home motorola surfboard nu geen verbinding meer met internet (zucht!) van de week de monteur erbij gehad. de hoofdaansluiting zond een te sterk (of zwak) vermogen uit... de enige stabiele verbinding die ik nu heb is een wifi signaal wat ik van iemand uit de buur oppik... hij zit ook op een @home verbinding, dus dat scheelt weer met de mailinstellingen (-:

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem:

Linksys wmp54g pci kaartje in een IBM aptiva pIII-500 (met Acer v66m mobo) zorgt ervoor dat bios niet opstart of blijft hangen 9 van de 10 keer. Echter soms start bios (en windows) gewoon op (vaag?!)...

Gebeurt bij verschillende windows versies, ook na updaten van bios (alhoewel laatste bios van mei 2000 is voor dit mobo..)..

Ligt ook hier niet aan pci-kaart, want in andere pIII doet ie het goed..
Verschillende pci-sloten geprobeerd...
Usb niet echt een oplossing ivm g-standaard....

Moet nog even kijken of mobo pci2.2 aankan en of kaart dat vereist... maar verder weet ik ook geen oplossing...

• aarnsand
Mijn SMC kaart heeft inderdaad pci 2.2 nodig. ik kan echter nergens vinden of mijn mobo dit ondersteunt....ik kan het antwoord echter wel raden...

• aarnsand
citaat uit de FAQ van AOPEN
De genoemde paragraaf kan ik echter niet vinden.... Wie kan me vertellen hoe ik pin A14 af kan plakken?

Q213: Why doesn't my MX3L boot up with some PCI 2.2 cards? How can I solve it?

PCI 2.2 specification requires a 3.3V standby current on pin A14 of PCI slots. If the card shares a large portion of standby current (through pin A14) with the power-on circuit of MX3L, which also follows PCI 2.2, the voltage may drop to below 2.0V. In this condition the motherboard will not boot up due to insufficient current. To solve this,

1. If it's a network card which features Wake_On_LAN (WOL), it's suggested to connect the board and the card with the WOL cable. Thus a standby current will be fed into the card through this cable and lessen the load of 3.3V standby current. Therefore, the motherboard could get enough current to power on.

2. Otherwise, stick a tape to pin A14 of the card to block the 3.3V current. Please refer to the following paragraph for the location.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik wil dit forum even een enorme schop geven, aangezien ik dit probleem ook heb, maar ik heb geen idee of het afplakken van pin A14 nou nut heeft gehad of niet.

Ook weet ik niet welke pin dat is en waarmee ik deze het beste kan afplakken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• zoost
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2020
Aan de éne kant ben ik blij dat ik de enige niet ben aan de andere kant jammer dat er geen oplossing is.

Ik heb een AMD Athlon 1.2 met chaintech moederbord PCI v2.2. complient. Windows 2000 SP4.

Ik heb een PCI conceptronic 54MBps wireless ethernet card gekocht. Maar het moment dat ik de kaart heb geinstalleerd reageert mijn systeem niet meer, of zeeeer langzaam.

Iemand enig idee?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er zijn blijkbaar toch nog wel veel problemen met PCI-kaarten die niet werken zoals het hoort. De On-line chat helpdesk had ook geen idee. Maar ik had dan ook niet echt het idee dat die kerel ook maar enig verstand had van waar hij over praatte.

Hebben mensen dit probleem alleen maar bij oude computers?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1