Toon posts:

Kan tekst van PDF niet kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht op tweakers maar niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik heb een pdf-file gekregen en ik moet die tekst gebruiken op een internetpagina.
Ik kan de tekst kopieren via acrobat reader (via tekst selecteer tool) maar als ik dit plak in bv Word, dan krijg ik alleen vreemde tekens.
Ook als ik het omzet naar een txt bestand zie ik vreemde tekens. Is die pdf beveilgt? Dat ik het niet kan kopieren? Of moet ik een speciale lettertype instaleren?
Het is tevens teveel om over te typen, het zijn menu kaarten van een restaurant.

Ik zie dat mijn titel niet klopt... Kan iemand PSF veranderen naar PDF :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 18:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titel: done. Maar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif is handiger om een modje te bereiken om het te vragen, nu moet ik het toevallig zien staan :)

Ontopic:

beveiliging is te zien aan het 'sleuteltje' in Acrobat (Reader). In ieder geval in Acrobat kan je dan ook zien welke fonts worden gebruikt via de properties v/h bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2003 18:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:33

Sebazztiaan

sebas!

Als je Acrobar Reader Gebruikt is het volgens mij helemaal niet mogelijk om daar tekst uit te kunnen halen. Met Acrobat is het wel mogelijk. Misschien even de settings van Acrobat veranderen, en kijk dan gelijk even naar je taalinstellingen. Iets anders kan zijn dat je lettertype niet standaard ondersteund word.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/distiller.jpg

tja, als deze optie aan stond gevinkt kan je inderdaad de tekst NIET copieren

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij "Content Copying or Extraction" ALLOWED. Dus ik neem aan dat ik tekst kan kopieren.
Ik open tevens die bestandje met "Adobe Reader 6.0", ook als ik met Adobe Illustrator PDFje open krijg ik rare tekens te zien.
Ik krijg bv dit te zien:
-%$%
!+
/
4
//
5 !&