Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[USB] Hub => Switch + Hub mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik wil binnenkort een USB Hub gaan modden. En dan heb ik het niet over een stel ledjes, maar iets anders.

Ik heb namelijk sinds kort twee computers. Ik heb aan een computer een mooie toetsenbord en muis hangen, maar aan de andere hangt een lelijk setje anno 1996.

Ik zou graag iets willen maken waardoor ik de goeie set op beide systemen kan gebruiken.

Ik heb hierover zelf al uitvoerig nagedacht en dit is waar ik op uitkwam:
Ik koop een USB Hubje voor € 19,- bij de lokale pjoeterwinkel. Deze schroef ik open en bij de ingang (computer => hub) haal ik de connector eraf en daar maak ik zelf een printje aan met wat chippies en wat draadjes naar een schakelaar. Ook komt er dan een gat in de bovenkant/zijkant waarmee ik de computer kan kiezen dmv een schakelaartje.

Omdat 2 van de 4 aders in een USB kabel voor de stroom zijn en de HUB ook op een lader werkt, hoef ik eigenlijk alleen maar 2 van de 4 aders te nemen.

Ik heb eventjes een plaatje gemaakt met Photoshop (5 minuten werk) wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/kabeltjes.jpg

Nu heb ik dus eigenlijk 2 vragen/problemen:
- Is het wel veilig/verstandig om het op deze manier te doen? (Mol ik hiermee niet beide USB controllers in mijn bak?)
- Hoe moet zo'n printje er dan uit zien?

Alvast bedankt.

Verwijderd

er zijn toch ook wel kastjes waar je met 1 muis, toetsenbord, monitor etc. kon verdelen over 2 comps?

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ermmm :? zoek eens op KVM-switch B)

deze zijn wel ps2, maar je kan gewoon usb naar ps2 verloopstekkertjes kopen

[ Voor 52% gewijzigd door floriske.nl op 21-08-2003 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:09:
er zijn toch ook wel kastjes waar je met 1 muis, toetsenbord, monitor etc. kon verdelen over 2 comps?
Jah, KVM switches enzo, maar op Google vind ik die vaak voor $ 119,-.

Dat vind ik zelf teveel. Stel dat ik dit ding voor zo'n € 25-30 kan maken, ben ik zeker niet ondergerukt 8)

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:13
ja die zijn voornamelijk voor vga/ps2 blijkbaar wil hij een usb-variant...

<edit>dubbelpost</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door pstalman op 21-08-2003 18:14 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
floriske.nl schreef op 21 August 2003 @ 18:12:
ermmm :? zoek eens op KVM-switch B)

deze zijn wel ps2, maar je kan gewoon usb naar ps2 verloopstekkertjes kopen
Het punt is trouwens ook dat een van de computers een Apple is (zonder PS/2 connectors) ;(
DarkY schreef op 21 August 2003 @ 18:14:
ja die zijn voornamelijk voor vga/ps2 blijkbaar wil hij een usb-variant...
Jaaaa :7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 18:16 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

kan zowiezo niet goed omdat windows over de zeik gaat als ie plotseling z'n USB hub (etc) niet meer kan vinden als jij de schakelaar omzet.
Een KMV-switch emuleerd op dat moment een niet actief toetsenbord en muis of lost dat op met goede drivers.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op 21 August 2003 @ 18:16:
kan zowiezo niet goed omdat windows over de zeik gaat als ie plotseling z'n USB hub (etc) niet meer kan vinden als jij de schakelaar omzet.
Een KMV-switch emuleerd op dat moment een niet actief toetsenbord en muis of lost dat op met goede drivers.
Maar ik draai ook geen Windows B)

Ik draai alleen Mac OS X en Linux 2.4 :)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:14:
[...]

Het punt is trouwens ook dat een van de computers een Apple is (zonder PS/2 connectors) ;(
[...]

Jaaaa :7
aaahhhhh, kijk dat verklaart een hoop :D maar zijn er dan nergens usb switches te vinden? /me neemt zijn opmerking in ieder geval terug ;)

Verwijderd

Topicstarter
floriske.nl schreef op 21 August 2003 @ 18:17:
aaahhhhh, kijk dat verklaart een hoop :D maar zijn er dan nergens usb switches te vinden? /me neemt zijn opmerking in ieder geval terug ;)
Ik heb daar ook over nagedacht, en ik kon die een voor € 40,- (!!!) krijgen. Dus dan komt er nog die HUB bij (voor 4 connectors) en dan zit ik nog aan de € 60,-.

Daarom heb ik ook over een omgebouwde HUB zitten denken.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:17:
[...]

Maar ik draai ook geen Windows B)

Ik draai alleen Mac OS X en Linux 2.4 :)
Ik was al bang voor zo'n reactie.
Ik heb geen idee hoe Mac OS en linux reageren als ze plotseling, een deel, van hun USB apparatuur niet meer vinden dus daarom heb ik ff windows erbij gehaald. Maar ik neem aan dat die OS'en ook gaan zeuren.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

http://www.prijsindex.net...rieid=13&onderdeelid=7353

22 euro en een beetje

bij aces direct hebben ze ook de 2 poorts variant van 20 euro
zoek op hun site maar eens naar belkin usb switch

[ Voor 41% gewijzigd door floriske.nl op 21-08-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op 21 augustus 2003 @ 18:20:
Ik was al bang voor zo'n reactie.
Ik heb geen idee hoe Mac OS en linux reageren als ze plotseling, een deel, van hun USB apparatuur niet meer vinden dus daarom heb ik ff windows erbij gehaald. Maar ik neem aan dat die OS'en ook gaan zeuren.
Dat heb ik al getest:
- Mac OS X vind het alleen maar fijn ;) Die USB-functie is dus gewoon ECHT Plug-and-Play. Zelfs 2 muizen er plotseling inpluggen vind hij ook niet erg :)
- Linux 2.4 geeft niet echt een error, maar geeft wel aan dat er plotseling een USB-device mist, maar dat is meer een warning. Plotseling connecten vind hij ook niet erg. Daar krijg je ook alleen maar een console message van.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat is wel beter. Alleen is dat ex. Als ik voor hetzelfde geld een HUB en een 'Switch' in 1 kan maken door wat te modden, doe ik dat liever :P

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Ibex

^^ met stom.

volgens mij moet het te doen zijn als je zorgt dat ALLE kanalen van de usb kabel tegelijk worden omgezet van pc1 naar pc2, zodat er geen moment is waar data/electriciteit de vrije loop heeft.

Oh ja, ik heb ook linux (mandrake 9.1 met kernel 2.4.21-0.13mdk) en ik ondervind geen problemen me het plots uittrekken van usb apparatuur. ( * Ibex heeft stiekem al eens IDE harde schijven enzow plots losgetrokken, en ik moet zeggen, ook niet echt last van gehad :) ) zowel linux als mac/os X zijn op unix gebaseert dus veel verschil zal er wel niet zijn zeker?

[ Voor 49% gewijzigd door Ibex op 21-08-2003 18:43 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Ibex schreef op 21 August 2003 @ 18:37:
volgens mij moet het te doen zijn als je zorgt dat ALLE kanalen van de usb kabel tegelijk worden omgezet van pc1 naar pc2, zodat er geen moment is waar data/electriciteit de vrije loop heeft.
maar electriciteit kap ik gewoon meteen al af, aangezien de HUB die toch niet nodig heeft. Vanbinnen wordt deze bij de meeste hubs meteen in het begin al weggelaten. :)

Dan blijven er nog maar 2 pinnekes over, 2 en 3 (de middelste 2 pinnetjes in de plugjes.

Verwijderd

Printje? Gewoon een 2 standen 4 polige schakelaar, en alles aan elkaar monteren met draad.

Als je maar 2 draden pakt geeft hij altijd belasting op de PC die niet geselecteerd is (imo simpelweg niet netjes).

Met deze 4x3 rotatieschakelaar kun je 4 polen tegelijk schakelen zodat je 3 PC's kunt selecteren: Artikelnr.: 705730 - 8B 4,30 EUR

Of je PC's / Operating Systemen het lekker vinden een weer een andere vraag...

offtopic:
Kant-en-klaar oplossingen:
- PriceWatch: USB Switchbox (1 apparaat op 3 werkplekken) 27,- EUR
- Belkin USB Switch 4 poorts 39 EUR

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 18:53 ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
kvm met usb, audio, vga, etc. Belkin SOHO switch
Of wat dacht je van een simpelere: Belkin andere soho model switch

if broken it is, fix it you should

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Er stond vorige maand een uitgebreid artikel over KVM switches in de Computer! Totaal. Deze waren uitgerust met ps/2, parallel, USB 2.0 (backwards compatible) en Firewire. Zowel voor Mac, Windows, Linux en Unix.

Was je maar lid he? ;)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Als je opeens de stekker van je usb uit je pc trekt en hem bij een ander er weer in doet is zeg maar hetzelfde effect als een schakelaar :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
offtopic:
Ik wil ook zoiets doen, maar net even anders
Ik heb zo een switch liggen om 1 printer aan 2 computers te hangen. Deze wil ik ombouwen om met 1x VGA en 2x PS/2 te werken. zo een ding heet geloofik een KVM ( B) )-switch.

Ik heb hem open gehad en heb genoeg contacten op de schakelaar om dit te doen. Maar ik vroeg mij dus af wat de computer doet als hij opeens monitor, muis en tobo kwijt is. En ook nog, wat de monitor doet als hij opeens computer kwijt is en weer terug vind.

.:modbreak:.
Ga eens met de search op zoek ipv topickaping / offtopic vragen.

Fyi: het kan gewoon (werden oa. jarenlang verkocht), al zul je met Windows/Bios wel eerst de PC moeten selecteren en daarna booten ivm initialisatie van (PS/2) tobo/muis. Om die reden hebben veel KVM een tobo/muis emulatie mogelijkheid die een gewone switch dus niet heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 21:19 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Ibex

^^ met stom.

hmz, te zien wel OS, maar windows doet niet lastig over monitor/tobo/muis bij het aan/afsluiten van de onderdelen. Linux doet wel mottig over muis/tobo (maar hier zijn die op PS/2, dus dunnow of em meoilijk doet als het usb is)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1