Toon posts:

onmogelijke upload snelheid emule met xs4all :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft naar mijn idee niet met emule te maken dus plaats ik het ook niet in het emule topic.

Ik wou eens alles dichtslibben met emule. Ik weet niet waarom maar ok. Ik zet upload en download op 999 en connecties op 65535. Download springt gelijk naar 0 en upload naar 50 (bij een 786/128 abbo :S). Ik denk dus dat dat tijdelijk is. Maar het blijft. Ik verander voor de grap de upload en download eens naar 99. En hij draait weer normaal. Toen dus weer naar 999. Ik haal gemmideld boven de theoretische snelheid :S wel geen download. Maar hoe kan dit. Ik had ook een tijdje dat ie steeds een tijdje (30 seconden) 50 kb ging en dan weer 0 (30 sec) :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Weet je wel zeker dat die fictieve upload snelheid daadwerkelijk werd gehaald?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Volgens mij heeft dit ook met je buffer te maken?
Als je begint met downloaden begint die bij mij bij ~ 100 kb en zakt naar ~27.5 kb/s (ADSL Light).

Verwijderd

De download en upload speed die je ziet bij emule is niet exact die speed die je werkelijk haald. Kijkend naar mijn werkelijke snelheid (via sygate) en naar mijn snelheid op emule zie ik dat het toch wel erg veel verscheeld.

Verwijderd

ik heb zelf een tijd geleden met @home classic & bittorent ongeveer hetzelfde gehad, een upload van over 100Kb/s en een download van onder 16Kb/s
Bittorrent melde dat de upload over de 100 was, maar DUmeter en Statbar kwamen niet boven de 20, dus ik ga ervan uit dat bittorent fout zat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niet veel met buffer te maken heeft want hij houd het echt lang vol. Daarbij opent ie opeens niet 4 uploads maar 30 tegelijkertijd met 3 mensen van 100 kb zojuist. Ik ga ff dumeter downloaden. Ik zit nl. wel achter sitecom routertje.
Het hele internet zit dan wel muurvast met 40 uploads. Als ik emule op 1 upload zet duurt het 5 minuten voordat ik weer beetje inet terugkrijg :S. En als ik hem op unlimited zet werkt het niet:S

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 17:54 ]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

je kunt gewoon eens een Download Upload progje downe om te kijken wat er allemaal gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik heb du meter gedownload. Alleen zit dat op mijn netwerkkaart. Du meter geeft inderdaad wel iets anders aan. Als emule rond de 120 zit en 40 uploads heeft dan geeft ie rond de 20 aan. Dit is aanzienelijk minder maar nog steeds meer als dat theoretisch mogelijk is.

Heh, mijn u:d ratio is 4,71:1 :) Kwou dat het echt zo was :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 18:40 ]

Verwijderd

20kb/s bij DU meter lijkt mij toch een nauwkeurig meting(16kb/s is toch max van jouw verbinding?).
Ik weet niet of DUmeter ook het netwerkverkeer meepakt.
En of er extra verkeer is naar de router. maar ik haal met ook met gemak 20kb/s up, terwijl 16 de max is.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, dan hou ik het toch maar op een emule bug :(. Ik blijf het steeds hebben en mijn ratio gaat steeds omhoog ik vraag me eigenlijk af wat iemand anders ziet als ik naar hem upload met =|"128 KB"|=
Pagina: 1