Hallo,
Heel verhaal, maar ik zal het proberen kort te houden.
Ik heb sinds een week een kabelinternetverbinding van @home.
In het begin is er 'n hele hoop gezeik geweest om het aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk werkt het.
Tot gisteren-avond:
Ik zat vrolijk te surfen en inneens kan de browser de betreffende pagina niet meer vinden. Ik denk, ff checken of m'n email het nog wel doet. En ja hoor, gewoon werken, tot een paar seconden later, deed ie ook niets meer.
Verbinding dood dus...
Vandaag weer checken, nog steeds dood, dus ikke @home bellen...
20 minuten aan de lijn gezeten, alles doorgelopen wat het zou kunnen zijn. Alles leek in orde qua modem, netwerkkaart enz.
Alleen m'n pc wil niet het juiste ip-adres verkrijgen.
Tot het moment dat ie wel het juiste adres krijgt, maar als ik in winipcfg op 'vernieuwen' klik duurt het echt veel te lang voordat ik het juiste ip-adres toegewezen krijg.
Dus de man aan de telefoon zei: Het kan dat je modem niet de juiste firmware bevat, dus gaan we die updaten.
Ikke: okee... netjes drie kwartier gewacht en stekker van het modem eruit en weer erin gedaan.
Toen ging het modem zenden en ontvangen en nu wil het lampje 'online' niet meer stoppen met knipperen. Wat volgens de handleiding betekent dat 'ie geen verbinding met het @home netwerk tot stand kan brengen.
En internet doet het uiteraard nog steeds niet.
Net weer ff stekker eruit en erin gedaan -> nog steeds hetzelfde.
Wat nu te doen? Ik ben radeloos, en met die helpdesk bellen kost veel knaken!
Heel verhaal, maar ik zal het proberen kort te houden.
Ik heb sinds een week een kabelinternetverbinding van @home.
In het begin is er 'n hele hoop gezeik geweest om het aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk werkt het.
Tot gisteren-avond:
Ik zat vrolijk te surfen en inneens kan de browser de betreffende pagina niet meer vinden. Ik denk, ff checken of m'n email het nog wel doet. En ja hoor, gewoon werken, tot een paar seconden later, deed ie ook niets meer.
Verbinding dood dus...
Vandaag weer checken, nog steeds dood, dus ikke @home bellen...
20 minuten aan de lijn gezeten, alles doorgelopen wat het zou kunnen zijn. Alles leek in orde qua modem, netwerkkaart enz.
Alleen m'n pc wil niet het juiste ip-adres verkrijgen.
Tot het moment dat ie wel het juiste adres krijgt, maar als ik in winipcfg op 'vernieuwen' klik duurt het echt veel te lang voordat ik het juiste ip-adres toegewezen krijg.
Dus de man aan de telefoon zei: Het kan dat je modem niet de juiste firmware bevat, dus gaan we die updaten.
Ikke: okee... netjes drie kwartier gewacht en stekker van het modem eruit en weer erin gedaan.
Toen ging het modem zenden en ontvangen en nu wil het lampje 'online' niet meer stoppen met knipperen. Wat volgens de handleiding betekent dat 'ie geen verbinding met het @home netwerk tot stand kan brengen.
En internet doet het uiteraard nog steeds niet.
Net weer ff stekker eruit en erin gedaan -> nog steeds hetzelfde.
Wat nu te doen? Ik ben radeloos, en met die helpdesk bellen kost veel knaken!
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...