Grote problemen met @home kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Heel verhaal, maar ik zal het proberen kort te houden.

Ik heb sinds een week een kabelinternetverbinding van @home.
In het begin is er 'n hele hoop gezeik geweest om het aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk werkt het.
Tot gisteren-avond:
Ik zat vrolijk te surfen en inneens kan de browser de betreffende pagina niet meer vinden. Ik denk, ff checken of m'n email het nog wel doet. En ja hoor, gewoon werken, tot een paar seconden later, deed ie ook niets meer.
Verbinding dood dus...
Vandaag weer checken, nog steeds dood, dus ikke @home bellen...
20 minuten aan de lijn gezeten, alles doorgelopen wat het zou kunnen zijn. Alles leek in orde qua modem, netwerkkaart enz.
Alleen m'n pc wil niet het juiste ip-adres verkrijgen.
Tot het moment dat ie wel het juiste adres krijgt, maar als ik in winipcfg op 'vernieuwen' klik duurt het echt veel te lang voordat ik het juiste ip-adres toegewezen krijg.
Dus de man aan de telefoon zei: Het kan dat je modem niet de juiste firmware bevat, dus gaan we die updaten.
Ikke: okee... netjes drie kwartier gewacht en stekker van het modem eruit en weer erin gedaan.
Toen ging het modem zenden en ontvangen en nu wil het lampje 'online' niet meer stoppen met knipperen. Wat volgens de handleiding betekent dat 'ie geen verbinding met het @home netwerk tot stand kan brengen.
En internet doet het uiteraard nog steeds niet.
Net weer ff stekker eruit en erin gedaan -> nog steeds hetzelfde.

Wat nu te doen? Ik ben radeloos, en met die helpdesk bellen kost veel knaken!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

haal de stroom er nog eens af.
haal de coaxkabel er eens tussen uit en schroef hem weer goed vast.

als je online lampje dan nog blijft knipperen kunnen wij ook weinig doen.
dat kan alleen de helpdesk of een monteur oplossen.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 21-08-2003 17:26 ]

• MNECMotU
Zou het modem kapot kunnen zijn?
Zo ja, kan ik van iemand een ander modem lenen en die proberen aan te sluiten?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• job

job

een modem van iemand anders werkt alleen als die persoon aangesloten zit op de zelfde controller.
het modem van de buurman zal vast wel werken, maar met een modem van iemand aan de andere kant van de stad hoeft het niet te werken.

Verwijderd

Bij mij werkte het weer toen ze me "opnieuw hadden aangemeld" bij @home. Vraag er eens naar bij de helpdesk.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Bel gewoon @Home nog een keer en trommel die monteur naar je huis ;)

• MNECMotU
Net weer ff gebeld en ze gaan het doorgeven aan de technische dienst, want ze willen een zogenaamde 'superreset' gaan uitvoeren en dat kon de helpdesk-meneer niet.
Ze beloofden dat het modem binnen 24 uur 'online' zou aangeven.

Dan is er nog het probleem dat ik voor de firmware-update had en dat is dat het modem wel aangaf dat het online was, maar verder was er geen internet-activiteit.

De software 'freesco' die ik momenteel op m'n servertje heb draaien gaf ook een fout bij het initialiseren van de dns (iets van dns failed -> already in use).

Totale raarheid dus...???

Verwijderd

welk lampje knippert er nu eigenlijk?

op com21 zit geen "online lampje"

je PWR lampje brandt als er stroom op de modem staat
je LNK lampje brandt als de netwerkkabel tussen modem en pc goed is

dan zijn er (van links naar rechts) nog een RF een TD en een RD lampje over.
wat knippert er nu?

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
Het enige probleem dat ik gehad heb met @home was precies een week na het aansluiten, toen kreeg ik geen nieuw IP-adres toegewezen van de @home DHCP-server, en moest ik al mijn gegevens als modemnummer e.d. weer opgeven zodat ik wel een nieuw IP-adres toegewezen zou krijgen.

• MNECMotU
Ik heb geen com21 modem, maar een motorola modem.
Van boven naar onder:
Power -> brandt
Receive -> brandt
Send -> brandt
Online -> knippert
Activiteit -> knippert af en toe alsof ie iets aan het doen is...
Standby -> staat uit

Verwijderd

Bijna iedereen krijgt tegenwoordig een witte motorola modem... com21=antiek & niet compatible

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 17:57 ]

• MNECMotU
Zijn die witte motorola modems 'n beetje ok en betrouwbaar, of is het bekend dat er veel problemen mee zijn?

• Boegie
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

@Home levert tegenwoordig Motorola Modems bij zijn kabel internet.
Waarschijnlijk de SB4200E
Afbeeldingslocatie: http://www.motorola.com/mediacenter/images/thumb/sb4200e-sm_577.jpg
Het online lampje is dan de 4e van boven
edit:
Trage typ-actie

[ Voor 7% gewijzigd door Boegie op 21-08-2003 18:03 ]

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb van @home een motorola surfboard. Op dit (witte) modem zit wel degelijk een online led. Deze week viel ie ook opeens na wat haperen uit. Dit bleek veroorzaakt te zijn bij de hoofdaansluiting van de kabel, ergens onder in mn appartementengebouw. Via de webinterface van mn modem is het signaalvermogen af te lezen. dit was bij mij compleet verstoord. Deze webinterface was te benaderen vanaf mn pc door ip 192.168.100.1 De signaalwaarde is nu 53, wat volgens de monteur nog niet helemaal optimaal is. Wellicht dat ze bij de helpdesk aan kunnen geven of de bij jou gemelde waarde de oorzaak kan zijn.

Suc6
Sandor

• MNECMotU
Yep, dat is 'm,

maar dan nog, waar zou het probleem kunnen zitten, dat gisteren-avond inneens boem, pats, internetverbinding weg!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Je zou de eerste niet zijn waarvan een modem kaduuk was... dat trof ik destijds met mijn Com21... :)

Btw, [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml] bestaat niet voor niets... :)

[ Voor 90% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2003 18:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

even slightly offtopic, wat is het voordeel van die motorola modem ten opzichte van het oude com21 modem?

• job

job

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:07:
even slightly offtopic, wat is het voordeel van die motorola modem ten opzichte van het oude com21 modem?
bij het nieuwe modem wordt er beter gebruik gemaakt van de beschikbare bandbreedte. hierdoor kan je met dezelfde capaciteit meer gebruikers aansluiten of meer snelheid.

Verwijderd

gaat downloadsnelheid van eindgebruiker met een motorola modem omhoog? de com21 lijkt te blijven hangen op 385kb/s downstream

• MNECMotU
Okee mensen, het werkt weer...
De fout lag dus blijkbaar gewoon bij @home, want ik keek net ff naar het online-lampje en het brandt weer constant.
Dus het modem is niet defect.
Ik hoop alleen dat dit euvel zich niet vaker voor gaat doen, want daar wordt ik niet bepaald vrolijk van.
Iig bedankt voor al jullie reacties.

En, o ja, Zipje...
Download eens dit progje:
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Dat scheelt aanzienlijk in je downloadsnelheid.
Aanrader voor iedereen overigens...

Verwijderd

wat ik bedoelde te vragen is:

is de maximale downstreamcapaciteit van de motorola groter dan die van de com21 modems??

• job

job

die motorola modems zijn op dit moment sneller dan de com21 modems.
dit omdat de com21 modems gecapped zijn op 4mbit (met overhead)
de motorola modems zijn ongecapped en in sommige plaatsen is best 7Mbit te halen.
echter iedereen krijgt nu een motorola modem waardoor de snelheden vanzelf naar beneden gaan.

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:30

Eranum

geek!

Krijg je als bestaande @Homer ook een nieuw modem, of moet je gewoon wachten tot je Com21 bezweken is onder de vele zware bytes. De Com21 hier staat er nu al weer een 3 a 4 jaar. Precies weet ik het niet. Hardware problemen heb ik met het ding nog niet gehad, maar ja, hij wordt best wel stoffig zeg maar....

tää on taas niin tätä

• LyP0
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

heeft iedereen prob met @home ?? ik heb nog nooit in 2 jaar ergens last van gehad op alle pc s draait kazaalite de hele tijd , en de snelheden zijn niet mis .
ben ik een uitzondering , iedereen heeft wel eens iets en ik niet .raar

ik voel me lekkaah !!!

• job

job

niet iedereen heeft wel eens wat.
je komt alleen topics tegen als iets niet werkt.

ik ben al 2 jaar een van de vele tevreden gebruikers van @home

wat het vervangen van je modem betreft.
@home zal het com21 systeem ooit wel een keer vervangen, de vraag is wanneer.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 22-08-2003 00:34 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 18:26:
gaat downloadsnelheid van eindgebruiker met een motorola modem omhoog? de com21 lijkt te blijven hangen op 385kb/s downstream
Mwah, bij mij in ieder geval niet. Met 365kb/s is het bij mij toch echt gebeurd (Motorola Surfboard)... ;)

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
bij mij valt hij na 1 uur s'nachts ook weleens gewoon uit dus over ongeveer 20 min :+
en soms gewoon 2 dagen helemaal niets ;(
en in het begin de 1e week ook niets terwijl we daar later wel gewoon de rekeing van kregen 8)7

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
fuck off he!!
die com21's zijn helemaal niet gecapped....
bij @home zelf misschien ja...

UTWENTE --> @home Oldenzaal = heb ik snelheden van 1000kb/s tot 1200kb/s gehaald.

Dat wil zeggen dat ik dus het theoretische maximum van het modem al eens bereikt heb...

aldus een tevreden gebruiker...

www.kuiphuis.nl

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

't Probleem van de topicstarter is nu opgelost, ik denk dat de rest wel in dit topic past:
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.