win2k3 ts + speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zit zo: Ik heb een Win2003 Server met TS draaien, achter een Speedtouch 510i.
Daar heb ik keurig de poortmappings ingesteld (0.0.0.0:3389 > 10.0.0.150:3389 (=server 2k3)) bij Advanced > NAT. Wil ik nu van buitenaf een connectie maken, dan werkt dit niet. Ook heb ik de DMZ ingesteld op 10.0.0.150. Pingen lukt van buitenaf ook niet, maar dit zal wel aan de Thomson liggen.

Iemand enig idee/ervaringen hiermee, en is dit op een simpele manier te testen? Ik krijg die Thomson namelijk ook niet in een Remote-control mode, om vanaf de WAN poort dat ding in te stellen. Dus nu is het de hele tijd heen & weer rijden om er vervolgens achter te komen dat het nog steeds niet werkt! Ik heb al gezocht en aardig wat dingen geprobeerd, maar kom er nog steeds niet uit.

Verwijderd

ik heb het ook eens gehad, kijk ff of je de gateway wel goed ingesteld hebt op je server, want als dat niet zo is, dan kan hij je nix terug sturen of pingen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
==> I&T :)

Overigens, om het heen-en-weer rijden te voorkomen, kun je ook een proxy instellen. Dan zal het verkeer eerst naar deze proxy gaan, en dan vanaf buiten bij je modem aankomen. Hetzelfde effect als dat het van iemand anders komt dus :)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon internet op de server, dus het zou moeten werken. Ik ga het modem met DHCP spoofing aansluiten, dan zou het sowieso moeten werken. En dan de ingebouwde firewall van 2k3 gebruiken, wish me luck :)