Mijn nieuwe Onderdelen zijn nu al enige tijd binnen en me Casemod is ook (bijna) af, dus ik moet maar is showen wat ik gebouwd heb.
Deel I: De Specificaties
• AMD 1700+ @ 2400 Mhz

*LINK*
Erg fijne Proc had daarvoor een DUT3C maar die was erg slecht te overclocken.
Gelukkig kon ik toen deze 1700+ van iemand overkopen.
Ik heb ook nog 2 1800+ van diezelfde persoon getest maar deze 1700+ beviel me toch beter
• Abit NF7-S Revision 2
• 2× Corsair XMS 3500 - 256mb
• Geforce 2 MX
• Senfu Thermometer
Deel II: De Cooling
• Thermalright SLK-900-U

*LINK*
Hier zit een 92/92 Papst Fan opgemonteerd.
• 3* Papst 92/92 - 24V - 50 CFM
• 1* Papst 120/120 - 24V - 103 CFM

*LINK*
Nu vragen jullie je natuurlijk af waarom ik voor 24 volt fans heb gekozen
.
Nou dat is erg makkelijk ik kon ze gratis krijgen, en dan is de keuze snel gemaakt.
Deel III: De Voeding(en)
• Standaard Aopen Voeding 350 Watt.
Hij is wel een beetje gemod.
Ik heb er een Contact doos aan vast gemaakt, en ik heb een 230 Lijn doorgetrokken om mijn Fan voeding te voeden
.
Alle overbodigen Kabels heb ik van de voeding afgeknipt om ruimte te besparen in de kast.
• Fan Voeding
Deze Voeding is door mijn Pa gemaakt, En is de 2de die in deze kast heeft gezeten.
De eerste deed het wel goed maar kon niet geregeld worden, en dat was erg irritant omdat de Fans op full speed best veel lawaai maken.
Wat ook een probleem werd was dat ik die SLK wilde, maar er kon geen extra fan meer op de voeding.
Er moest dus een betere voeding komen, Degene die er nu in zit is regelbaar en kan alle 4 de fans makkelijk trekken.
Hij neemt precies 1 Drivebay in, en de kabels zijn mooi weggewerkt.
Deel IV: De Kast
• Het Frame

*LINK*
Ik moest ergens een frame vandaan halen. Dit bleek best een probleem want nergens kon ik een geschikte oude kast vinden.
Uiteindelijk besloot ik dus maar om een nieuwe kast te gaan kopen
.
Na het internet afgespeurd te hebben naar de goedkoopste kast die ik kon vinden kwam ik op deze uit.
• Het Ontwerp

*LINK*

*LINK*
Dit ontwerp is gemaakt met MilkShape en gerenderd in 3d MAX.
Ik heb ook nog een ontwerp gemaakt met Flash alleen die ben ik kwijt
.
• De Verflaag
Een witte kast vond ik niet mooi staan bij ALU.
Het moest dus een mooie zwarte kast worden.
Poging 1 om de kast te spuiten liep uit op een ramp.
Ik verf nooit wat en had nog nooit wat gespoten en me pa houd ze daar ook niet echt mee bezig, Dus we hadden de kast niet ontvet en ook niet opgeschuurd.
Het resultaat was een miezerig verf laagje dat niet bleef zitten.
Gelukkig is mijn buurman schilder
, dus ben ik daar heen gegaan om het een en ander te gaan vragen.
Uiteindelijk heeft hij toen de kast in de zwarte grondverf gezet en er daarna botex lak over heen geverfd.
Het resultaat is een mooie egale zwarte kleur met een mooie Glans en lekker hard ook.
• Het Resultaat

*LINK*
Hier was de kast nog in opbouw

*LINK*
Het resultaat
.

*LINK*
Er moet nog een floppy drive in, alleen die is kapot op het moment dat komt later dus wel. Op dit plaatje zie je ook mooi de contactdoos en de Potmeters zitten.

*LINK*

*LINK*
Deel V: De LCD's
• 8 * 24 met Intel 8032 controller
Deze heb ik gekocht bij een IA op GOT erg leuk LCDtje
. Deze wil ik gaan inbouwen waar nu dat witte papiertje zit.

*LINK*
• 258 * 128 met SED 1330 controller
Na een een tijd lang nagedacht te hebben heb ik besloten deze toch niet in me kast te bouwen. En te gebruiken voor mijn toekomstige mp3 speler
.

*LINK*

*LINK*

*LINK*
Dit was het eigenlijk wel, en nu zou ik graag jullie mening wel is willen horen
Deel I: De Specificaties
• AMD 1700+ @ 2400 Mhz

*LINK*
Erg fijne Proc had daarvoor een DUT3C maar die was erg slecht te overclocken.
Gelukkig kon ik toen deze 1700+ van iemand overkopen.
Ik heb ook nog 2 1800+ van diezelfde persoon getest maar deze 1700+ beviel me toch beter
• Abit NF7-S Revision 2
• 2× Corsair XMS 3500 - 256mb
• Geforce 2 MX
• Senfu Thermometer
Deel II: De Cooling
• Thermalright SLK-900-U

*LINK*
Hier zit een 92/92 Papst Fan opgemonteerd.
• 3* Papst 92/92 - 24V - 50 CFM
• 1* Papst 120/120 - 24V - 103 CFM

*LINK*
Nu vragen jullie je natuurlijk af waarom ik voor 24 volt fans heb gekozen
Nou dat is erg makkelijk ik kon ze gratis krijgen, en dan is de keuze snel gemaakt.
Deel III: De Voeding(en)
• Standaard Aopen Voeding 350 Watt.
Hij is wel een beetje gemod.
Ik heb er een Contact doos aan vast gemaakt, en ik heb een 230 Lijn doorgetrokken om mijn Fan voeding te voeden
Alle overbodigen Kabels heb ik van de voeding afgeknipt om ruimte te besparen in de kast.
• Fan Voeding
Deze Voeding is door mijn Pa gemaakt, En is de 2de die in deze kast heeft gezeten.
De eerste deed het wel goed maar kon niet geregeld worden, en dat was erg irritant omdat de Fans op full speed best veel lawaai maken.
Wat ook een probleem werd was dat ik die SLK wilde, maar er kon geen extra fan meer op de voeding.
Er moest dus een betere voeding komen, Degene die er nu in zit is regelbaar en kan alle 4 de fans makkelijk trekken.
Hij neemt precies 1 Drivebay in, en de kabels zijn mooi weggewerkt.
Deel IV: De Kast
• Het Frame

*LINK*
Ik moest ergens een frame vandaan halen. Dit bleek best een probleem want nergens kon ik een geschikte oude kast vinden.
Uiteindelijk besloot ik dus maar om een nieuwe kast te gaan kopen
Na het internet afgespeurd te hebben naar de goedkoopste kast die ik kon vinden kwam ik op deze uit.
• Het Ontwerp

*LINK*

*LINK*
Dit ontwerp is gemaakt met MilkShape en gerenderd in 3d MAX.
Ik heb ook nog een ontwerp gemaakt met Flash alleen die ben ik kwijt
• De Verflaag
Een witte kast vond ik niet mooi staan bij ALU.
Het moest dus een mooie zwarte kast worden.
Poging 1 om de kast te spuiten liep uit op een ramp.
Ik verf nooit wat en had nog nooit wat gespoten en me pa houd ze daar ook niet echt mee bezig, Dus we hadden de kast niet ontvet en ook niet opgeschuurd.
Het resultaat was een miezerig verf laagje dat niet bleef zitten.
Gelukkig is mijn buurman schilder
Uiteindelijk heeft hij toen de kast in de zwarte grondverf gezet en er daarna botex lak over heen geverfd.
Het resultaat is een mooie egale zwarte kleur met een mooie Glans en lekker hard ook.
• Het Resultaat

*LINK*
Hier was de kast nog in opbouw

*LINK*
Het resultaat

*LINK*
Er moet nog een floppy drive in, alleen die is kapot op het moment dat komt later dus wel. Op dit plaatje zie je ook mooi de contactdoos en de Potmeters zitten.

*LINK*

*LINK*
Deel V: De LCD's
• 8 * 24 met Intel 8032 controller
Deze heb ik gekocht bij een IA op GOT erg leuk LCDtje
*LINK*
• 258 * 128 met SED 1330 controller
Na een een tijd lang nagedacht te hebben heb ik besloten deze toch niet in me kast te bouwen. En te gebruiken voor mijn toekomstige mp3 speler

*LINK*

*LINK*

*LINK*
Dit was het eigenlijk wel, en nu zou ik graag jullie mening wel is willen horen
[ Voor 4% gewijzigd door msentinelb op 21-08-2003 18:27 . Reden: Plaatjes verkleind ]
Specs van mijn bak Hier!