dual celeron 466 VS single PIII 450 onder NT

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
ik speel met het idee om een dual Celeron systeempje te bouwen om onder NT te draaien, nu heeft de papegaai op mijn schouder me ingefluisterd dat juist NT zwaar op de cache leunt dus dat dual PIII veel beter/sneller werkt. ervaringen of suggesties?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
sorry, ik bedoel natuurlijk single PIII 450 tegenover de Dual Celeron 466

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dual Celeron 466 is sneller.

Ik ben nog geen benchmark tegengekomen waaruit duidelijk blijkt dat een PIII sneller is dan een Celeron (afgezien van de SSE toestanden).

• hjs
  • Niet online

hjs

en nt4 heeft nog nooit gehoord van SSE, welk programma eigenlijk wel behalve wat benchmark shit?

Verwijderd

Ik denk dat ik ook ga voor dual celeron, maar dan de 500 versie. Waar op letten bij aankoop en tot hoever kun je gaan met overklokken? Ik ga ze gebruiken in combinatie met een dual slot1 supermicro mobo.

Verwijderd

Mij lijkt dat 2 Celly's sneller moeten zijn: het verdelen van 2 taken over 2 CPU's kost veel minder overhead dan 2 taken verdelen over 1 CPU.
Trouwens, je hebt natuurlijk alleen iets aan SMP als je OS en applicaties dat ondersteunen. De meeste spellen ondersteunen slechts 1 CPU, en de gemiddeld gebruiker draait eerder Word dan 3D Studio...

• hjs
  • Niet online

hjs

neem nu niet de 500 versie, die is veel duurder dan de 466 en alleen nog maar slechter te oc'en.
besteld 2 366's bij http://www.eynstein.nl /
als je de shopsurvey leest over die gasten testen ze hem voor je op 550mhz. en volgens mij kan je er beter een abit bp6 bij doen, denk ik. Femme heeft bv. ook zo'n bp6 en in die poll op de tweakers pagina was ie het plankje van het jaar.

Verwijderd

ik heb reeds dat supermicro p6dbs mobo! Dus ik moet gaan voor de 466 met converters....

Verwijderd

het P2v bord van Asus?

Verwijderd

heb er twee op 400 inzitten, draait redelijk stabiel op 570, hoger komt eentje niet, probleempje met de koelpasta. ander gaat tot 622 met standaard koeling

Verwijderd

Probleempje met de koelpasta? Wat? Heb je pindakaas gebruikt?

• php
  • Niet online

php

Waar heb je dat supermicro bord vandaan? Is het wat?

Verwijderd

hjs, wat denk je van photoshop 5.

Verwijderd

ik meen zelfs dat er een keer op een of andere site een test is geweest tussen dual celeron en dual p3..

op de meeste fronten kwam de dual-celeron er net zo snel (soms zelfs sneller uit)

maar als je een echte server bouwt, kun je het beste dual p3 gaan, omdat daar support bij zit... en dual p3 is nog altijd stabieler als dual celeron! toch tweakers? ;)

Verwijderd

Dat supermicro mobo komt uit Amerika, heel mooi bord, specifiek voor servers, maar met AGP slot dual SCSI UW en RAID II slot.
Pagina: 1