Geheugenmodule stuk. Garantie?

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30
Mijn PC vertoonde sinds een paar weken om het uur ofzo een BSOD. Elke keer met een andere melding, ik kon er geen wijs uit worden.

Systematisch ben ik alles af gaan lopen en uiteindelijk ben ik uitgekomen op de boosdoener: een van mijn PC2100 SDRAM'etjes is kennelijk stuk. Memtest86 constateert structureel fouten in een bepaald gebied op deze 256MB module. Ook in andere sockets blijven die fouten terugkomen.

Nu meen ik mij te kunnen herinneren dat die dingen door grote winkels altijd met levenslange garantie geleverd worden. Helaas weet ik niet meer uit welke winkel dit ding komt (koop er nogal eens wat) en ik heb ook geen bonnetje ofzo meer. Het enige wat ik weet is dat het Informatique of Alternate is. Maar goed, zonder bon kan ik dat niet nagaan of aantonen.

Op de module staat op de chipjes het merk 'Nanya'. Op een stickertje staat 'IRL DEM D1D266'. Zegt mij niks. Is er iemand die weet of dit een A-merk is en, belangrijker, heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen? Het liefst zou ik namelijk niet nu weer een nieuwe module kopen, ik wil namelijk aan het einde van het jaar een hele nieuwe PC aanschaffen waar deze 'trage jongens' niet meer in gaan. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pogostokje schreef op 21 augustus 2003 @ 17:02:

Op de module staat op de chipjes het merk 'Nanya'. Op een stickertje staat 'IRL DEM D1D266'. Zegt mij niks. Is er iemand die weet of dit een A-merk is en, belangrijker, heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Google levert mij in ieder geval dit op:

Mémoire 256 MO DDR PC 2100
Constructeur : Kingston Technology
Sortie : 01/09/2002
Réf. fabricant : IRL DEM D1D266

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-08-2003 17:17 ]

• Pogostokje
J0YR1D3R schreef op 21 August 2003 @ 17:17:
Google levert mij in ieder geval dit op:
Oke .... en wat zegt mij dat? :)

Het gaat mij dus met name om de garantie kwestie...?

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024

=

levenslange garantie

• Pogostokje
Ja, maar even concreet antwoord op mijn vraag ... als ik niet kan aantonen bij welke winkel ik dat ding gekocht heb omdat ik dat gewoon niet meer weet, kan ik dan toch bij elke winkel die Kingston verkoopt dat ding inleveren en omruilen? Hoe gaat dat?

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik denk dat je em gewoon kan ruilen bij een winkel die kingston levert. maar da week nie zeker.

Verwijderd

Burner13 schreef op 21 August 2003 @ 17:34:
ik denk dat je em gewoon kan ruilen bij een winkel die kingston levert. maar da week nie zeker.
Nou dat denk ik niet, als er bij mij iemand komt om geheugen van een andere winkel te ruilen ga ik daar echt niet op in.
Mishien dat kingston wel rechtstreeks RMA levert zoals dat gedaan word door bv harde schijf fabrikanten

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Omruilen zal een winkel nooit doen zonder bon, maar misschien willen ze hem wel voor je opsturen naar kingston. Ben je je reepje wel even kwijt dus...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Als je nu eens lekker er voor gaat zitten, en een zoekt met een zoekmaschine kom je snel terecht op deze http://www.kingston.com/company/warranty.asp pagina.

Kijk of er een RMA adres is, stuur de module anders gewoon er natoe op (wel verzekerd (aangetekend is het dan al automatisch) en ik denk dat je een nieuwe module thuisgestuurd krijgt. :Y)

Kijk LEVENSLANGE garantie wil zeggen dat je na tien jaar ZONDER bon toch ook nog garantie hebt! Of je het nu gevonden gekregen of gekocht hebt maakt nix uit.

Laat maar eens weten hoe-en-wat okay? :7

Vooruit dan: RMA formulier MOET je eerst aanvragen! https://www.ec.kingston.com/web_rma/default.asp

Nog wat gegevens:
Warranty Claim Procedures and Requirements

To obtain warranty service, you may return a defective product, freight prepaid and insured, to the authorized Kingston dealer or distributor from which you purchased the Kingston product. You must include product identification information, including model number and serial number (if applicable) with a detailed description of the problem you are experiencing. You must also include proof of the date of original retail purchase as evidence that the product is within the applicable warranty period.

In the United States you may return the product directly to the Kingston factory, after first obtaining a Return Material Authorization ("RMA") number from Kingston. An RMA number is obtained by calling Kingston Customer Service at +1 (714) 438-1810, or +1 (800) 337-3719. For ValueRam memory product returns, please contact Technical Support at +1 (800) 435-0640 for RMA service and support. You may also obtain an RMA number online by clicking here.

Once you have obtained an RMA number from Kingston, you must, within thirty (30) days, send the product freight prepaid and insured to Kingston Technology Company, Customer Service, 17665-A Newhope Street, Fountain Valley, CA 92708, USA. Products shipped to the factory must be properly packaged to prevent damage in transit. You must include the Kingston RMA number prominently displayed on the outside of your package. If you send your product to the factory without the RMA number prominently displayed on the outside of the package, it will be returned to you unopened.

Totaal 4 minuten bezig geweest! :P

_/-\o_

Modbreak: om slotje roepen is NIET gewenst

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 21-08-2003 19:59 ]

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Pogostokje
Extra300s schreef op 21 August 2003 @ 18:07:
Totaal 4 minuten bezig geweest! :P

SLOTJUHHHH!
Tsja. Je bent er nogal trots op.
Had je meer tijd besteed dan had je echter ook dit gelezen:

"This service is only available within the U.S.A. due to export/import restraints. Product outside the U.S.A. must be returned through the agent from which it was purchased. "

En dus zijn we weer terug bij het begin. |:(

Heeft iemand misschien ervaringen op dit gebied? Ik ben toch niet de eerste waarvan een memory module stuk gaat?

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Pogostokje schreef op 21 August 2003 @ 18:19:
[...]

Tsja. Je bent er nogal trots op.
Had je meer tijd besteed dan had je echter ook dit gelezen:

"This service is only available within the U.S.A. due to export/import restraints. Product outside the U.S.A. must be returned through the agent from which it was purchased. "

En dus zijn we weer terug bij het begin. |:(

Heeft iemand misschien ervaringen op dit gebied? Ik ben toch niet de eerste waarvan een memory module stuk gaat?
Tja ja, over het hoofd gezien |:( Maar okay, ff nadenken, als ik dit lees : 2. This service is only available within the USA due to import/export restraints.
Product purchased outside the USA must be returned through the company
from which it was purchased.

3. This online RMA process is for replacement/repair of defective modules
only. To exchange, refund or receive a credit for your product, please return it
to the company from which it was purchased.

Denk ik dat jij verder zowieso verder alsnog een antwoord hebt op jou vraag.
Dan houd het toch hier op!

Of je moet er heen mailen, en vragen wat te doen als je de bon niet meer hebt, of als die winkel waar gekocht failliet is.

Je kan natuurlijk ook naar de winkel gaan waar jij je NIEUWE pc gaat kopen, en vragen of ze je willen helpen, door dat geheugen voor je op te sturen.

Zijn maar een paar ideetjes, en TJSA ik heb niet de tijd om het zoekwerk dat ik voor jou doe door te spitten, want dit is niets voor op de GOT, dit is voor jezelf om uit te zoeken, denk ik.

ps: rekeningen goed bewaren! >:)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Burner13 schreef op 21 August 2003 @ 17:26:

=

levenslange garantie
Het is hier de HK niet :/

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 21-08-2003 20:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
In Europe, if you are unable to return the product to the authorized Kingston dealer or distributor from whom you purchased the product, you may return the product directly to the Kingston service center at: Kingston Court, Brooklands Close, Sunbury on Thames, Middlesex, TW16 7EP, UK after first obtaining a Return Material Authorization ("RMA") number from Kingston. An RMA number is obtained by calling the European Technical Support numbers given above. Conditions and freight requirements are as with US RMA returns as shown above.
Probeer het eens op die manier zou ik zeggen :) Link

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klein detail: You must also include proof of the date of original retail purchase as evidence that the product is within the applicable warranty period. Da's meestal een bonnetje.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Burner13 schreef op 21 August 2003 @ 17:26:

=

levenslange garantie
Niet automatisch. Als Kingston ze als OEM heeft geleverd hoeven ze geen levenslange garantie te geven...... d8 ik :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
btw, kweet niet hoe het nu zit, maar informatique dee bij mij nooit moeilijk over de bon. stond gewoon in hun computer, dus als je het daar gekocht heb is het denk ik geen probleem.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

1 vraag rest;

Kingston verstaat "levenslange" garantie als zijnde de tijd dat het reepje nog in productie is.

Wordt het niet meer gemaakt ben je het "haasje" :P

• Pogostokje
Dit is dus best nog lastig. :/

Ik heb informatique maar een lief mailtje gestuurd, eens kijken of zij iets voor mij kunnen betekenen. En anders ... zonder bonnetje kan ik zelfs geen RMA proberen ... dus heb ik gewoon pech vrees ik. :'(

Verwijderd

Wat je altijd nog kunt proberen als echt niets anders lukt. Zeg maar als laatste optie:

Modbreak: hier stond een aanzet tot fraude- dat is hier op GoT hoogst ongewenst :/

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 22-08-2003 10:09 ]

Pagina: 1