Club3d Radeon 9800se--> 9800 PRO Getest

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het vorige topic een beetje onoverzichtelijk was hier even een simpele uitleg en een kaart waarbij het zeker werkt..:

1) Installeer Riva Tuner en start het op. In het hoofdmenu zie je 9800SE/your monitor.
Daaronder staat waarschijnlijk:
256-bit R350 (4x1) with 128MB DDR memory.
Nu kun je Riva Tuner afsluiten.

2) Run C:\Program Files\RivaTuner\PatchScripts\ATI\SoftR9x00\SoftR9x00 w2k.

3) Kies voor: 'force RADEON 9800 capabilities'. Klik continue, nu heb je 'ati2mtag.sys' nodig. Deze file staat in "C:\WINDOWS\system32\drivers". Maak voor de zekerheid een backup van deze file.

4) Nadat je de file gepatched hebt kun je het programma sluiten. Ga nu naar de map waar je "ati2mtag.sys" gesaved hebt. Je ziet hier drie files staan, namelijk "ati2mtag.old" "ati2mtag.sy_" en "ati2mtag.sys".

5) Herstart nu de pc en start de pc op in safe mode. Kopieer de gepatchde versie van "ati2mtag.sys" over de originele versie heen in de map "C:\WINDOWS\system32\drivers".
Herstart de pc en je bent klaar!!! Run Riva Tuner weer en je ziet dan:
256-bit R350 (8x1) with 128MB DDR memory.
Dat zijn dus 8 pipelines en de mod is geslaagd.

*EXTRA*

kan ook de ati2mag.sys kopieren , de rivatuner scriptmod van 9800 erop en in veilige modus in je windows\system32\driver zetten.

*EXTRA*

Restart en je hebt 8 pipelines, softwaremod dus.

Wij hebben 3 van deze kaarten getest en ze werken alle drie :)
We weten niet bij welke kaarten het verder wel of niet werkt.. maar volgens mij best leuk zo'n kaartje omtoveren...

Let op het ging hier om de club3d 9800SE versie.. 3dmark03 gaf 5220 punten aan op een amd 2600 met 2 x 256 333!

Nou iedereen die zo'n kaartje heeft veel success met tweaken!!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Ik vind het eigenlijk een beetje flauw dat je nu het topic "steelt" van Astennu en petervandamned. :/
Astennu zou zelf nog een nieuw topic aanmaken waar alles instaat, daarvoor zou hij eerst peter nog even vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 21-08-2003 20:48 . Reden: het -> hij, : -> weg ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Aan zon los topic heb je niks post het dan gelijk bij de gebruikers zelf van de kaart, pff ;(

Hou het gewoon allemaal in 1 topic, anders kan iedereen wel een topic gaan openen bij een vondst van zelfde kaart
9800SE flashen en ervaringen

[ Voor 56% gewijzigd door _MaLa_ op 21-08-2003 20:20 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
_MaLa_ schreef op 21 August 2003 @ 20:10:
Aan zon los topic heb je niks post het dan gelijk bij de gebruikers zelf van de kaart pff ;(

9800SE flashen en ervaringen
Volgens mij heb je de eerste zin niet eens gelezen:
Omdat het vorige topic een beetje onoverzichtelijk was hier even een simpele uitleg en een kaart waarbij het zeker werkt..:
Hij wil dus een nieuw topic starten omdat de vorige te onduidelijk was :)

The devil is in the details.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

MaRc0 schreef op 21 augustus 2003 @ 20:12:
[...]

Volgens mij heb je de eerste zin niet eens gelezen:
[...]
Hij wil dus een nieuw topic starten omdat de vorige te onduidelijk was :)
Ja, maar vraag het dan tenminste even aan Astennu en petervandamned. Zij hielden dat andere topic in stand.
Nu lijkt het net of het pcconcurrent z'n idee is 8)7

En trouwens, Astennu was al van plan om een nieuw topic te maken met een goede samenvatting van alle gegevens.

Edit: pcconcurrent is een bedrijf en verkoopt zelf die kaartjes :(

Edit2: net te laat :)

Edit3: nee, toch op tijd, minuutje vroeger :P

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 21-08-2003 20:49 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Hij is van de webshop pcconcurent >:) en zij verkopen die kaart ook, vandaar dat hij zo duidelijk zegt dat het bij de club3d kaart zeker werkt :/

http://www.pcconcurrent.nl/N_grp_30_77-1.html

Net te laat :)

[ Voor 11% gewijzigd door procyon op 21-08-2003 20:17 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
erik9287nl schreef op 21 August 2003 @ 20:14:
[...]

Ja, maar vraag het dan tenminste even aan Astennu en petervandamned. Zij hielden dat andere topic in stand.
Nu lijkt het net of het pcconcurrent z'n idee is 8)7

En trouwens, Astennu was al van plan om een nieuw topic te maken met een goede samenvatting van alle gegevens.
Het ging mij niet zozeer om dit topic zelf, maar meer om de reactie van _MaLa_ :)

Maar ik ben het met je eens dat pcconcurrent het minstens onder overleg met de andere topicstarter(s) kon doen, in plaats van op eigen houtje een nieuw topic aanmaken, omdat hij het vorige deel onduidelijk vond.

The devil is in the details.

Verwijderd

Procyon for life schreef op 21 August 2003 @ 20:15:
Hij is van de webshop pcconcurent >:) en zij verkopen die kaart ook, vandaar dat hij zo duidelijk zegt dat het bij de club3d kaart zeker werkt :/

http://www.pcconcurrent.nl/N_grp_30_77-1.html

Net te laat :)
kan wel zijn, maar we moeten nog altijd weten wat voor geheugen en hoeveel ns weten.
het moet gewoon onder de 2.8ns zijn, want anders kun je nog steeds niet de snelheid van een pro halen.
ze moeten erbij zetten of het een snelle versie is of niet net als maxpert.

Verwijderd

Niet echt netjes dit.. Een SeM draadje lijkt me dan ook wel gepast ;)

[rml][ VB] Topic hijack[/rml] :+

Op GoT is het normaal dat je aan andere gebruikers denkt en hun de credit geeft voor hun inspanningen. De bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
okey okey excuses zo was het absoluut niet bedoeld en ook niet echt als reclame,
.. maxpert ZOALS iedereen weet en MAXPC verkopen deze kaarten ook... het enige wat ik wilde doen was een topic waarin boven aan de tutor stond.. we hebben zelfs al reacties gekregen met bedankjes hiervoor.. anywayz gooi anders het topic maar dicht dan kunnen Astennu en petervandamned hun topic voortzetten.. NOGMAALS excuses was niet verkeerd bedoeld!!

Ow en ik zei zo duidelijk club3d omdat we DIE getest hebben.. en ja toevallig verkopen wij die ook.. maar als ik reclame had willen maken had ik de link of zoiets wel in de post gezet!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 21:47 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Ik vind 9800SE flashen en ervaringen ook prima genoeg
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.