Problemen met Tv-out van 9700pro.

Pagina: 1
Acties:

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-08 08:47
(ik heb de FAQ gelezen)

Hallo,

ik probeer via zo'n s video kabel mijn tv op mijn radeon aan te sluiten. Het probleem is, de ati autodetect functie schijnt niet te merken dat ik de kabel er toch ECHT in heb zitten. De TV staat al aan op het goede kanaal
Wat nog belangrijk en handig is:
Het beste is om je pc te rebooten zodra de schermen aangesloten/ingesteld zijn. (vooral als je problemen met de kleuren hebt) Op de Radeon (vast ook voor de Radeon II), kijkt je pc elke keer dat je properties--->settings--->advanced opent of tv-out aangesloten is of niet.
Dus gewoon windows(2000) opstarten, kabel erin, prop.... tv is groen. ESC drukken, kabel eruit, prop... tv grijs.
Er is dus helemaal geen reboot nodig.
Dat werkt dus niet bij mij.

Nou heb ik met de kabel van een vriend (een scart kabel, die uitloopt in composiet en s video) geprobeerd, en dan krijg ik heel gemakkelijk beeld, en detecteert de computer de kabel heel gemakkelijk, alleen is het beeld in zwart wit, en in geen mogelijkheid in kleur te krijgen,

wie weet raad ???

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bekijk die kabel van je vriend eens goed, zit er niet toevallig een plastig pinnetje in het midden of aan de zijkant waarmee de kaart 'ziet'of je die stekker erin hebt zitten.
Met een andere kaart ben ik hier ook al eens tegenaan gelopen.
Ook kunnen ze het via een doorverbinden van 2 pinnetjes ook nog wel zien, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar dan moet je even meten of de kabeltjes exact hetzelfde zijn.

Voor ZwartWit beeld in plaats van kleur moet je de FAQ van deze sectie maar raadplegen, dat kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je output op NTSC staat of het kan zijn dat de kleurcomponent van je Svideo kabeltjes niet bij je TV komt....maar oplossing staan daarover in de FAQ

Senile! Senile Oekaki

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Voor je S-Video probleem: Catalyst 3.6 heeft een optie aan boord waarmee je de TV-out kunt forceren, die hebben ze nou juist voor situaties als de jouwe toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2003 00:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe