Beste lui
Ik ben al een tijdje bezig met mijn website. Alles nu 'af', maar nog steeds zittend met ene paar probleempjes
aagezien mijn weinig mb aan ruimte op website, en meerdere 'staff' die ik ook een email adres wil verschaffen moet ik zuinig met mijn ruimte omgaan.
vandaar het volgende idee.
Ik heb gelijk maar een mooi Word documentje gemaakt, waar hopelijk alles duidelijk in staat. Het leek me beter het zo te doen dan een lap tekst.
Mijn probleemstelling staat er niet in.
Probleem:
Ik ben op school nu een jaar bezig met mijn opleiding netwerken, maar hebben nog niet vele over mailservers/internet gehad, dus op dit gebied nog compleet n00b. Aangezien ik 'redelijk wat' wil, kan ik ook niet zomaar even wat uitproberen.
Mailserver Word(XP) document
Vandaar mijn vragen aan jullie op het bovenstaande document:
Ik hoor graag ideën, oplossingen, mogelijke problemen, op & aanmerkingen
---
edit : op aanvraag : ---
Ik ben al een tijdje bezig met mijn website. Alles nu 'af', maar nog steeds zittend met ene paar probleempjes
aagezien mijn weinig mb aan ruimte op website, en meerdere 'staff' die ik ook een email adres wil verschaffen moet ik zuinig met mijn ruimte omgaan.
vandaar het volgende idee.
Ik heb gelijk maar een mooi Word documentje gemaakt, waar hopelijk alles duidelijk in staat. Het leek me beter het zo te doen dan een lap tekst.
Mijn probleemstelling staat er niet in.
Probleem:
Ik ben op school nu een jaar bezig met mijn opleiding netwerken, maar hebben nog niet vele over mailservers/internet gehad, dus op dit gebied nog compleet n00b. Aangezien ik 'redelijk wat' wil, kan ik ook niet zomaar even wat uitproberen.
Mailserver Word(XP) document
Vandaar mijn vragen aan jullie op het bovenstaande document:
- Welke besturingssystemen zijn hiervoor het beste geschikt?
- instellingen van het domeinnaam?
- Hardware configuratie?
het liefste zou ik dat met huidige spullen doen (celeron 466MHz, 128Mb ram, 8Gb HDD, 40x CD-ROM, en wat klein grut) - betrouwbare backupmogelijk wat niet te duur is
Ik hoor graag ideën, oplossingen, mogelijke problemen, op & aanmerkingen
---
edit : op aanvraag : ---
Doel: Website : gitaarwerk.net, heeft maar 50Mb opslagruimte. Om die 50Mb zo efficiënt mogelijk te benutten, heb ik gekozen om email afhandeling extern te doen. Schematisch overzicht: ![]() Korte werkbeschrijving: De externe server moet de ‘catch-for-all’ account leeglezen, zodat alle email op de externe server staat opgeslagen. Voor iedere gebruiker is een bepaalde alias. Bijvoorbeeld : Gebruiker ‘Klaas’ krijgt mailadres : klaas@gitaarwerk.net. De gebruiker zou op de externe email server moeten in kunnen loggen om zijn popmail op te halen, of een mogelijkheid om email te laten doorsturen naar een ander mailadres. De hoofdaccount moet gesynschroniseerd worden met een extern POP-mail adres. Welke mogelijkheden de mail server moet kunnen bieden: Toegang tot de email moet via verschillende mogelijkheden worden kunnen gedaan: • POP-mail • Webmail • WAPmail via GPRS/WAP Het registreren/verwijderen van gebruikers via een mail van de hoofd/administratie account (deze rechten hiertoe moet veranderd kunnen worden) Bij webmail moeten gebruikers de mogelijkheid krijgen om email door te kunnen laten sturen naar een ander mailadres Backup van alle in- en uitgaande email zonder dat deze extern kunnen veranderd worden op backupmedia (bijvoorbeeld d.m.v. tapestreamer). Configuratie aan de server van buitenaf via een webpagina. |
[ Voor 38% gewijzigd door gitaarwerk op 21-08-2003 17:07 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy