Toon posts:

lokale printer benaderen over het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een access rapport kan je een printer koppelen aan een rapport. Dat het ik gedaan, rapport A moet printen op de Dymo labelwriter. Deze hangt aan workstation A als locale printer en is geshared. De db draait op het netwerk en de printer kan dus als locaal of als netwerk printer worden ingesteld bij het rapport. Stel ik hem locaal in, dan kunnen de andere computers in het netwerk dus niet het rapport afdrukken omdat hij op zoek gaat naar een locale printer. Stel ik hem op het netwerk in, dan kan er niet worden afgedruk op de computer waaraan de printer hangt omdat deze niet de netwerk printer kent. Ik heb geprobeerd de locale printer toe te voegen als nieuwe netwerk printer, maar dan alsnog verwijst deze printerinstelling naar de locale usb poort. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40

ST10©DE

Dus.............

kan je 'm niet als lokale printer installeren en 'm dan sharen? Ik weet bijna zeker dat dat werkt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus gebeurt. Alleen het acces rapport verwijst dan naar de locale USB01 poort. Deze is natuurlijk niet toegankelijk op de andere workstations

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Kun je niet in de eigenschappen, op de lokale pc, van de netwerkprinter de poort aanpassen naar de netwerk poort?
Met "de netwerkprinter" bedoel ik dus de printer die lokaal is aangesloten en als netwerkprinter is geinstalleerd.

Anders, het is mooier als je de gebruiker kan laten kiezen welke printer er gebruikt moet worden. Dus of via access de printer, via het printerdialoog, laten kiezen of in het rapport een printerdialoog inbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit kan niet. Als je de printer al lokaal hebt ingesteld, en je probeert dezelfde printer toe te voegen als netwerk printer, dan vindt hij hem wel, maar installeert hij deze toch op usb01 en word de locale printer instelling overschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien moeten ze niet zelf kiezen. Automatisch moet deze dymo worden gekozen bij dit rapport omdat deze altijd op ettiqueten moet worden uitgedraait. Ik wil niet dat ze telkens een printer moeten selecteren.

het werkt nu wel, maar bij elke locale db client(access) moet nu na elke update opnieuw de printer worden gekoppeld aan het rapport.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Als de oplossing geld mag kosten, kan je ook een printserver aanschaffen met usb ondersteuning.
Ben je gelijk de afhankelijkheid van die ene pc kwijt en dus van het gepruts af.

Deze van linksys bijvoorbeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 21-08-2003 16:59 ]

Pagina: 1