Nick geeft problemen, bedrijf claimt rechten naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 16:34

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Beste Modjes,

Ik kreeg vandaag het volgende op mijn dak:
Geachte heer Romijn,

Van een van onze medewerkers ontving ik de melding dat u een gebruikersnaam c.q. profiel gebruikt dat, erg lijkt op mijn bedrijfs naam.

Mijn bedrijfs naam is een geregistreerd handelsmerk en mag daarom niet zomaar gebruikt worden.
Nu snap ik dat dit u rauw op uw dak valt.
En dat spijt ons heel erg,zeker omdat we ervanuitgaan, dat u tergoedertrouw handeld.
Derhalve, ik wil u toch verzoeken een andere usernaam te kiezen. Omdat wij en u hopelijk niet geassosieerd wil worden met uitspraken die wij of u doet.

Ik hoop dat u begrip heeft voor onze situatie.

Met vriendelijke groeten,

De directie,

3D-Motions
Gooimeerpromenade 74
1277 EP
Huizen

3D-Motions@wizard.demon.nl
Eerlijk gezegt snap ik dit niet... Er zijn meer mensen die pietje heten toch? Dit begint wel een beetje een rage zo te worden.

Ik denk dat ik deze persoon maar eens een vriendelijk mailtje ga sturen dat ik mijn nick lekker ongewijzigd laat...

WWW.RC5.NL

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. Wat verwacht je nu precies van ons :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Hmm
Ik volg het niet :?

3D-motions vs. Prang?

SM > LA trouwens aangezien dit niet over een topic gaat :)

Oh enne die vent heeft geen poot om op te staan: het gebruik maken van een nick heeft geen enkele relatie met zijn bedrijf en kan dus niet van invloed zijn op zijn aktiviteiten.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 16:37 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Hoe kan je in hemelsnaam van een woord een handelsmerk maken. :?

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Omdat wij en u hopelijk niet geassosieerd wil worden met uitspraken die wij of u doet.
Lekker zinnetje :P

Maar dit gaat zeker niet over de naam Prang of wel? :?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Bij je profiel heet je W. Daniels en in de mail is het ineens Romijn :?

Kan het zijn dat je de mail hebt gekregen omdat zij zich vergist hebben in het mailadres :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

bestaat dat bedrijf uberhaupt?
ik vind het mailtje er een beetje HOAX-erig uitzien..., zitten wat spelfouten in enzo...
Verder begrijp ik het probleem niet? Het gaat om zijn bedrijfsnaam? maar die kan ik nergens terug vinden in jouw nick..., of ligt dat aan mij? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 16:42 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Zowiezo snap ik de commotie niet....ik zie (ook op je homepage) geen enkele overeenkomst tussen Prang en 3D-Motions....

Een mailtje van microsoft zou ik nog kunnen begrijpen, gezien de layout van je page :P

Permanent wintericon!

Verwijderd

Joehoe!

We snappen der allemaal geen hout van :)
Mocht er niet meer info komen gaat ie zometeen dicht hoor! :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gaat het nou hierom :?
http://www.dct.wox.org/us...p=userinfo&uname=d-motion

:?

(en wat hebben wij ermee te maken if yes? :P )

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 21-08-2003 16:44 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zijn site (http://www.dct.wox.org) heet hij volgens mij D_Motion. Ik denk dat ze hem daarom een mailtje hebben gestuurd

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 18:15
prang ! reply! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 16:44:
Op zijn site (http://www.dct.wox.org) heet hij volgens mij D_Motion. Ik denk dat ze hem daarom een mailtje hebben gestuurd
en wat hebben de modjes/adjes van GoT ermee te maken?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 16:44:
|:(

Als dat het inderdaad is dan kan je het gewoon negeren...totaal geen wettelijke achtergrond dat mailtje IMO

Permanent wintericon!

Verwijderd

Dit klinkt gewoon als bangmakerij, gewoon negeren. Niet op ingaan want dan kun je nog meer vervelende mails verwachten.

• Han
  • Niet online

Han

Dit heeft imho niks met Gathering of Tweakers te maken. Je hebt hier de usernaam Prang dus ik zie absoluut geen overeenkomsten danwel iets wat wij er aan kunnen veranderen.

• Ga eerst maar eens na of dit geen HOAX is,
• Mail de afzender terug en vraag hoe hij een verband ziet tussen Prang en 3D-Motions
• Mochten er serieuse bezwaren zijn van de kant van 3D-Motions dan vraag je in SeM een nickchange aan
• Mocht je verdere vragen hebben of wil je dit draadje nieuw leven in blazen dan even met gathering () tweakers.net

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Hop... en weer open :)

Ik heb duidelijkheid gekregen via de mail:
Op de frontpage heet ik D-Motion... op Got heet ik nu nog Prang...

Tijdens de nick-merge heb ik ook aangegeven dat ik D-Motion wil blijven gebruiken aangezien dat mijn naam al meer dan 4 of 5 jaar oid gebruik.
Bij deze gooi ik hem nog even open gezien de nieuwe info :)

Mijn advies: mail de afzender terug en vraag netjes op welk wetsartikel zij zich op berusten en waar er precies een belangenverstrengeling is m.b.t. deze naam aangezien jouw nick geen commercieell doeleinde heeft. Geef daarnaast door middel van een voorbeeld aan dat een bedrijf die een naam claimt geen alleenrecht heeft op het woord zelf. Ik ben zeer benieuwd naar hun beredenering (en of ie zonder spelfouten wordt verstuurd :P)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als dit gaat gebeurden,

zou ik dan binnenkort ook een mailtje krijgen van AMD :+

een username is toch nog geen bedrijfs naam :?,
je zou eens moeten weten hoeveel mensen hier AMD in hun nick hebben...

Verwijderd

Prang! Nav de melding van xceed: a b s o l u u t niets van aantrekken :)

Wat die gast zich druk over maakt zeg :X

Idee: zou zeef dit leuk genoeg vinden voor een mail >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 18:57 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:20
hey maar, als jullie dan gewoon zeggen dat hij geen 'nickchanges' meer tegoed heeft, kan hij zn nick niet wijzigen hier op tweakers toch? dan kan hij ook niet aan hun voorwaarden voldoen :p

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

controleer eerst dat adres eens, cdfoon gids kent geen 3d-motions in huizen...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Ok... Dat ik niet reageerde was dat ik het topic heb geopent en daarna naar huis ben gereden.

Tnx XceeD..

Na ff wat onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat het bedrijf wel een inschrijving bij de KVK heeft.

Gezien de registar van zijn domein (ergens een 5$ per jaar) en nog niet eens eventjes de moeite heeft genomen om een .nl domein te registreren lijkt het mij om een eenmanszaakje te gaan.

Hij claimt dus een trademark te hebben op 3d-motions... veel plezier daarmee maar dat lijkt in de verste verte niet op d-motion... Gezien zijn bedrijf dat ergens in september 2000 de eerste kvk inschrijving had... (mijn eerste website staat ergens in juni 2000 oid...)

Het lijkt er dus op dat iemand graag mijn nick wil gebruiken en denkt dat dat met zoveel taalfouten lukt...

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Maurice!!!! kewl :D

Prang jij krijgt van ons geen nickchange en kloontjes zijn verboden :+ O-)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

KarreMania schreef op 21 augustus 2003 @ 19:03:
controleer eerst dat adres eens, cdfoon gids kent geen 3d-motions in huizen...
...GoudenGids.nl echter wel. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ferdo op 21-08-2003 19:09 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
ItSnows... Ik had dus bij de nick-merge Prang->D-Motion aangegeven... D-Motion is niet eens een gebruiker hiero? en dan nog een marqant detail :

Subject : Usernaam in Tweaker.net

En als proffessionaliteit ten top : Hij stuurt een plaatje mee van zijn bedrijfs-logo welke 2 MB groot is... Waar btw. geen tm. of (C) teken in staat!

http://www.doccies4you.com/3dmotions.bmp (staat er over 2 minuten op!)

WWW.RC5.NL

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 19:06:
Maurice!!!! kewl :D

Prang jij krijgt van ons geen nickchange en kloontjes zijn verboden :+ O-)
Of doe wel een nickchange maar dan naar 3D-Motion :X :D

ff van die "Merknaam.... blabla... advocaat... blabla..." pipo's opnaaien ;)

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 21:48
Ik zou er niets van aan trekken. Wat heeft een bedrijf te maken met een nickname op een openbaare website cq forum. Het zijn 2 compleet verschillende dingen die helemaal geen ene f*ck met elkaar te maken hebben. (Tenzij Prang een concurrent is van 3D-Motions)

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Tenzij Prang een concurrent is van 3D-Motions
Nupo... ben geen concurent... Ik ben geen zelfstandige en zou ook niet weten hoe ik '3d-motions' in het zo genaamde kwade daglicht' zou moeten stellen aangezien ik niet eens weet wie of wat ze doen...
Omdat wij en u hopelijk niet geassosieerd wil worden met uitspraken die wij of u doet.
Ik wil idd niet met hun uitspraken geassocieerd worden... :)

WWW.RC5.NL

Verwijderd

lol @ logo. Knap logo om te gebruiken voor oa druk en printwerk :D

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niets van aantrekken, idd. Die brief _stikt_ van de fouten. Pas als ie met een echte advocaat en een echte (aangetekende) brief komt moet je je zorgen maken.

[vuur-aanwakker]Mocht je replyen, vergeet vooral niet te vermelden dat ie maar eens Nederlands moet leren, en niet moet proberen imposant te doen met z'n (blijkbaar) eenmansbedrijf. Zet daarbij niet de verkeerde toon, overigens. Maak hem vriendelijk doch dringend duidelijk te stoppen onschuldige consumenten bang te maken. Vermeld ook vooral dat dit erg slechte publiciteit is voor hem, en dat het alleen maar slechter kan worden ;)
[edit] en dat jij inderdaad niet met zijn uitspraken geasocieerd wilt worden, maar dat jij er toch ook geen probleem van maakt. En dat ie niet erg professioneel handelt (en dan doel ik o.a. op dat logo dat ie meestuurde)[/vuur-aanwakker]

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2003 19:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
De mail die ik heb gestuurd :

Beste heer "de directie ????"

Ik dank u voor de moeite die u genomen heeft om uw zeer zorgvuldige mail naar mij te versturen

In het verlengde van uw voorstel heb ik een mail opgesteld waarin ik de directie van Ahold N.V. voorstel iedere gebruiker met de naam Heijn aan te spreken op het feit dat zij een naam gebruiken die verwarend kunnen zijn voor hun bedrijf.

Ook ga ik in de toekomst zulke mailtjes opstellen en versturen naar Warner Bros. ivm de misbruik van de namen: Neo, Morpheus, trinity en anderen....

Ik ben van plan dit soort mailtjes op globale schaal te gaan versturen en ben zeker van mijn succes tegen dit grote onrecht dat u heeft geopenbaard Ik ben blij dat u mij hierop gewezen heeft... het is een schandaal dat dit misbruik van namen ooit heeft kunnen gebeuren !!!!!!

Nu serieus:

Ik heb alle bergrip voor uw positie helaas is het niet mijn zorg geweest in het verleden hoe u er over denkt, noch is het mijn zorg nu en ik betwijfel ten hoogste of het ooit een zo dusdanige zorg van mij zal worden dat ik voor u de moeite ga nemen mijn gebruikersnaam te wijzigen.

Met vriendelijke groet
Ikke

WWW.RC5.NL

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Prang schreef op 21 August 2003 @ 19:40:
De mail die ik heb gestuurd :
[knip]

Nu serieus:

Ik heb alle bergrip voor uw positie helaas is het niet mijn zorg geweest in het verleden hoe u er over denkt, noch is het mijn zorg nu en ik betwijfel ten hoogste of het ooit een zo dusdanige zorg van mij zal worden dat ik voor u de moeite ga nemen mijn gebruikersnaam te wijzigen.

Met vriendelijke groet
Ikke
Damn, daar is niet doorheen te komen :+
(jammer overigens van die uitroeptekens en vraagtekens. Grammaticaal fout, irritant om te lezen. Onprofessioneel ;))

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 22:12
ROFL :)
Niks van aantrekken!

Trouwens, wat doet die 3D-Motions eigenlijk? Hopelijk niks met beeldverwerking ofzo want een logo meesturen in BMP-formaat van 2 mega??

[ Voor 93% gewijzigd door D-Three op 21-08-2003 19:56 ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Onprofessioneel... tja. Infantiele verzoeken vragen on infantiele antwoorden, nietwaar ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

_o_

Ik vind 'm uber :Y)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Owja, wij bepalen of een nick wel of niet door de beugel kan, gebruikers mogen ons wijzen op potentieel problematische nicks, maar meer ook niet, wij blijven de genen die besluiten of iets wel of niet kan.

Het boeit dus helemaal niks dat hij vindt dat jouw nick op de naam van hun bedrijf lijkt, ze hebben er niks over te zeggen en niks over te claimen. Aangezien de wet ons de vrijheid geeft dit zelf te regelen en we geen "DNS-achtige"-regel hebben op het kunnen claimen van bedrijfsnamen en eigennamen enzo.

Als jij nou '3d-motions.nl' had geheten en net deed of je uit hun naam post, dan was het wat anders geweest natuurlijk...
Kortom, laat ze weten dat ze geen poot om op te staan hebben en dat als ze een gegronde klacht hebben ze bij ons terecht kunnen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

CyBeR schreef op 21 August 2003 @ 19:37:
Niets van aantrekken, idd. Die brief _stikt_ van de fouten. Pas als ie met een echte advocaat en een echte (aangetekende) brief komt moet je je zorgen maken.
Er zal geen advocaat zijn op deze aardbol die het nut van het veranderen van een nickname inziet. Kijk, wanneer Prang uit naam van dat bedrijf rare grappen uithaalt dan is het een andere zaak maar zolang dit niet aan de hand is kan hij gewoon zijn naam houden.

Over dat mailtje, erg goed gevonden en ik weet zeker dat dit hem aan het denken zet omdat je een duidelijk voorbeeld geeft over de krankzinnigheid van zijn verzoek. :P

Trouwens, wat moet XceeD dan wel niet meemaken met die naam, die naam is vele malen groter dan die van 3d"hoeheethetookalweer?"motion. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Man, dit is echte dikke bullshit die ze je proberen te flikken...

Als er ineens een (nieuw) bedrijf op mijn deur zou vallen met de mededeling dat mijn naam hun bedrijfsnaam is en dat ik daarom maar even een andere naam moet nemen zou ik ze gewoon glashard zeggen dat ik deze naam al ruim 5 jaar gebruik en 5 jaar lang UNIEK is en geenszins intentie heb om het te veranderen vanwege een of ander bedrijf dat ineens mijn naam moet aannemen met als afsluiter "Sue me!"...

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 13:13
Prang schreef op 21 August 2003 @ 19:11:
ItSnows... Ik had dus bij de nick-merge Prang->D-Motion aangegeven... D-Motion is niet eens een gebruiker hiero? en dan nog een marqant detail :

Subject : Usernaam in Tweaker.net

En als proffessionaliteit ten top : Hij stuurt een plaatje mee van zijn bedrijfs-logo welke 2 MB groot is... Waar btw. geen tm. of (C) teken in staat!

http://www.doccies4you.com/3dmotions.bmp (staat er over 2 minuten op!)
Het lijkt me allemaal photoshop... Vraag eens of die wel eens een photoshop lecentie heeft anders mag die dit niet eens maken :D

• Han
  • Niet online

Han

ACM schreef op 21 August 2003 @ 19:57:
Kortom, laat ze weten dat ze geen poot om op te staan hebben en dat als ze een gegronde klacht hebben ze bij ons terecht kunnen.
Dit lijkt mij een prima afsluiting :)

Kortom, leg het mailtje naast je neer, mocht je ooit weer iets van deze persoon vernemen en hij nog steeds claimen dat jij je nick moet veranderen omdat deze hetzelfde is als zijn bedrijfsnaam, dan verwijs hem maar door naar ons :0

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.