Film/muziek met Sterio bron over 6 speakers (5.1) afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Heej

Ik Heb pas geleden een Logitech Z-640 gekocht, die dus 5.1 is (en hoe :9 ) alleen vind ik het jammer dat bijna geen enkele player het geluid over alle speakers heen smeert ipv alleen Links en Recht :(

Ik heb Windows Media Player al geprobeerd, maar daar kan je niks instellen (iets als ""altijd 5.1 output"" ofzo.

Nu merkte ik dat Power dvd xp het wel doet met een divx of Xvid (dus geluid over alle speakers), alleen speelt die geen subtitles en weet hij niet het verschil tuseen 4:3 en 16:9 |:( en is hij (bij mij) zo instabiel als een koe op het ijs

Dus weet iemand een player/plugin waardoor ik alnog gewoon divx/xvid over 6 speakers MET subtitles kan afspelen?

Ik heb de volgende hardware:
soundcard : AC97 onboard
en dan de 3 plugjes(waar normaal de mic en de sound in in komen) omgezet naar de 6 kanaals modus (werkt, getest via testprogramma)

This space is occupied

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
bsplayer ? met ac3 filter als decoder?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zou gewoon stereo blijven luister. stereo weergaves zijn immers bedoelt om over 2 speakers af te spelen, als je dat dan weer over meerdere speakers gaat verdelen krijg je een vertekend geluid.

[ Voor 25% gewijzigd door Dnc1n op 21-08-2003 17:05 ]

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

hmm, me nf7-s bordje met onbourd 5.1 gooit films (indien geen ac-3) en muziek automatisch over 4 kanalen (links linksachter rechts rechtsachter)
gewoon via winxp en dan nvidea-controlpanel
lijkt me dus dat het software matig mogelijk moet zijn

in de winter is het kouder als buiten

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Daar staat het allemaal in besproken en met de search kan je nog veel meer hierover vinden.

Dit topic is gesloten.