Toon posts:

Beeld van monitor valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heb ik nog nooit gehad, en zelfs nog nooit over gehoord:

Ik start mijn pc op, hij gaat netjes windows laden. Op het moment dat windows opgestart moet worden en je je password moet invullen valt mijn beeld weg. Ik krijg een geflikker van 1 sec en vervolgens een blackout. Mijn pc doet het nog wel, als ik gewoon mijn password invul en op enter druk (zonder dat ik iets zie dus) dan hoor ik mijn harde schijf werken. Het is dus echt alleen mijn beeld. Het lichtje van mijn monitor blijft ook gewoon groen. Geen hardware probleem lijkt mij? Het is trouwens een compaq presario pc met Compaq monitor.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

bvd

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 08:57

Ramirez

Something 's gotta give..

Waarschijnlijk switched je videokaart na inloggen over naar een modus die je monitor niet kan weergeven, ergo "Blackout". Probeer eens op te starten in Safe Modus en de video instellingen terug te zetten naar 800x600 of zow. Success.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode lukt inderdaad wel. Maar als ik opstart in safe mode is de resolutie toch al 800x600?? Ik ga het vanavond als ik thuis ben even proberen. Thanks

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 08:57

Ramirez

Something 's gotta give..

Dan probeert je Videokaart je monitor in een refreshrate te douwen die je monitor niet aan kan misschien?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best wel kunnen. Dit is namelijk gebeurd nadat windows een automatische update had gedaan en toen ik daarom ging restarten. En volgens mij zag ik bij de details wat nieuwe drivers voor mijn videokaart..

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik denk dat je monitor stuk is want ik heb het zelfde gehad en die was dus echt stuk ik had gelukkig bog garantie

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
mr.loepie schreef op 21 August 2003 @ 15:49:
ik denk dat je monitor stuk is want ik heb het zelfde gehad en die was dus echt stuk ik had gelukkig bog garantie
Dat lijkt me sterk omdat hij het wel gewoon doet in safe mode...

Verwijderd

Wat je kan proberen is in de safe mode het register te editen naar een acceptabele resolutie en refresh rate...
Dat werkt zeker weten als het daaraan ligt, dus als je een waarde hebt gekozen die je monitor niet aankan.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 15:51
als je xp hebt probeer dan ff systeemherstel met de windows boot cd of boot disk...
dat je em ff restored naar de datum voor je de updates hebt gedaan...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

waarschijnlijk ligt het aan de driver.
uninstall de driver in veilige modus en install hem weer na een reboot
gewoon even de nieuwste downloaden dan komt alles wel goed

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hmmz de keren dat ik dit heb gehad, zat mijn videokaart er niet goed in. Probeer ff een andere monitor, en kijk of die het wel doet.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal bedankt... Maar nu is het probleem nog erger geworden. Toen ik zat te klooien met mijn videokaart kreeg ik een shockje, en nu is mijn videokaart volgens mij helemaal naar de kl*te... Ik krijg nu helemaal geen beeld als ik mijn pc opstart. :) Dat wordt dus een nieuwe videokaart, en waarschijnlijk is het eerste probleem hier ook mee opgelost toch :)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
je hebt met de videokaart zitten kloten terwijl de pc nog aan stond? nooit doen! altijd alle stroom eraf, en dan pas met je handen in de kast komen, dit ivm statische electrisiteit ed. dit is funest voor de pc, zoals je zelf al gemerkt hebt.

omdat hij het in safe mode wel dee was het waarschijnlijker dat windows een resolutie en/of refresh rate had ingested die je monitor niet aan kan. een nieuwe monitor schakelt zichzelf dan uit, een oude geeft dan crappy beeld.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
Nee de pc stond niet aan, maar ik had mijn videokaart aangesloten op mijn tv om te testen of die het ook niet zou doen. Pc uitgedaan maar me tv niet! En die kabel zat er dus nog in..

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
het probleem lag en ligt echt aan je kaart en niet je monitor. Laat ons ff weten hoe het afloopt. :-)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beeld deed het na een tijdje weer. Ik heb in safe mode de videokaart uninstall gedaan, en daarna opgestart en de drivers opnieuw geinstalleerd. Het is weer goedgekomen dus :)
Pagina: 1