Capture Formaat (High)

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik heb een Pinnacle PCTV Card, daarmee kan ik opnames maken van de televisie (duh).

Nu wil ik graag weten met welk formaat je de beste kwaliteit krijgt! De grote in MB's maakt niet uit. Hier een aantal opties waar ik uit kan kiezen:

- VCD
- SVCD
- DVD Longplay
- DVD
- Aangepast:
+ MPEG 1 AVI
+ MPEG 1
+ MPEG 1 HQ
+ MPEG 2
+ MPEG 2-i
+ DV
+ Miro XL
+ MS Video
+ DIVX

Ik kan bij de sommige de bitrate nog aanpassen en formaat (720x576)

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb er al een aantal geprobeerd, en zie dat DIVX niet het beste is (wat ik eerst verwachtte).

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IMHO zijn alle mogelijkheden met betere kwaliteit dan SVCD een klein beetje overkill. Tenzij je natuurlijk als tv signaal iets van digitale satelliet pakt. Maar meestal is TV behoorlijk mager van kwaliteit. Door het uitsmeren van die magere kwaliteit over veel GBs wordt die natuurlijk niet beter.
Normaal gesproken zou van het rijtje wat je hebt staan DV de hoogste kwaliteit geven (met de voetnoot erbij dat ik bijvoorbeeld dat Miro XL/MS Video niet ken), maar bij een slecht ingangssignaal zul je daar zelf niet veel van merken.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat let je om zelf wat instellingen te proberen (tweaken)? After all, dit is tweakers.net. Hou er rekening mee dat meeste formaten overkill zijn vanwege de vrij lage kwaliteit van het tv signaal. Als de grootte in megabytes niet uitmaakt neem je toch een lossless formaat zonder compressie?

• Ad Hox
Het signaal wat er binnenkomt is best duidelijk, maar met cappen gaat er veel van de kwaliteit verloren. Heb er nog een aantal geprobeerd, onder andere DV. DV geeft de beste kwaliteit, maar geeft wel erg veel MB's (niet erg verder)! 3 seconde is 18MB!

[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 22-08-2003 00:14 ]

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DL :?

Wat misschien ook een optie voor je is: eerst op hoogste kwaliteit capturen en daarna zelf comprimeren naar iets kleiners?
Overigens moet je er niet van staan te kijken als in de hoogste stand 10 minuten iets van 2 GB opsoupeerd.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
SVCD, of dvd dus :)

• Ad Hox
flagnite schreef op 21 August 2003 @ 16:18:
DL :?

Wat misschien ook een optie voor je is: eerst op hoogste kwaliteit capturen en daarna zelf comprimeren naar iets kleiners?
Overigens moet je er niet van staan te kijken als in de hoogste stand 10 minuten iets van 2 GB opsoupeerd.
DV :) typo.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

doe maar Xvid, die ruled echt en is 10x beter als divx IMO

This space is occupied

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
TheEvilCuber schreef op 21 August 2003 @ 16:30:
doe maar Xvid, die ruled echt en is 10x beter als divx IMO
Zie jij Xvid in het lijstje erbij staan? Verder heb je het hier over een compressiemethode, terwijl de TS juist zo min mogelijk kwaliteitsverlies wil. En dan heb ik het niet eens oiver het ongenuanceerde oordeel dat Divx tien keer slechter zou zijn. Dat jij nou toevallig rips download in DivX formaat die niet goed zijn, zegt niets over de compressiemethode.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat iedereen rauwe mpeg negeert, als je een mpeg download ziet het er meestal niet uit. Dit formaat is uncompressed en dus ontzettend groot, maar alle kwaliteit blijft behouden.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat iedereen rauwe mpeg negeert, als je een mpeg download ziet het er meestal niet uit. Dit formaat is uncompressed en dus ontzettend groot, maar alle kwaliteit blijft behouden.
mpeg is niet uncompressed hoor en ook niet ontzettend groot.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DivX is niet het beste, omdat de resolutie bij de Pinnacle PCTV software vast ingesteld is op 352x288 (althans bij PCTV versie 5.20 die ik gebruik). De maximale resolutie en bitrate die je kunt gebruiken hangt ook af van de snelheid van je processor. Ik heb een Celeron 1300, en het beste dat ik kan gebruiken is SVCD (480x576). Wanneer ik DVD of DV met een resolutie van 720x576 instel, kan mijn PC het niet meer bijbenen en krijg ik dropped frames, oftewel stotterende weergave.

• Ad Hox
Hmm nee van dropped frames heb ik geen last (1.4ghz + 265ddr). Ik heb PCTV 5.50. Tot nu toe vind ik DV het best (maar ook het grootst).

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cappen naar DV, dat gaat mooi met een relatief lage cpu belasting en dus zonder frame-drops. DV is 13GB per uur ongeveer, dus dat is ook nog wel vol te houden. Na het cappen kan je het VirtualDub van DV converteren naar Divx.

Dat is de methode die hier meer dan uitstekend werkt. Cappen met meer compressie geeft frame-drops, cappen naar raw-avi geeft nogal snel disk-space problemen :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:05

4POX

Everybody is wired

http://neuron2.net/www.math.berkeley.edu/benrg/huffyuv.html

Als ruimte geen probleem is , dan is dit de oplossing die jij waarschijnlijk zoekt.. Ik ben er ook al een beetje mee aan het testen geslagen. Maar het ziet er veelbelovend uit (als je maar veel harddiskruimte hebt :D )

AKA Rinkel weblog

• Ad Hox
DV en converteren naar Divx lijkt mij inderdaad het makkelijkst. Huffyuv ziet er veel belovend uit :) Ik ga maar eens kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 22-08-2003 17:03 ]

Pagina: 1