celly600 +abit be6-II oc-en?

Pagina: 1
Acties:

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb een celly 600 en een abit be6-II die ik graag wil oveclocken. nu zijn er vast heel veel tweakers met deze combinatie en ik zou graag weten hoe snel jullie draaiend hebben.

ik ben nog geen ervaren clocker en weet niet precies wat ik allemaal omhoog moet doen in dat soft menuutje.

kan iemand mij dit zo precies mogelijk uitleggen?

bij voorbaat dank,

o ja heb er trouwens een majesty cooler opzitten, is vast wel beter als dat standaard intel coolertje.

Verwijderd

Als het een cCo stepping is haal je 900+ is het een cBo dan haal je 900 of minder, dit kun je checken met Sandra 2001 en dan CPU and Bios info. Maar met een Be6-II kan je per Mhz opclocken, is wel zeer fijn!!!

Verwijderd

Dat checken kan ook door te kijken naar je Vcore (by default!). Als het 1.50 volt is dan is CPUID 0683h als tie 1.70 volt is dan is CPUID 0686h en is hij dus van de latere stepping...

Verwijderd

Als het een cCo stepping is haal je 900+ is het een cBo dan haal je 900 of minder
onzin

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
jongens harstikke bedankt,

heb sandra 2000 gedownload (kon het geduld niet opbrengen om 2001 te zoeken)

nu heb ik (mede danzij de revieuw over de celly bij tweakers) mijn celly 600@862 draaien. loopt als een tiet en probeer nog wel een beetje iets hoger te gaan maar 901 kon ie in ieder geval niet aan. ik heb blijkbaar toch het oudere type.

nu heb ik alleen nog een klein vraagje:

wat is de gemiddelde tempratuur van de CPU, ik bedoel wat is normaal en goed bij zo'n snelheid?

Verwijderd

Yo Flippo wat onzin??? Een vriend van me heeft 3 cB0`z gehad en haalde de 900 maar niet, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen, dus niet meteen gaan schreeuwen van onzin en sjit, aight?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik vind et ook onzin :). volgens mij is de celeron met cCo niet beter over te klokken dan de cBo. met de celly 600 halen ook heel wat tweakers 900+ mhz. ik haal met men celly566 930 mhz.

maar stom vind ik altijd dat ze het voltage er niet bijzetten op hoeveel de CPU draait op behaalde overclock snelheid. kijk als ze die 940 mhz of wat het dan ook was met 1.7 volt hebben gehaalt kijk dan is et ander verhaal want dan issie nog wel hoger te krijgen en als die cpu dan een beetje representatief is voor alle cCo stepping celly's. want je kan niet op grond van 1 cpu zeggen of alle celly's op die stepping zo draaien.

ik heb gezegd

Verwijderd

En mijn cB0 566 draait op 952Mhz op 1,95Volt...
bla bla

Verwijderd

Een vriend van me heeft 3 cB0`z gehad en haalde de 900 maar niet, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen, dus niet meteen gaan schreeuwen van onzin en sjit, aight?
3 cB0 Celeron's bestrijken maar een beperkt gedeelte van de totale hoeveelheid Celeron 600MHz cB0's .. je kunt dus nooit met zekerheid stellen dat een cB0 niet boven 900MHz gaat werken. Daarom reageerde ik met "onzin", dit was overigens niet nodig geweest als je gelijk al aangegeven had dat er uitzonderingen zijn. Smokey cC0 Celeron's zijn wel beter overklokbaar dan cB0's, dit komt door de kleinere "die" .. zoals je ondertussen op Tweakers.net hebt kunnen lezen !! :)

Verwijderd

Yep, morgen ff eens een cCo 600 kopen, ff kijken hoever ik deze kan pushen met mijn FEP32, ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Zo'n celly 600 met die Cc0 stepping is dat een 1,7 volt exemplaar......weet ik waar ik op moet letten. Er is namelijk ook een 1,5 volt exemplaar.
Pagina: 1