Toon posts:

[Win2k] Newsid en sysprep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het draaien van sysprep worden de SID toch verwijderd. Is het dan nog nodig om een programma als NEWSID te draaien.
Het is mij niet geheel duidelijk waar NEWSID voor gebruikt wordt.

ps Het volgende is er aan de hand. Systeem geinstalleerd. Image gemaakt.
Image uitgedeeld. Op toebedeelde systemen sysprep gedraaid. Installatie verder afgemaakt. Is het nu nog nodig om NEWSID te draaien?

( Ik weet dat ik nadat ik het eerste systeem geinstalleerd had eerst sysprep moet draaien om daarna een image te maken om die uit te delen, maar op deze manier moet het toch ook werken, of maak ik een denkfout).

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

wat ik altijd deed was,
netjes install maken op pc.
sysprep draaien
pc uitploffen.
opstarten met 98 disk en ghost draaien.
image.gho branden en klaar. image is practisch voor elk systeem bruikbaar, ook al verschilt de hardware compleet.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:43:
Na het draaien van sysprep worden de SID toch verwijderd. Is het dan nog nodig om een programma als NEWSID te draaien.
Het is mij niet geheel duidelijk waar NEWSID voor gebruikt wordt.
Als eerste moet ik zeggen dat ik wel eens wat duidelijkere topics heb gezien :)

via google kwam ik op deze pagina dit tegen:
...
Thus, in order to ensure reasonable security, we need to make sure that the boxes have different SIDs. Fortunately, there is a freeware utility, called NewSid.exe which can do this.

On windows 2000, using SysPrep is recommended instead of NewSid:
http://www.microsoft.com/.../downloads/tools/sysprep/
...
Misschien kan je er wat mee :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Erkens voor iemand die er naar zoekt voor de hand liggende google rondje levert inderdaad precies op wat je wilt weten, afhankelijk van je OS.

Om welk OS gaat het? Kan ik dat in ieder geval in de topictitel zetten als het nog nodig blijkt: zie de link die ik hierboven heel subtiel geef :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
OS is windows 2000.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast... al gezocht in combinatie met je OS versie? Zoals Erkens en F_J_K aangaven?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1