Clarkconnect Bandbreedte verdeling

Pagina: 1
Acties:

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 09:10

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Hoi,

Nadat ik clarkconnect aan het draaien heb wil ik graag de bandbreedte voor de verschillende pc's op mijn netwerk verdelen.

Er zit hier een module voor dit in clarkconnect. Ik stel dus ip: 192.168.1.254 in op 45 KB/s. Daarna stel ik ip: 192.168.1.253 in op 45 KB/s.

Nu ga ik met pc 1 (192.168.1.254) iets downloaden en waarempel hij gaat niet harder dan 45 KB/s. Nu ga ik met pc 2 (192.168.1.253) www.tweakers.net pingen, en er komen waardes van 200 ms uit.

Ik heb het idee dat clarkconnect hetzelfde stukje bandbreedte voor beide pc's gebruikt.

Is hier iets aan te doen?
Dit is een post die ik op minddigger.com heb gezet. Helaas heb ik hier nog geen antwoord op gekregen.

Daarom d8 ik dat iemand hier meschien het antwoord op mijn vraag weet.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 20:22
Wat gebeurt er als je op de andere PC ook gaat downloaden dan? Gaat die ook niet boven de 45 KB/s? Of gaan ze dan allebei op ca. 22 KB/s downen?

Er van uitgaande dat je totale download wel groter dan 90 KB/s kan zijn, natuurlijk :)

Oh, en hoe heb je dit ingesteld? Doe eens de configfiles e.d. die erbij horen?

[ Voor 15% gewijzigd door Wilke op 21-08-2003 17:08 ]

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
ik heb het ingesteld in via de webbased interface. Aangezien ik geen held ben in Linux zou ik niet weten waar hij die instellingen opslaat.

Als ik met 1 pc ga downloaden haalt ie niet dan 45 kb/s. en dat ik goed :D. Maar als ik met pc 2 ga downe dan word het 22 kb/s. Terwijl ik hem instel op 45.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~weijersw/HTML/clarkconnect.jpg

Verwijderd

nogmaals kan je verbinding wel 90 kbps aan ;)?

• Wilke
  • Laatst online: 02-05 20:22
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 17:47:
nogmaals kan je verbinding wel 90 kbps aan ;)?
Inderdaad, of sowieso: hoeveel kan die aan zonder enige vorm van begrenzing?

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
ik heb basic ADSL verbinding, dus 768 kbit. Ik gebruikte eerst Total Traffic control om de verbinding te delen. Ik vond deze alleen te traag werken. Deze kon ik gewoon instellen op 384 Kbit.

Als ik nu met clarkconnect dit instel, dus op 45 kb/s en pc1 gaat downe en pc2 (ik dus) wil gaan game, dan heb ik een ping van 300 a 400. Clarkconnect zet volgens mij doodleuk iedereen op hetzelfde stukje bandbreedte

edit:

Opzich zou het toch weinig uitmaken hoe groot mijn download is. Ik haal namelijk maximaal meestal 85 kb/s. Maar als ik met beide ga downloaden dan haal ik maar 22 kb/s :S

[ Voor 19% gewijzigd door CaDje op 21-08-2003 17:59 ]

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
niemand een oplossing?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
Euhm, jij stelt in dat je maar met maximaal 45KB/s mag downloaden, maar deze policy geld niet voor de upload, als we het hebben over "een bestand dowloaden" dan worden zowel de down- als de upstream belast, er word wel degelijk data naar de server verzonden waar vanaf jij aan het downloaden bent. Hierdoor heb je dus een hoge ping als je wilt gaan gamen. (8>

P.s. je mag niet zo snel schoppen..stelt men niet zo op prijs ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomaat op 22-08-2003 00:05 ]

Verwijderd

Ik draai hier zelf op iedere netwerk pc apart het programma Netlimiter. Hiermee kun je van elk programma apart de down en up regelen maar ook de totale maximale hoeveelheid. In 1 woord, IDEAAL!!!!!

http://www.netlimiter.com/

EDIT: Het is alleen niet gratis.......helaas

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 00:20 ]

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
zit is te denken, je zegt gewoon dat ie max 45 kb/s mag hebben. logischerwijs kan ie dan gewoon de "eerste' 45 pakken...want als je een pagina bezoek, en pc 2 bezoekt een andere pagina. zou die dus bij kb nr 46 pas mogen beginnen ofzo :S btje weird. Maar ik ga morgen weer verder clarkconnecten, vpn/ftp/www enz. maarjah, zie ik morgen wel weer

Mijn Systeem Specs

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Tomaat schreef op 22 August 2003 @ 00:04:
Euhm, jij stelt in dat je maar met maximaal 45KB/s mag downloaden, maar deze policy geld niet voor de upload, als we het hebben over "een bestand dowloaden" dan worden zowel de down- als de upstream belast, er word wel degelijk data naar de server verzonden waar vanaf jij aan het downloaden bent. Hierdoor heb je dus een hoge ping als je wilt gaan gamen. (8>

P.s. je mag niet zo snel schoppen..stelt men niet zo op prijs ;)
Maar de upload is minimaal, wat het 'm echt doet is de download.
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 00:17:
Ik draai hier zelf op iedere netwerk pc apart het programma Netlimiter. Hiermee kun je van elk programma apart de down en up regelen maar ook de totale maximale hoeveelheid. In 1 woord, IDEAAL!!!!!

http://www.netlimiter.com/

EDIT: Het is alleen niet gratis.......helaas
Ziet er mooi uit, meschien dat ik het later een keer probeer, maar ik wil nu toch ff clarkconnect gebruiken.
TheWarden schreef op 22 August 2003 @ 00:20:
zit is te denken, je zegt gewoon dat ie max 45 kb/s mag hebben. logischerwijs kan ie dan gewoon de "eerste' 45 pakken...want als je een pagina bezoek, en pc 2 bezoekt een andere pagina. zou die dus bij kb nr 46 pas mogen beginnen ofzo :S btje weird. Maar ik ga morgen weer verder clarkconnecten, vpn/ftp/www enz. maarjah, zie ik morgen wel weer
Dat d8 ik ook al ja. Mja, ik zou niet weten hoe ik het zo moet instellen dat ie kb 46 tot 85 pakt :S

• rschu68
  • Laatst online: 03-03 14:41
Niemand nog meer ideen ?

• rschu68
  • Laatst online: 03-03 14:41
Oh ja,
toevallig vanochtend het programma NetPeeker bekeken. Dit is net zoiets als NetLimiter maar dan GRATIS... (www.net-peeker.com)

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
ik zie het, alleen zit in de gratis versie geen bandbreedte verdeling :(
Pagina: 1