misser@ijustgotfired.com

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 2185

Topicstarter
Nouja topic zegt genoeg :( Mijn koetjes zijn ontdekt en het resultaat is per direct eruit.

Mensen jullie zijn bij deze gewaarschuwd

Topicstarter
Toch kan ik er een beetje de humor van inzien want voor het eerst in mijn carierre kan ik met recht dit emailadres gebruiken *D

*edit*
spelling, drank enzo |:(

Anoniem: 15134

Godskelere man!!! Das super kut.

Leg eens uit:
- Was je stagiair?
- Hoe is het ontdekt?
- Heb je eerdere waarschuwingen gehad?
- Wat was de reden die door het bedrijf verteld werd?
- Hoe nu verder?
- Welk bedrijf was het?

sterkte trouwens in deze komende maanden en wat een kutstreek om zo vlak voor het einde van het jaar je er uit te gooien.

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 22:46
meen je dat nou? Da's klote zeg! Beetje lullige aktie, ze kunnen toch eerst praten?

Maar volgens mij vind je het zelf niet zo erg of wel?

Wat doe je eigenlijk? Wij zoeken nog een aantal goede ASP/VB programmeurs :)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:11
jezus, koeien maken meer kapot dan je lief is :(. Moge je snel een nieuwe, betere baan vinden....

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Anoniem: 5742

:?

zwaar K dit :(

Ik hoop idd ook dat je snel weer een goede/leuke baan hebt !

Sterkte iig ;)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 15:55 schreef Misser het volgende:
Nouja topic zegt genoeg :( Mijn koetjes zijn ontdekt en het resultaat is per direct eruit.

Mensen jullie zijn bij deze gewaarschuwd
Auw :( Wat klote...

Heb jij "illegaal" koetjes geimplementeerd?

* DSmarty wil iedereen hierbij toch even meegeven dat mensen ism systeembeheer koetjes moeten uitzetten, het kost je even wat overredingskracht, maar voorkomt treurige situaties als hierboven...

Topicstarter
Dsmarty ik was opper systeembeheerder. Nouja zeg maar een Master bofh. (kon en kan nu nog alles) Alleen door samenloop van omstandigheden (collega infecteerde de verkeerde machines) kwam het uit.

Toen kwam er dus de security policy in werking en werd ik eruit gebanjourd. En dan te bedenken dat ik via een server (50gig ftp) die illegaal aan het inet hing naar buiten ging. (server van de afdeling die het hardste gilde :r )

Anyway mensen, ik weet nog niet hoe het allemaal verder gaat lopen maar dat laat ik jullie wel weten.

Voorlopig is mijn stats verslaving in een coldturkey mode gegaan :(

Frenzy: ik baal er wel degelijk van want ik had het mega naar mijn zin daaro. Alleen ben ik van nature redelijk positief en zoek ik altijd een pluspuntje in donkere tijden (morgen scheuren op de blackbird b.v.)

FRAeK-AC:
Geen stagaire
Door collega die wat fout deed (zie boven)
Nope geen waarschuwingen direct aan mij.
Security
Ik zie wel
Kpn

zo iedereen weer op de hoogte

Anoniem: 15134

Volgens mij heb jij wel degelijk een aantal rechten hoor.
Ze mogen je niet zomaar eruit gooien. Wie bepaalde dan dat de beveiliging nu minder was? Jij bent toch diegene die daarvan op de hoogte is? Als je niet eerder voor iets gewaarschuwd bent en de reden in jouw ogen niet gegrond is dan zou ik er toch werk van maken. Je hebt uiteindelijk toch ook een aantal rechten en niet alleen plichten.

Anoniem: 6874

Zonde man....;(

tja....maar dat ze je in 1 keer eruit gooiden...hmmm....raar.

GOEIE LES VOOR IEDEREEN DIE ILLEGAAL KOETJES HEEFT DRAAIEN.....PAS OP....SHIT HAPPENS

sterkte Misser...

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 16:18 schreef Misser het volgende:
Dsmarty ik was opper systeembeheerder. Nouja zeg maar een Master bofh. (kon en kan nu nog alles) Alleen door samenloop van omstandigheden (collega infecteerde de verkeerde machines) kwam het uit.

Toen kwam er dus de security policy in werking en werd ik eruit gebanjourd. En dan te bedenken dat ik via een server (50gig ftp) die illegaal aan het inet hing naar buiten ging. (server van de afdeling die het hardste gilde :r )

Anyway mensen, ik weet nog niet hoe het allemaal verder gaat lopen maar dat laat ik jullie wel weten.

Voorlopig is mijn stats verslaving in een coldturkey mode gegaan :(

Frenzy: ik baal er wel degelijk van want ik had het mega naar mijn zin daaro. Alleen ben ik van nature redelijk positief en zoek ik altijd een pluspuntje in donkere tijden (morgen scheuren op de blackbird b.v.)

FRAeK-AC:
Geen stagaire
Door collega die wat fout deed (zie boven)
Nope geen waarschuwingen direct aan mij.
Security
Ik zie wel
Kpn

zo iedereen weer op de hoogte
Als jij Master BOFH bent, waarom heeft iemand jou daar dan op aangesproken, jij bent immers de systeembeheerder.
Of heb je wat lichtelijke strubbelingen met collega systeem- of netwerkbeheerders gehad omtrent deze kwestie?

Sorry dat ik zo doorvraag hoor, ik vind het echt superklote voor je, vooral omdat het blijkbaar een leuke baan is.... :'(

• Dutchman!
  • Laatst online: 20:11
nee het porbleem is gewoon dat er vanuit het management en contractgebonden geen misbruik mag worden gemaakt van kantoormachines, kantoorsupplies en alles wat door het bedrijf is betaald. (ook het gebouw) Daar valt in principe alles onder, en kan iemand ook op ontslagen worden.

(voor diegenen die het interesseert: ja, het meenemen van een potje Tipe-ex of een pak geeltjes (ook wel Post-Its genoemd DSmarty) is ook diefstal en daar kan je ook op ontslagen worden)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• DSmarty
  • Niet online
Een pak met geeltjes, da's best veel geld ;)

Topicstarter
:) geef mij dan maar vuurtorens want ik ga tenslotte over een week of 6 lekker naar de bahama's !!

• DJ
  • Laatst online: 25-06 13:48

DJ

Moraal is dus, assimileer nooit gebruiker PC's, maar alleen je eigen machines en je Test machines.

Ik ben zelf ook Netserk/Systeem beheerder van een middelgrote organisatie (400PC+laptops), en ik draai koeien samen met mijn collega netwerk/systeembeheerders, maar NOOIT op gebruiker PC's.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Anoniem: 12231

Misser ik kan je wel vertellen dat je niet alleen staat. Wij (een groep beheerders) zijn ook allemaal op straat komen te staan toen ze de koe gevonden hadden. En die hadden we op "eigen" pc's en test servers draaien. Dit was bij een bank (die met die leeuw). daar was het onder het mom van dat programma staat iets te cracken en dat is illegaal. Ja right. we hebben toen het ontslag aangevochten bij de rechter en die heeft ons gelijk gegeven. niet dat we ooit terug zijn gegaan maar wel een leuke regeling kunnen treffen. Maar het was dus niet op andere gebruikers pc's, alleen onze.

je bent dus niet de eerste.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga een glorieuze toekomst tegemoed hoor ik al :)

maar tis en blijft kut dat je je baan kwijt bent ..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• IceStorm
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

* IceStorm wenst misser succes....

Nou ja.. een andere baan ligt wel ongeveer voor het oprapen (ik ben ook positief ingesteld ;))

Anoniem: 15443

* Anoniem: 15443 trekt het boetekleed aan....

Ik ben de persoon die de collega van Misser in zijn team heeft opgenomen, en hem heb gestimuleerd om zoveel mogelijk te assimileren, alhoewel.... hij zei dat hij er geen problemen mee zou krijgen |:( maar dan toch, dat je ontslagen wordt.....
Ik voel met je mee jongen, en het spijt me echt, jammer genoeg kan ik er niks aan doen :( :'(

* Anoniem: 15443 's redelijk goede dag is nu goed vern**kt..

Ps: Misser, hoe is het met Ben afgelopen? (alhoewel ik het ergste vrees voor hem)

Anoniem: 16037

ZWAAR KUT VOOR JE !! :'(

En dat allemaal vanwege de }:O ..
Hmmzz.. Sterkte enzo |:(

Anoniem: 16057

Veel succes de komende tijd!

En voor alle anderen: graas veilig of graas niet!

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Sjezus man.. ontslaan vindt ik ook wel heeeeeeeeel erg overdreven.;( Ik bedoel wat doe je er nu eigenlijk verkeerd mee. Je maakt alleen gebruik van de verlorengaande processorkracht om wat rekenwerk te verrichten :+

Maar in ieder geval... suc6 in je nieuwe baan, want volgens mij staan de werkgevers al op de stoep bij je.

Kortom KPN sucs.... :r

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

Topicstarter
LoWLaNDeR:
Met Ben is het tot nu toe goed. Ik heb vandaag toevallig bijna alle koeien verwijderd omdat sommige van zijn koeien problemen gaven. Heb dus ook een stuk of 80 van zijn koeien kunnen laten verdwijnen. Met wat geluk blijft het voor hem dus beperkt tot de schrik dat ik mijn biezen kon pakken. Morgen middag ga ik gewoon met wat ex collega's lunchen bij de KPN B-)

Stappel:
Hey bij die met de leeuw ben ik in 1998 begonnen met het melken (2 jaar in amsterdam gezeten) :7

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ze geven aan de security de reden is dat je weg moet?

Man...kan je het niet aanvechten onder het mum van dat je bezig was te testen hoe secure de kpn nou eigenlijk was en dat dit voorbeeld aantoont dat kpn helemaal niet secure is?

Ik weet ook wel dat je niet erg veel grond heb om op te staan, maar ja...ontslag is zo lullig voor je WW :r

Heb zelf ook 9 pc's voor me grazen binnen 't bedrijf. Ben zelf ook syst beheerder hiero en collega's weten er vanaf ;)

Anywayz....good luck!

specs | 3360wP met SE3000

• crisp
  • Laatst online: 00:11

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben blij dat ik niet meer ontslagen kan worden...
* crisp heeft reeds opgezegd :)
en ik "vergeet" gewoon de koetjes en proxy te de-installeren... :)

Intentionally left blank

Anoniem: 4629

Wat is de schade aan verloren kudde?

Anoniem: 7861

Ow man!

HlpDsk ,JIJ bent een echte statsverslaafde!
[niet specifiek aan HlpDsk:] Vergeet niet dat koetjes ONBELANGRIJK zijn in vergelijking met je baan!

Ik vind het wel machtig nobel dat je al die moeite hebt gedaan om deze kudde uit te zetten, ondanx de policy.
Ik hoop dat je gauw weer aan de bak komt! (en dan het liefst bij een werkgever die koetjes stimuleert! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 16:49

mythor

Held in opleiding

misser :(
volgende baan, REVENGE !

KPN pakt de dingen niet echt heel slim aan.... en maakt zich zeker niet poplulair bij de ICT'ende nederlander

foei crisp ! :D

What you say?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik denk dat de deskundigheid van de mensen bij KPN die hierover gaan een beetje te kort schiet.

Ik hoop voor Misser dat hij alsnog de kans krijgt om uit te leggen waar het om gaat en dat dit geen gegronde reden is voor ontslag.

Toch denk ik dat daar nog langer werken niet echt meer mogelijk is. (Ik zou alsnog zelf mijn biezen pakken)

Misser, sterkte en ik weet zeker dat je snel weer een nieuwe baan hebt!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19
hmmm, ik doe het in goed overleg.
regels:
1. Niet onder werktijd flushen.
2. Niet updaten
3. Niet op ops pc maar op test pc's
4. De baas heefT ALTIJD recht op lunch
(fuck..... maar alles voor DPC)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-06 12:51

winnie

de poes...

Beetje late reactie, maar toch maar even.
In dezelfde periode (rond de dertigste november) is iig één ander persoon bij de KPN ontslagen, na een aanvaring met de security (blijkbaar waren ze toen echt in een chagerijnige bui). Hij is op staande voet ontslagen (kon letterlijk meteen zijn spullen pakken en vertrekken). Reden van ontslag is wel bekend, maar zal ik hier maar niet toelichten.
MAW: don't fuck met de KPN-security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12445

DE KPN heeft richtlijnen dat het verboden is om andere programma's of bestanden op je computer te hebben dan die die direct nodig zjin voor het werk. Voor het installeren van extra software is expliciete toestemming nodig van het sys.beheer.
Op overtreding staat ontslag...

Dit heb ik althans van een KPN medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:49

MeNTaL_TO

The future is not set

Op donderdag 30 november 2000 16:18 schreef Misser het volgende:

En dan te bedenken dat ik via een server (50gig ftp) die illegaal aan het inet hing naar buiten ging. (server van de afdeling die het hardste gilde :r )
Denk eerder dat dit je de kop heeft gekost dan de koetjes. Ben ook systeembeheerder, en heb met toestemming van de directeur koetjes draaien, hopelijk ook straks in het nieuwe pand nog, als we een systeembeheerders team hebben, en nieuwe server, ach ik zie het wel.
Maar mijn baas schiet mij ook af, als ik een illegale ftp server aan een huurlijn zou hangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1