Toon posts:

[Lotus Notes] Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu met Lotus Notes R6 en ik wil vanuit Word (of een ander Office/Windows programma) een directe e-mail met lotus verzenden...

Ik heb al begrepen dat dit via MAPI kan maar dan krijg ik steeds een rare fout.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Hoi Sander, en welkom op GoT! :+ Lees P&W FAQ - De "quickstart" even door mbt hoe je een topic hier dient te openen.

Vooral de volgende puntjes verdienen aandacht:
• Wat heb je al geprobeerd?
• Wat werkt er niet? (toon relevante code)
• Waar denk je dat het aan ligt?
En de rest v/d puntjes ook ;)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
A. Wat ik geprobeerd heb: her-installeren van Lotus, aanmaken van profiel in "Post"-instellingen in het configuratie scherm.
B. Hier kom ik al bij het probleem; na het invullen van het ID en password geeft-ie aan dat het ID niet bestaad, maar, dat is dus wel zo...
C. Mogelijke oorzaak: Verdwenen dll'tje, nee, ik weet het niet [zucht...]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik heb al begrepen dat dit via MAPI kan maar dan krijg ik steeds een rare fout.
Het zou dus al een hoop helpen als je de code postte waarmee je dit hebt geprobeerd en de exacte 'rare' fout. :*

De glazen bol van Programming & Webscripting is helaas nog steeds stuk :/

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dus al een hoop helpen als je de code postte waarmee je dit hebt geprobeerd en de exacte 'rare' fout.
De 'rare' fout is dat-ie de ID niet herkent en waardoor het dus niet werkt...

Verwijderd

hij blijft lekker duidelijk.... NOT!

modbreak: wil je aub in techtopics je fatsoen houden? je hebt gelijk maar je kunt het wel iets volwassener brengen hoop ik

[ Voor 78% gewijzigd door curry684 op 21-08-2003 16:57 ]

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
De naam superprutser is wel toepasselijk. Kun je je niet beter eerst eens verdiepen in hoe Lotus Notes werkt voordat je er hier vragen over komt stellen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Topicstarter
I know, maar... ik snap zelf ook niets van dit probleem(...) En de oplossing staat in geen van de handleidingen... en ook op google kon ik het niet vinden. Ik vind wel hoe het moet, maar dat werkt dus niet.

Dit is (een van) de procedure(s) die ik heb getest: http://www.dka.net.au/kb/100062.html
Hij geeft dan aan dat-ie het profiel niet kan vinden(...) hoe kan ik dit corrigeren.
Ik weet de exacte locatie van het profiel: F:\Notes\Sev\user.id (op een netwerkschijf)
Hoe moet ik notes aan dit profiel koppelen (zonder het programma te gebruiken!)?

Verwijderd

Nadat je Notes opnieuw geïnstalleerd heb moet je op zijn minst 1 x opnieuw inloggen in Notes. Ik denk dat de Mail-control panel de gebruikersnaam uit de notes.ini haalt. Je moet dus ook het notes-wachtwoord gebruiken van deze laatstse notes-sessie bij het aanmaken van een nieuw profiel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om een Lotus Notes mailprofiel te maken. Nadat ik notes.ini naar F:\Notes\Sev heb verwezen kon ik me met mijn gebruikersnaam aanmelden in Notes en kon ik in het Mail-control het profiel aanmaken; precies zoals ik het wilde.
:) MieRoels bedankt ;)
Pagina: 1