Image swapping met dreamweaver gegenereerde javascript code gaat bij mij ontzettend langzaam, in sommige gevallen weergeeft hij zelfs het plaatje niet meer na de onmouseover event (hij weergeeft dan enkel een kruisje).
Alle images zijn preloaded in een vorige pagina, dus daar kan het probleem niet zitten, hebben jullie hier ervaring mee? ik werk al langer met dreamweaver en heb het gebruikt voor verschillende sites, iedere keer heb ik de ervaring dat de Swap Image behaviour echt ontzettend langzaam gaat bij iedere site dat ik de functie gebruikt heb.
Maar als ik naar andere websites kijk die ook in dreamweaver gemaakt zijn verloopt de functie echter wél vloeiend. ik doe dus waarschijnlijk iets verkeerd.
Dit stukje code gebruikt dreamweaver voor Swap Image:
deze functies roep ik in mijn code aan op deze manier:
Alle images zijn preloaded in een vorige pagina, dus daar kan het probleem niet zitten, hebben jullie hier ervaring mee? ik werk al langer met dreamweaver en heb het gebruikt voor verschillende sites, iedere keer heb ik de ervaring dat de Swap Image behaviour echt ontzettend langzaam gaat bij iedere site dat ik de functie gebruikt heb.
Maar als ik naar andere websites kijk die ook in dreamweaver gemaakt zijn verloopt de functie echter wél vloeiend. ik doe dus waarschijnlijk iets verkeerd.
Dit stukje code gebruikt dreamweaver voor Swap Image:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function MM_swapImage() { //v3.0
var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
} |
deze functies roep ik in mijn code aan op deze manier:
code:
1
| <a href="pages/inleiding.php" target="center" onmouseover="MM_swapImage('Image1','','img/hl/hl_uitnodiging.gif',1);" onmouseout="MM_swapImgRestore();"> |
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |