Toon posts:

MSI k7t266 Pro2 piept 8 keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is er thuis mee opgehouden en nou vroeg ik mij af wat het probleem zou kunnen zijn.. Bij het opstarten spint mijn schijf op en lijkt alles goed te gaan.. Er komt alleen geen beeld en de PC piept 8 keer kort achter elkaar (gevolgd door telkens weer 8 piepjes)

Mijn PC bestaat uit het volgende:

MSI K7t266 Pro2
Amd Duron 1300
384 MB DDR Ram
Asus v8420 ti 4200

Ik heb alles al aangedrukt (geen resultaat)
Ik heb alle andere spullen er al uit gehaald (geen resultaat)
Andere VGA kaart (geen resultaat)
Batterij verwisseld (geen resultaat)

Ik heb wel vanochtend er een aantal draadjes uitgetrokken die hoorden bij de USB poorten voorop mijn kast.. Maar kan dat een probleem veroorzaken?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kijk eens in de manual van je mobo, om te zien wat de piepjes betekenen. Kan geheugen, videokaart of dergelijke zijn, maar die piepen minder :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja.. ik had ergens een lijstje gezien.. Daar stond iets van 8 peipjes is Display memory failure ofzo.. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Videogeheugen?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
probeer je systeem eens op te starten met 1 plankie geheugen ipv de 2/3 die er nu inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan.. er zit er nu 1 in

• mhoogendam
ook geprobeerd om deze ene om te ruilen voor 1 die je er al uit hebt gehaald?

Andere geheugen bank geprobeerd met deze ene reep ?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ben je misschien met overklokken of dergelijke bezig geweest :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Zit er op jou moederbord geen diagnotic leds? Daar zou je het ook aan kunnen zien en anders kan je het vast wel vinden in de manual van je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Geheugenstrips idd al afzonderlijk geprobeerd.. Ben nu in de manual aan het bladeren en daar staat idd iets over D-leds.. alleen zitten die er bij mijn versie niet op :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al geprobeerd een andere videokaart erin te doen? Display memory failure lijkt mij een kapotte videokaart namelijk

Die D-Leds zitten toch op zo'n extra USB bracket, tussen de twee USB poorten, tenminste dat is zo bij een kennis van mij die een MSI KT266 2 heeft :?

[ Voor 41% gewijzigd door Turkish op 21-08-2003 14:09 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mhoogendam
Die D-leds die zitten via een soort USB kaartje die je op je Mobo moet prikken op de plek van een PCI slot. Daar zitten dan 4 ledjes bij elkaar. Wat heb je allemaal losgetrokken en deed de pc het daarvoor nog wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm.. Ik geloof dat de PC het daarvoor wel deed inderdaad.. Maar goed.. we hebben het hier over een extra USB poort.. De PC heeft het immers eerder ook gedaan zonder dat deze draadjes erin zaten.. Maar ik zal eens even kijken of ik em via die weg aan de praat krijg

Ik heb al een andere videokaart geprobeerd.. Maar daar heb ik dezelfde melding..
En die zit nu weer in een andere en daar doet ie het weer goed!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:13 ]

• mhoogendam
heb je misschien een fan losgetrokken met de draadjes die je vanochtend allemaal eruit had gehaald ?

Verwijderd

Topicstarter
nee.. alle fans werken prima..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die draadjes van die extra USB poort terug gedaan maar ik heb dus nog steeds hetzelfde probleem.. Ik heb die bracket met de D/leds niet meegeleverd gekregen denk ik want ik ben die nog nooit tegengekomen..

Is er een bepaalde jumper op het moederbord waar ik iets aan zou kunnen doen :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Via de FAQ/policy van dit subforum kun je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen vinden. Daarin staat ook het een en ander over MSI K7T series ..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me eigen VGA kaart getest in andere PC.. Daar doet ie het prima.. Dus mijn videokaart is in ieder geval nog in orde..

Zou mijn AGP slot brak kunnen zijn?? Want in de beepgids van AMIBIOS staat bij 8 beeps:

8 Beeps: Display memory read/write failure

Explanation: The BIOS is unable to write to the frame buffer memory on the video card.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus nu een nieuw moederbord gekocht omdat het iets te maken moest hebben met de AGP poort volgens de piepjes..

Mooie D-LED erbij gekregen.. En ja hoor.. zelfde probleem.. Alleen geeft de D-Led aan dat het ietste maken heeft met de Memory modules..

Wat nu:?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Andere mem modules lenen bij iemand, of je mem modules testen bij iemand anders. Grote kans dus dat die al die tijd al het probleem zijn geweest :(

Als je goede mem modules hebt, kan je ook nog eens je oude mobo proberen. Misschien kan je je nwe mobo nog terugbrengen als hij dan ineens wel doet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het dan kunnen dat allebei mijn modules brak zijn? Dat lijkt mij erg vervelend voor mijn budget.. :(
Pagina: 1