Toon posts:

[win2k] Windows op raid, maar rare foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst 2 x 120 gb western digital 8 mb hdtjes gekocht en een zo goedkoop mogelijk raid kaart.Hij is van digital connect. Product nummer kan ik niet echt vinden maar ik zie : silicon image sil 0680 en ik moet deze raid kaart installeren met medley drivers/software.

Goed naast mijn bestaande hd deed dit raid setje het oke. Nu wil ik windows 2000 gewoon op mijn raid hebben in plaats van een apparte hd. Goed geen probleem. Prop die boot cd van win 2k erin. Druk op f6 als ie dat vraagt. Dan installeert ie wat en vraagt ie naar mijn drivers. Dus ik druk op e om zelf drivers te installeren. Dan komt ie met de volgende fout melding (direct nadat ik op e heb gedrukt):

Onverwachte fout (0) opgetreden op
regel 962 in d:\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c

Druk een willekeurige toets om verder te gaan.

Goed als ik dus een toets druk gaat ie alleen maar ff terug. Dus druk ik gewoon weer op e. Zelfde verhaal. Ik heb trouwens al 3 verschillende windows 2000 cd's gestest dus daar ligt het niet aan. Mijn bios staat ingestelt op boote cdrom en scsi. Bijde hd's staan op de raid controller als slave op een apparte kanaal.

Ik heb dit getest op 2 verschillende computers. Bijde keren zelfde melding.

Kan iemand me please helpe?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Die fout ziet er uit alsof er wat foutgaat met dcode omtrend de disk aansturing.
Misschien dus een default driver probleem van win2k.

[google=\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c] levert evengoed aardig wat resultaten,
misschien kan je daar wat tussen vinden om dit op te lossen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Van google word ik zo weinig wijzer van. Wel zie ik dat er meerdere mensen wel eens zoiets gezien hebben maar een echte oplossing.. zie ik niet .Ik denk dat ik de drivers maar moet inbouwen in de cd of dat ik een nieuwere windows 2000 cd moet opsporen. Had iig gehoopt dat ik wat fout deed ;)

Nog bedankt voor de info.