Toon posts:

3D Studio Max

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vragen.

Vanaf welke versie is 3D Max op Windows XP te draaien. Is dat vanaf versie 5 of ook 4.0 of 4.2.

Ik heb een demo van versie 5 even op mijn computer gezet en het viel mij op dat vanaf dat moment er veel werd gerommeld (access) of mijn Harddisk. Tevens kreeg ik het idee dat alles tragen begon te draaien ook zonder dat ik het programma zelf starte of draaiende had.

Mijn systeem. Amd 1900. Hd 80 Mb. Grafische kaart. Radeon 8500. Geheugen 512

Wie weet hoe ik dit moet oplossen voor ik de complete versie koop.?

Help

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor SA :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4.2 + update is onder XP te draaien. Alleen vraag ik me het nut af van een afweging tussen 4.2 en 5 voor een compatibiliteit? I mean, die licenties zijn voor apps met totaal andere capaciteiten en bijbehorende prijzen. Ik zou eerder van OS swappen dan een duurdere Max uitkiezen die je mogelijk niet eens nodig hebt :D

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21-08 16:59
Even zoeken op google:
http://www.3dmax.com/faq.cfm
Kijk dan eens onder: I am trying to run max 4.x on Windows XP

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
het probleem onder xp was eerst alleen c-dilla en daar was een patch voor.

En ik snap je tweede probleem niet, was alles al langzamer voordat ja max starte :?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 11:41

Len

Leeg

Vind je het logisch met een 80 MB hd...
:Y)

Free Tibet

Verwijderd

Ik heb 3dsmax 4.0 perfect draaiend gehad onder XP pro. Daarna een update gedraaid voor 4.0->4.2 en werkte ook nog perfect..

• HunterPro
  • Niet online
Overigens is een AMD 1900 met 512 MB geheugen nou niet echt hét werkstation om professioneel met 3dsmax bezig te gaan, en gezien de licentiekosten van deze applicatie en het feit dat jij 'm toch wilt gaan 'kopen' (op welke wijze dit dan ook mag zijn), zet ik toch mijn twijfels en enige grote vraagtekens neer bij de legaliteit van de versie van Max die je draait of wenst te gaan draaien. Als dit een foutieve inschatting mijnerzijds is, verbeter me dan alsjeblieft :)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 21-08-2003 14:03 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een week geleden max 3.0 zonder enig probleem aan de gang gezet op een XP machine. Gewoon D3D rendering, het werkt allemaal prima. Ik neem dan ook aan dat hogere versies ook wel zullen werken.

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Had max 3 al c-dille als licensie nee toch??

@HunterPro Max kan je op zo een machine redelijk draaien, en je machine zegt niet alles overkwaliteit, de pro´s kunnen met een 500mhz 1000x betere dingen maken dan ik op mijn Pentium 4 .

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 21 August 2003 @ 14:02:
Overigens is een AMD 1900 met 512 MB geheugen nou niet echt hét werkstation om professioneel met 3dsmax bezig te gaan, en gezien de licentiekosten van deze applicatie en het feit dat jij 'm toch wilt gaan 'kopen' (op welke wijze dit dan ook mag zijn), zet ik toch mijn twijfels en enige grote vraagtekens neer bij de legaliteit van de versie van Max die je draait of wenst te gaan draaien. Als dit een foutieve inschatting mijnerzijds is, verbeter me dan alsjeblieft :)
Het bovenstaande verhaal zou in principe kunnen kloppen maar is niet correct. Ik ben eerst aan het kijken naar de software (demo's) en wil deze testen voordat ik deze ga aanschaffen daarna ga ik mijn systeem wel veranderen.

De bovenstaande opmerking kan natuurlijk ieder half jaar gemaakt worden dat je systeem niet snel genoeg meer is voor dit soort pakketten. Daar geldt voor dat een systeem is nooit snel genoeg of 3d software. :)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Misschien een goede tip: Bij Unreal Tournament 2003 zit een UT2k3 versie van Maya. Maya is ook een 3D app waar velen bij zweren. Omdat je dit dus gratis bij UT2k3 krijgt bespaart dat dus in de kosten. Het is geloof ik wel een learners edition oid. maar je kan het dus wel als een soort demo gebruiken :)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1