Ik heb een Asus A7N8X deluxe mobo en draai speedfan om te temperatuur in de gaten te houden en om de CPU fan te regelen. Dit bevalt me prima, maar ik kom er maar niet uit welke temperatuur waarden nou wat betekenen. Speedfan onderscheidt 3 chips: Asus AS99127F, Winbond W83L785TS-S en LM75. In totaal geven deze chips 6 verschillende temp waarden. Kan iemand mij vertellen waar allemaal sensoren zitten op het moederbord en welke waarde bij welke sensor hoort?
Verwijderd
Imo kun je beter met het bijgeleverde tooltje (Asus PC Probe) monitoren (overigens moet je v4.08 of hoger gebruiken van Speedfan icm de Asus A7N8X en geeft deze de fanspeed foutief 2x te hoog weer).
Voor de Asus A7N8X gebruik je de Winbond W83L785TS-S sensor.
GoT-search: A7N8X W83L785TS
- [rml]Lingod in "[ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5"[/rml]
- Optical in "Het nForce2 topic"
- Jag in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 2" (en verderop in dat topic staat meer info)
- Verwijderd in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 3"
Tip: je kan achter de URL van een pagina ?limit=999 zetten om vervolgens met CTRL F op W83L785TS te zoeken in die lange totaalpagina.
LM75" in "Groot Asus A7V8X Topic:
- Aham brahmasmi in "Groot Asus A7V8X Topic"
- Eindhoven in "Groot Asus A7V8X Topic"
Voor besturing van je fan kun je ook Q-Fan gebruiken: de ingebouwde optie van besturen zoals je die oa ook in je bios kunt instellen.
Voor de Asus A7N8X gebruik je de Winbond W83L785TS-S sensor.
GoT-search: A7N8X W83L785TS
- [rml]Lingod in "[ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5"[/rml]
- Optical in "Het nForce2 topic"
- Jag in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 2" (en verderop in dat topic staat meer info)
- Verwijderd in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 3"
Tip: je kan achter de URL van een pagina ?limit=999 zetten om vervolgens met CTRL F op W83L785TS te zoeken in die lange totaalpagina.
LM75" in "Groot Asus A7V8X Topic:
- Eindhoven in "Groot Asus A7V8X Topic"
Vergelijk dat eens met de waardes die speedfan geeft.Bij mij geven (gaven) de sensors in MBM 5.2 de volgende waarden:
ASUS 1: 28 ºC (Moederbord)
ASUS 2: 46 ºC (CPU Socket)
ASUS 2: 57 ºC (CUSL)
ASUS 3: 13 ºC
ASUS 4: 36 ºC (CPU-Diode)
Voor besturing van je fan kun je ook Q-Fan gebruiken: de ingebouwde optie van besturen zoals je die oa ook in je bios kunt instellen.
[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 13:56 ]
Ok dit is geen antwoord op mijn vraag maar toch bedankt voor je reactie. Ik gebruik speedfan omdat dit programma ook de snelheid van m'n fan kan regelen aan de hand van de temperatuur van m'n cpu. Naar mijn weten is dit het enige programma dat dit kan doen (onder Windows).
Je kan speedfan toch daarvoor blijven gebruiken en een extra programma'tje installeren voor je temps readings? Geen probleem.ralphh schreef op 21 August 2003 @ 13:28:
Ok dit is geen antwoord op mijn vraag maar toch bedankt voor je reactie. Ik gebruik speedfan omdat dit programma ook de snelheid van m'n fan kan regelen aan de hand van de temperatuur van m'n cpu. Naar mijn weten is dit het enige programma dat dit kan doen (onder Windows).
Je kan ook ff je pomp/fan uitzetten en kijken welke temp stijgt, dan weet je ook wat waar bij hoort. Tenminste, zo doe ik het altijd
Verwijderd
Zie editOk dit is geen antwoord op mijn vraag maar toch bedankt voor je reactie.
Bekijk als je er dan nog niet uitkomt ook deze pagina's eens: GoT-search: A7N8X speedfan