ISDN aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Hoi mensen,

Ik zit sinds kort op een nieuwe kamer en daar heb ik (voorlopig) alleen beschikking over telefonisch internet. Er zit een analoge aansluiting, maar er zit ook een isdn aansluiting. Ik heb dit ook aan mijn huisbaas gevraagd en die zegt ook dat ik gewoon gebruik kan maken van de ISDN aansluiting. Als ik echter m'n isdn adapter aan de wantcontactdoos hang krijg ik geen signaal.

Ik heb even de contactdoos opengemaakt en zo ziet hij er vanbinnen uit (crappy webcam pics):

Afbeeldingslocatie: http://www.haverbeke.nl/kastje.jpg

Een closeup van de aders (bruin en witbruin gaan naar de analoge aansluiting ernaast)

Afbeeldingslocatie: http://www.haverbeke.nl/kastjekabels.jpg

Hoe kan ik nu verder? Kan ik met een multimeter meten of de aansluiting goed is? Of zijn de aders misschien verkeerd aangesloten?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je wel een 'Line Ok' lampje op je NT1 branden?

[ Voor 14% gewijzigd door P_de_B op 21-08-2003 14:24 . Reden: typo ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

ISDN werkt op 96 v, dus je kunt met een multimeter checken op welke aders spanning staat. In principe heb je alleen rood en blauw nodig, al heb jij andere kleuren zie ik

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Dat is volgens mij gewoon een UTP kabel die gebruikt wordt. Of de draden goedzitten kan je niet zeggen als je de andere kant niet bekeken hebt ;) In ieder geval moet je voor zover ik weet het laatste punt in de keten voorzien van een terminator. Nou lijkt het erop dat die al in het kastje ingebouwd zit (dat metalen verbindingsdraadje bovenop de zwarte connector).

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
De analoge lijn doet het wel (zit achter een quattrovox) dus de isdn lijn is gewoon ok.

Ik zal volgende week een multimeter meenemen om eens te meten of er spanning op staat. Op welke aansluiting moeten rood en blauw normaal zitten dan? 1a,1b,2a,2b?

Verwijderd

het kan evt. ook aan de zgn. S-bus configuratie liggen op de NT1, ik neem aan dat op poort 1 de QVox zit en op poort 2 de modem?? deze combinatie kan problematisch zijn..........bij de primafoon verkopen ze speciale kastjes om de combinatie wel mogelijk te maken :)

Verwijderd

gilles schreef op 21 August 2003 @ 14:40:
De analoge lijn doet het wel (zit achter een quattrovox) dus de isdn lijn is gewoon ok.

Ik zal volgende week een multimeter meenemen om eens te meten of er spanning op staat. Op welke aansluiting moeten rood en blauw normaal zitten dan? 1a,1b,2a,2b?
normaliter op 1a en 1b
Pagina: 1