win98 - kan andere pc's wel zien maar niet andersom

Pagina: 1
Acties:

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik heb hier een win98 pc , deze kan alles zien op elke andere 98/2000 pc , maar andersom niet , ik kan dus niet vanaf een andere pc deze berijken

- bestand/printer delen staat aan
- ik heb automatish toewijzen van ip aanstaan
- andere pc's kunnen me niet pingen , en ik de andere pc's ook niet
- ik heb naast realtek 8029 een Isdn modem in de pc zitten

de reden dat ik dit gemaakt wil hebben omdat ik vanaf deze pc internet wil sharen en dat kan alleen als de andere pc's mijn ip kunnen zien :P

[ Voor 10% gewijzigd door tkorrel op 21-08-2003 13:12 ]

• tkorrel
mezelf op het netwerk vinden op de pc werkt ook niet , alleen als ik ping met localhost

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

samo

yo/wassup

Heb je wel bestanden gedeeld?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
samo-arne schreef op 21 August 2003 @ 13:53:
Heb je wel bestanden gedeeld?
Staat in zijn startpost. :)

Netwerk kaart goed geinstalleerd? Driver probleem?
Kabel defect?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik volgende keer de edit-knop even...da's makkelijker dan een twede post er meteen na.
Lijkt me dat je voor die internet PC het automatisch een IP-adres toewijzen voor je netwerkkaart uit wil zetten, tenzij je je eigen server hebt, maar als ik zo je verhaal hoor zal dat wel niet het geval zijn. JE PC moet natuurlijk wel een IP-adres hebben, wil je hem kunnen bereiken. Dus voor je NIC heen vast IP invoeren, en voor je ISDN het automatisch IP-adres verkrijgen aan laten staan.
Zorg er wel voor dat je IP's binnen je netwerk in dezelfde range zitten.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ass je een firewall geinstalleerd heb staan moet je ff checken of dat je andere systemen er wel in opgenomen zijn, zo niet, tja, dan zie je hem niet.

• tkorrel
ip heeft zelfde ip range als ander pc ( gecontroleerd met ipconfig ) , ik heb ook tijdelijk een nieuw ip aangemaakt , maar dat gad precies hetzelfde probleem

- er staat geen firewall op de pc
- netwerk is goed geinstalleerd want ik heb wel verbinding , ik kan de andere pc's goed berijken , alleen die pc's mij niet :'( ,

Hmzzz vreemd : ik zie nu pas dat ik bestanden niet kan delen , en dat het tabblad niet is aangemaakt , terwijl dit wel bij netwerk staat aangevinkt :/

Verwijderd

Er lijkt iets mis met je protocolstack. Als je jezelf niet kunt pingen op je IP-adres is er gewoon iets geks aan de hand met je protocollen en/of interface.

Verwijder alle protocollen en services, reboot, en voeg ze weer toe. Eventueel kun je de netwerkkaart opnieuw installeren.

• tkorrel
netwerk is al volledig opnieuw geinstalleerd zonder resultaat :(

• GjanZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2018
Heb je op alle (!) pc's ipx/spx en netbeui/netbios geinstalleerd?

Sometimes I like to Pretend...

Pagina: 1