Toon posts:

Exhange Server andere poort dan 135

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een NT 2000 met een Exhange Server 5.5 draaiend.
Nu kunnen klanten van ons niet meer met Outlook op de Exchange server komen, omdat de ISP's de poort 135 afgeschermd heeft ( vanwege Blaster).

Nu willen die klanten toch op de Exhange Server komen, dus moet Exchange op een ander poort luisteren dan 135.

Heb al wat lopen zoeken, maar ik kom er niet meer uit. Waar in hemelsnaam kan ik opgeven dat Exhange op een andere poort moet luisteren?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
het moet via het register na lang zoeken heeft een collega die van ons op 139 kunnen krijgen

Verwijderd

Topicstarter
weet je ook welk key ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TCP 135 is de RPC locator port en TCP 139 is de NetBIOS listener en die heb je allebeide nodig. Dus beweren dat je port 135 verplaatst hebt naar port 139 is geleuter, tenzij je d'r bij vertelt wat je met port 139 gedaan hebt.
OTOH is het helemaal niet verstandig om NetBIOS open te zetten op internet. Normale mensen gebruiken daar een VPN (PPTP of L2TP) voor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

offtopic:Kunnen we misschien een plaatje uitprinten of een filmpje downloaden....
Misschien iets voor je bedrijf om Secure RPC te gebruiken?
het lijkt erop dat je geen vuurmuur hebt...
Kunje op die Exchanger geen webbased mail configgen?

• Antyrael
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 07:07
Die poort 135 kun je niet wijzigen, Outlook zal altijd eerst een connectie maken naar poort 135 en krijgt dan daarna van de server andere poorten toegewezen (tussen 5000 en 65535) om verder te communiceren.
Pagina: 1