[GF4 mx 440-SE] Scrambled Colors Mystery

Pagina: 1
Acties:

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:02
Beste mensen; _/-\o_

Ik heb hier een GF4 mx 440-SE met 64mb DDR ram van Mercury.
Kostte met minder dan 50 euries en had verwacht dat SE voor Second Edition stond en niet Slow Edition, dat tot daar aantoe. Maar ik was niet tevreden met mijn benchmark scores . ( zie hier of hier )

DUs ik ging lekker overclocken (schoot er nog niet veel mee op) en kon eindelijk een beetje normaal spelletjes spelen. 8)
MAAAAAR
(...)
Enkele weken geleden heb ik een eerste probleem ondervonden met mijn 2 maanden oude GFX kaart. Aanhoor: Bij een boot, wanneer de stroom eraf is geweest, initialiseerd hij de videokaart en krijg ik een raar fenoneem dat ik 'Scrambled Colors' noem. De monitor geeft een weerwar van kleuren die op bepaalde regels erger zijn dan andere, op de achtergrond is meestal nog een deel van het orginele beeld te herkennen. Wanneer ik reboot blijft het beeld hetzelfde en ben ik genoodzaakt soms wel enkele uren te wachten voordat ik mijn pc weer normaal kan opstarten en weer gebruiken. En dit probleem LIJKT steeds vaker te gebeuren.

Nu weet ik niet of het door het overclocken komt of door een fout in de videokaart.
Mijn oude TNT2 laat me niet in de steek op hetzelfde systeem.

Ik denk dat mijn leverancier zegt: "ga lekker fietsen" wanneer ik de overclockte videokaart naar ze terugbreng. 8)7

}:O HELp me :*)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Wat een wazige topictitle :|
Maar hoe heb je hem overclocked dan? Hardwarematig of softwarematig?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Zeus
Ik gebruikte Powerstrip en Geforce Tweak Util en Riva tuner. volgens mij hebben deze zowel softwarematig als harware matige overclock opties die ik heb gebruikt.
IS die topic echt zo wazig?
Dan moet ik hem misschien maar veranderen.
Ondertussen wil ik wel nog even kwijt dat hij nooit problemen geeft in applicaties als battlefield 1942 enzo. en hij ruikt nog niet verbrand :p

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 11:38
Dit is vrijwel zeker een temperatuurs-probleem...
Door de hoge temperatuur en je (te) strakka geheugentimings, krijg je bitfouten bij het lezen van het videogeheugen...
In eerste instantie krijg je hierdoor verkleuringen...
Dus: beter koelen of terugklokken

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Zeus
Wel raar dat dit alleen gebeurd vanuit koude start en niet in programma's waarbij hij moet werken. Desondanks sloop ik ff een fan uit een oude 486 en pleur die ernaast

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sluit eens een andere monitor aan, wat je beschrijft ken ik als dingen die gebeuren als een refreshrate te hoog is, en je monitor toch het beeld wil geven.

Ik denk dat de synchronisatie van de beeldkaart aan het overlijden is eigenlijk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Titel ge-unfluit :)

• Zeus
^_^ bedankt voor het unfluiten! :*)

Ik heb nog geen andere monitor getest. wel mijn oude TNT2 videokaart.
O w8
Wel al eens gedaan bij lanparty. TOen gaf hij dat probleem ook.
Trouwens, ik heb net pc laten aanstaan toen hij dat probleem gaf; toen kwam ie in winxp en er waren geen problemen meer! Vaag he? Ik heb hem nog niet opnieuw opgestart. FF eten. BRB

Verwijderd

gewoon terug brengen, en niet bij zeggen dat je overklokt hebt, en als ze wel vragen, gewoon dom kijken en antwoord geven als "overwat?"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 14:23:
gewoon terug brengen, en niet bij zeggen dat je overklokt hebt, en als ze wel vragen, gewoon dom kijken en antwoord geven als "overwat?"
precies , als hij tegen overclocken niet kan had het geen videokaart moeten worden :+
Pagina: 1