Toon posts:

mysql login probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database aangemaakt in mysql voor mijn site welke in eerste instantie goed werkte, maar toen ik bezig ben gegaan met het aanmaken van een extra gebruiker viel de stroom uit in ons pand (kortsluiting) :(
Nadat ik de stoppen vervangen had en weer de pc aanzette om in te loggen om verder te gaan in mysql kon ik niet meer inloggen alle gebruikers waren gewist en alleen @local stond als gebruiker aangegeven (hier mag ik echter niets meedoen ook geen nieuwe gebruikers aanmaken)

Nu is het inweze denk ik gewoon een kwestie van mysql opnieuw erop, maar aangezien ik al de nodige gegevens in mijn database heb gezet (en is gegenereerd door de een php script op mijn site) is het van wezelijk belang dat ik deze gegevens straks zonder problemen weer kan importeren in mijn nieuwe database. mede een vraagstelling is hoe ik dit het beste kan verwezelijken aangezien ik vanuit de db geen backup meer kan/mag maken?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 06:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als ik me goed herinner:
/usr/local/mysql/bin/safe_mysqld --skip-grant-tables &
en je daarna:
/usr/local/mysql
Kun je opnieuw je rechten zetten.
Dat al geprobeerd?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:20
Als het goed is werkt het niet, maar het valt te proberen;
Een schone Mysql installatie in een andere map doen, en vervolgens de USER.* files uit de data/-directory kopieeren naar je oude install. Waardoor je dus weer de user 'root' zonder password zou moeten hebben.
Maar het lijkt me dat MySQL tegen dit soort 'truukjes' beveiligd zou moeten zijn.

Andersom kan ook; nieuwe instal, en alle bestanden behalve die van MySQL zelf uit je oude mysql/data map kopieeren naar de nieuwe.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zowel de methode van Vae Victis en frickY werken..... dit is redelijk eenvoudig op de mySQL site te vinden:

http://www.mysql.com/doc/en/Resetting_permissions.html

De 1e methode wordt daar echter aangeraden. (deze heb ik gisteren ook met succes toegepast :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 21-08-2003 13:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OK, simpel handleidingenwerk dus..

slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.