MSI K7n2 Delta ik wordt er moe van!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
All,

Ik weet niet of dit de goede topic is maar, wilde toch dit even onder de aandacht brengen.

MSI heeft voor mij echt afgedaan, ik zal nooit en te nimmer ooit van mijn geloof af vallen. :'(

Een beetje voorgeschiedenis:

Ik samen met 2 anderen een een nieuw pc'tje kopen. Wij via tweakers de goedkoopste uitgezocht (Salland), en besteld. Ooh ja ff zeggen ik woon in Hillegom 3 uur rijden hen en terug van Salland vandaan.

Hier de bestellijst

1x AMD 2500+ Barton
2x AMD 2800+ Barton
6x Geil pc3500 mem
Koelers
Monitor en nog wat ander spul

Eenmaal thuis alles in elkaar zetten. 2500+ draaien als een trein.
2x 2800+ alleen maar problemen zie hiervoor :

http://www.msi.com.tw/pro...42fc38c6a1ae8e5b19dec1d6d

Gebeld met MSI, en na ongeveer 2 maanden steggelen en 3x terug naar winkel (Mem ingewisseld voor Kingston, nieuwe PSU) blijkt er dus toch iets te zitten met timing en northbridge. :r

Er gaan nu ontzettend veel geruchten dat er stiekem een nieuwe revisie is van dit bord, maar MSI ontkent het.

Ik ben nu zo murf :'( dat ik nu weer de borden ga omwisselen voor 2 nieuwe en maar hopen dat deze dan wel goed gaan. Anders dag MSI en welkom Asus.

Tweakers leden kunnen jullie niet eens een onderzoekje doen naar dit want ik heb zo een vermoeden dat die borden als ze het goed doen zeer snel zijn, maar als je toch voor goed en stabiel wilt gaan je beter voor een ander merk kan kiezen. Ik lees zowel hier als bij MSI als bij andere forums dat dit niet echt lekker gaat.

Als je dezelfde ervaring heb zou ik dat graag willen horen en ook hoe jij tot een oplossing gekomen bent.

Greetz Boy_One

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Ik kan me best voorstellen dat je nu zoiets hebt van " ik hoef nooit van mijn leven geen MSI meer " maar ik vraag me toch af in hoeverre dat terecht is . Bijna ieder bekend hardware merk heeft wel eens een serie gemaakt ( denk aan de IBM harde schijven van een tijd terug ) waarmee gewoon een hoop problemen waren. Tuurlijk doet dat de naam van zo'n bedrijf geen eer aan maar als ze de problemen van te voren hadden zien aan komen hadden ze het product echt niet gereleased hoor.

Wat betreft jou probleem, ik ken toevallig 2 mensen die ook dat moederbord met die cpu hebben (wel met ander geheugen trouwens ) en beiden hebben geen problemen met die setup. Dat zou er dus op kunnen duiden dat er idd al een nieuwe revisie is verschenen van dit moederbord maar het zou ook zo kunnen zijn dat het gewoon echt pure pech is.

Ik zie nu dat dit misschien een redelijk offtopic reactie is maar ik wil er maar mee aangeven dat je misschien iets te voorbarig bent met je anti MSI conclusies.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
twit schreef op 21 August 2003 @ 12:56:
Ik kan me best voorstellen dat je nu zoiets hebt van " ik hoef nooit van mijn leven geen MSI meer " maar ik vraag me toch af in hoeverre dat terecht is . Bijna ieder bekend hardware merk heeft wel eens een serie gemaakt ( denk aan de IBM harde schijven van een tijd terug ) waarmee gewoon een hoop problemen waren. Tuurlijk doet dat de naam van zo'n bedrijf geen eer aan maar als ze de problemen van te voren hadden zien aan komen hadden ze het product echt niet gereleased hoor.

Wat betreft jou probleem, ik ken toevallig 2 mensen die ook dat moederbord met die cpu hebben (wel met ander geheugen trouwens ) en beiden hebben geen problemen met die setup. Dat zou er dus op kunnen duiden dat er idd al een nieuwe revisie is verschenen van dit moederbord maar het zou ook zo kunnen zijn dat het gewoon echt pure pech is.

Ik zie nu dat dit misschien een redelijk offtopic reactie is maar ik wil er maar mee aangeven dat je misschien iets te voorbarig bent met je anti MSI conclusies.
Je hebt gelijk het is zeer offtopic, maar als je mijn 2 maanden hell hebt meegemaakt zit je ook op dit nivo. :'( :'( 8)7 iIk weet wel dat ik niet alles van de fabrikant over 1 kam moet scheren, maar verbaas me er wel over dat MSI nu wel heel veel problemen heeft met dit bord, en dat je redelijk in het donker wordt gehouden.

En ja ik kan me ook nog eens wat HD'tjes herinneren die we als koekenpan hebben gebruikt aangezien ze tegen de 100 graden aan liepen... ;)

Maar ik was benieuwd of er mensen waren die iets konden roepen over dit geheel en hoe ze het opgelost hadden nieuwe MB ofziets.

Het is niet de bedoeling om MSI af te kraken. Want ook ik weet dat MSI meerdere goede spullen hebben. Maar wat ik wel raar vind is dat al die Hardware testers zoals TomsHardware.com etc hier nooit last van hebben.

Maar laat ik het van mij maar op dikke pech houden en hopen dat de 2 nieuwe borden wel in orde zijn.
}:O

Greetz Boy_One

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is inderdaad al eerder door anderen opgemerkt dat er (zachtst gezegd) issues kunnen zijn met deze plank en daar is dan ook een topic voor geopend:

[rml][ Ervaringen] MSI K7N2 op 166MHz+ FSB[/rml]

Als je daar je ervaringen post (incl revisienr van het moederbord en BIOS versies), kunnen we er zeker wat mee :)

/is al een ander topic over - dicht

P.s. die topictitel is echt te schreeuwerig, al heb ik alle begrip voor de wanhoop die je ertoe drijft

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.