Toon posts:

[word 2000] formuliervelden in voettekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een organisatie heb ik een sjabloon gemaakt t.b.v. een standaard projectbeschrijving; nu wil het geval dat men ook van de gebruikers wil dat zij zaken in de voettekst standaard invullen. Het sjabloon bestaat uit beveiligde en onbeveiligde secties, en ik krijg met geen mogelijkheid de voettekst onbeveiligd.

De optie 'formulierveld' is niet mogelijk in een voettekst; als ik er een gewoon veld van maak, blijft deze beveiligd zodra ik het document beveilig. Ik ben ondertussen bijna 3 uur bezig en raak een beetje wanhopig |:(

Wat heb ik dus o.a. allemaal geprobeerd -> en waarom lukt het niet:
- bladwijzers invoegen: aan invoerveld een bladwijzer toegewezen en deze invoegen in de voettekst -> er komt geen tekst te voorschijn in de voettekst
- een macrobutton NoMacro met standaardtekst -> ik kom niet door de beveiliging heen
- Sectiebeveiliging aangepast -> de voettekst lijkt geen verband te hebben met het wel of niet beveiligd zijn van bovenstaande sectie
Etc. (en uiteraard gegoogled en gesearched).

Iemand een richting waar ik het wèl in kan zoeken :?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Kan je misschien een custom document property aanmaken, deze toekennen aan een invoerveld en die custom document property dan weer in je voettekst tonen?

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik inderdaad mee bezig geweest (NL versie hier btw), maar dat wil me nog niet erg lukken. Waar ik niet uit kom is het volgende:
Ik geef een veld in Eigenschappen Bladwijzer "projectnaam". In de voettekst verwijs ik daarnaar dmv veldcode REF projectnaam; maar zodra ik het document beveilig, kan ik in desbetreffend veld invoeren wat ik wil, er wordt géén tekst in de voettekst zichtbaar.

Ook als ik een kruisverwijzing invoeg, komt er geen tekst als ik dat invoer als het document beveiligd is. Op de één of andere manier krijg ik de voettekst niet van het schrijf-beveiligd af.

[edit]Nalezend zie ik dat het niet om hetzelfde gaat als jij zegt, maar de aangepaste velden van de documenteigenschappen kreeg ik al helemaal niet zichtbaar, vandaar deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet om te schoppen, maar voor dat alsnog iemand zich over mijn probleem gaat buigen: ik heb het uiteindelijk op weten te lossen. T.b.v. de search de oplossing:

het is gelukt door de volgende code als module in VBA toe te voegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
'----Code Start----
Sub UpdateFooterField()
Dim fld As Field
   For Each fld In ActiveDocument.Sections(1).Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields
       fld.Update
   Next fld
End Sub
'----Code End----

In de voettekst staat dan een veld REV [bladwijzernaam] en in de eigenschappen van het invoerveld bij 'verlaten veld' de naam van bovenstaande macro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 17:58 ]