Het is een grote hi-fi-wereld , en ik ben men weg kwijt ..

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Voor dat je direct een slotje erop zet , zoals hier wel meer gebeurt bij dit soort topics , dit is niet een "wat is het beste" topic .. dit is gewoon puur dat ik niet meer weet waar te kijken.
Mijn situatie zit dus zo , ik had speakers die ik wel zag zitten ( zie Celestion verdelers? ) maar dus door die reden moet ik verder zien.Die van www.robgoossens.nl raadde me aan voor mijn muziekstijl ( die zéér breed is , van rock tot klassiek ) bij een neutrale speaker te zien zoals Epos. Nu die hun keuze is redelijk beperkt , en hun vloerstaander ( wat ik dus zoek ) is mij iets te duur ...
Nu zoek ik dus jullie hulp ! Ik zoek dus neutrale speakers van om en bij de 800€/paar max en het moeten vloerstaanders zijn. ( en liefst VERKRIJGBAAR |:( )
Ik weet absoluut niet meer bij welke merken ik moet gaan zien hoor .. Mission , Tannoy , JBL , B&W , etc etc .. Allemaal niet wat ik zoek ( de één is teveel dat , de ander is teveel dat ) .. en de Celestion F serie en AVP serie is me net iets teveel home cinema gericht ipv ook goede stereo .. wat ik dus zeker zoek.

Dank bij voorbaat , GoT-ers

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

misschien kan je bij een hifi zaak eens gaan luisteren? en je daar laten informeren?
ik zou het zo niet kunnen zeggen.

als je perse "neutraal" geluid wilt, neem dan actieve studio monitor speakers, die zijn gemaakt het geluid zo "echt" mogelijk door te geven, niet zo "mooi" mogelijk (hoewel ze zeker geil klinken!)

Electronics development

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Dat is juist het probleem , hifizaken in de buurt zijn geinfecteerd door Bose , B&W , JBL , Tannoy , Mission en al die mainstream stuff .. maar dat is allemaal geen spekje naar mijn bekje ..ik wil iets anders , zoals die Epos , of die Celestion's , ... iets dat compleet naar mijn smaak is , maar ik weet geen merken meer .. En actieve studio monitors , zijn dat niet meestal bookshelfs en pokkeduur?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar speakers zijn dermate persoonlijk dat dit dus echt ab-so-luut nutteloos is. Je moet echt zelf gaan luisteren en desnoods een goede dealer opzoeken (dat kan in dat andere topic, wil ik eventueel de titel wel van aanpassen).

Dit soort topics is niet voor niets niet toegestaan, ook al KAN je niet luisteren. Dan moet je ook geen 1500 euro in speakers steken die jij misschien niet eens mooi vindt. Als ik dit toesta, moet ik andere ook toestaan, want ik zie niets meer dan "welke speaker van 800 euro is mooi", eerlijk gezegd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.