Toon posts:

benchmark crashed of springt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb mij een nieuwe pc aangeschaft:

Soltek Nforce2 moederbord Sl-75FRB2-L
AMD Athlon 2400+ @ 2000Mhz
256DDR ram
Gainward GF4 MX440 PRO/600-8X TV - 64Mb DDR AGP8X Heatsink TVout

De temperatuur van mijn cpu ligt normaal rond de 43° en stressed rond 59°
Maar wanneer ik spelletjes speel crashen ze, daarom heb ik een benchmark gedownload (3Dmark 2001), maar ook deze test crasht, het sluitzichzelf af midden in de test.

Ik heb al zoveel problemen gehad met deze pc, eerst gaven ze me de verkeerde processor, een slecht werkend moederbord (biostar) , na veel gezaag in die winkel mocht ik de stukken toch omruilen. En nu heb ik weer deze problemen, weet iemand wat de oorzaak is?

Tnx en sorry als ik zielig overkom maar zo voel ik me ook :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Misschien heb je hier wat aan:

[rml][ 3dMark 2001]welke lockup betekent wat?[/rml]

Is je systeem niet overgeclocked, zou ik teruggaan naar de winkel. Dan is er iets niet goed aan je hardware.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor deze keer goed nagekeken en het gaat weldegelijk om een AMD Athlon XP 2400+ , en hij detecteerd het ook zo. Eergisteren had ik wel serieuze problemen met de temperatuur werd 68° en meer in rusttoestand, gisteren hebben we de Vcore dan zolaag mogelijk gezet en dit deed de temp wel dalen maar was niet goed voor de stabiliteit denk ik. Vandaag staat de Vcore terug op 1.65 zoals normaal is voor deze cpu.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:28:
Ik heb de processor deze keer goed nagekeken en het gaat weldegelijk om een AMD Athlon XP 2400+ , en hij detecteerd het ook zo. Eergisteren had ik wel serieuze problemen met de temperatuur werd 68° en meer in rusttoestand, gisteren hebben we de Vcore dan zolaag mogelijk gezet en dit deed de temp wel dalen maar was niet goed voor de stabiliteit denk ik. Vandaag staat de Vcore terug op 1.65 zoals normaal is voor deze cpu.
Houdt de vcore inderdaad maar default en probeer wat betere koeling. Een te lage vcore zorgt inderdaad voor instabiliteit en is tevens een vorm van overclocken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Ok nieuw gegeven:

Als ik mijn AMD Athlon Xp 2400+ in bios instel als een AMD Athlon XP 1800+ (van 2000Mhz naar 1500Mhz) lukt die benchmark dus wel.
Ik snap er niets meer van, weet iemand wat de reden daarvan kan zijn?