Voor ons netwerk hebben we sinds kort de beschikking over vier 100MBit verbindingen met het internet. Nu is mijn vraag, hoe kan ik die het beste / makkelijkste gebruiken, als ik maar 1 computer als router cq firewall wil laten fungeren? In principe hebben wij de beschikking over 8 publieke IP adressen, dus daar ligt geen probleem.
De server/firewall/router is
Win2K AS SP4
ISA server als firewall
Een mogelijke oplossing is:
Een 100MBit switch, met een GBit lijn vanuit de switch naar de router. Ik vraag me echter af, of dit uberhaupt werkt en of er een snelheidwinst mee wordt gehaald. Zie plaatje:

Een tweede oplossing is:
Alle vier de 100MBit lijnen in een netwerkkaart in de router die 4 poorten heeft, zodat slechts 1 netwerkkaart nodig is. Maar dan zit ik met eventuele DNS problemen, of niet? Zie plaatje:

Beetje een lang verhaal met die plaatjes zo, maar heeft iemand ideeen of opmerkingen of een voorkeur voor 1 van beide mogelijkheden?
Alvast bedankt.
De server/firewall/router is
Win2K AS SP4
ISA server als firewall
Een mogelijke oplossing is:
Een 100MBit switch, met een GBit lijn vanuit de switch naar de router. Ik vraag me echter af, of dit uberhaupt werkt en of er een snelheidwinst mee wordt gehaald. Zie plaatje:

Een tweede oplossing is:
Alle vier de 100MBit lijnen in een netwerkkaart in de router die 4 poorten heeft, zodat slechts 1 netwerkkaart nodig is. Maar dan zit ik met eventuele DNS problemen, of niet? Zie plaatje:

Beetje een lang verhaal met die plaatjes zo, maar heeft iemand ideeen of opmerkingen of een voorkeur voor 1 van beide mogelijkheden?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 12:28 ]