Toon posts:

PC gaat niet meer uit, gaat vanzelf weer aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met een GigaByte GA-686BXC moederbord.

Processor : Pentium II 333 Mhz.
Nic : Realtek Pci combo (8029)

zodra ik klik op start - afsluiten , dan sluit de pc zich netjes af, maar 5 sec. later gaat deze weer aan.

Ik heb in de Bios APM en Powermanagent en Wake-on Lan; Wake-on enz. uit geschakeld, maar dat helpt niet.

Daarna heb ik op het moederbord de powerswitch en de reset switch los getrokken en dan gaat deze spontaan zelf weer aan.

Kan iemand mij helpen ?? :)

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
hmm vreemd. Heb je met de search gezocht naar oudere topics over dit soort problemen?
Wat voor voeding heb je, misschien maakt de schakelaar op een of andere manier nog contact, waardoor hij weer opstart.

Mare, als hij wel goed afsluit, waarom trek je dan niet gewoon de stekker uit het stopcontact, zodra hij goed is afgesloten? :?

Verwijderd

Mogelijk is je uitschakel-opdracht door een virus omgezet in een reset-opdracht.
Of beetje boel kortsluiting :+

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 12:12:
Ik heb een PC met een GigaByte GA-686BXC moederbord.

Processor : Pentium II 333 Mhz.
Nic : Realtek Pci combo (8029)

zodra ik klik op start - afsluiten , dan sluit de pc zich netjes af, maar 5 sec. later gaat deze weer aan.

Ik heb in de Bios APM en Powermanagent en Wake-on Lan; Wake-on enz. uit geschakeld, maar dat helpt niet.

Daarna heb ik op het moederbord de powerswitch en de reset switch los getrokken en dan gaat deze spontaan zelf weer aan.

Kan iemand mij helpen ?? :)
Is raar maar waar, is toch echt een andere instelling in je bios, ik heb het ook gehad. Reset je bios eens een keertje.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Eventueel een BIOS update proberen?

You can't have everything. Where would you put it?