Toon posts:

DELL Optiplex GX1 350 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst op Ebay een DELL Optiplex GX1 350 Mhz gekocht. Alleen hier paste het gewone geheugen niet in. Dat heb ik geprobeerd, maar het lukte niet. Nu zag ik op internet dat er geheugen te koop was die speciaal voor de DELL Optiplex GX1 series gemaakt is. Alleen dat geheugen is een stuk duurder.

Moet ik perse dat geheugen kopen?

Verwijderd

Ja aangezien Dell z'n eigen moederborden maakt zijn er bep. type geheugen die er voor geoptimaliseerd zijn, en vaak ook de enige die er mee werken.

Kingston maakt voor alle Dell´s geheugen, die zijn niet eens zo (veel) duur(der) :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even opgezocht op de Dell site:
Memory
Architecture 64-bit (non-ECC) or 72-bit (ECC), noninterleaved
Wait states near zero
DIMM sockets three (gold contacts)
DIMM capacities 32-, 64-, and 128-MB non-ECC SDRAM ("PC100" 100 MHz);
32-, 64-, 128-, and 256-MB ECC SDRAM ("PC100" 100 MHz)
Minimum RAM 32 MB
Maximum RAM 768 MB
Memory access time synchronized with system clock
BIOS address F0000h
Normale PC100 dimms zouden dus gewoon moeten werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:05:
Alleen hier paste het gewone geheugen niet in. Dat heb ik geprobeerd, maar het lukte niet.
Definieër "gewone geheugen" eens nader .. Er zijn tientallen zo niet honderden verschillende soorten geheugen B) Wélk geheugen had je dus gebruikt om ermee te testen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb van alles in een Dell Optiplex GX1 gedrukt, van merkgeheugen tot el cheapo PC133 en het werkte allemaal probleemloos. Dus nee, je hebt geen zogenaamd speciaal duur geheugen nodig. Waar je wel op moet letten zijn de standaard geheugenvoorwaardes van de BX chipset (b.v. geen #Mx4 of 256Mbit chips) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 21 August 2003 @ 14:38:
Ik heb van alles in een Dell Optiplex GX1 gedrukt, van merkgeheugen tot el cheapo PC133 en het werkte allemaal probleemloos. Dus nee, je hebt geen zogenaamd speciaal duur geheugen nodig. Waar je wel op moet letten zijn de standaard geheugenvoorwaardes van de BX chipset (b.v. geen #Mx4 of 256Mbit chips) :)
Vreemd, ik heb juist weer andere ervaringen.
Of het was met G1's, ik weet het niet meer.
Heb nml. een keer als project 600pc's mee moeten migreren, en daar werkte bijv. het geheugen van een Gx128 weer niet in een Gx1, o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag bij firm mijn geheugen kopen, welke zou passen?

128MB Dimm PC133 BoB DS
128MB Dimm PC133 single sided

het staat op www.firm.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op basis van die extreem beperkte specs is dat moeilijk te zeggen maar een Double Sided DIMM van 128MB kan alleen voorzien zijn van 8Mx8 chips en dat gaat wel werken met die chipset :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1