Windows Update zonder activering XP

Pagina: 1
Acties:

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 10:56
Ik ben een pre-installatie diskette aan het maken voor de installaties van verschillende pc's, waar Windows XP op komt te staan.

Mijn vraag is, hoe kan ik na de voltooiing van de installatie, de windows Update doen, zonder te hoeven registeren voor Windows XP bij Microsoft?

De pc's dienen met de laatste updates uitgeleverd te worden aan de klanten, en zijzelf moeten het product registeren.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Iest van een soort 'RollBack' ? Zit er niet zoiets in de Resource kits.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De updates "manual" installeren?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
je kunt de service packs slipstreamen, en extra updates kun je installeren met behulp van deze guide:
http://www.msfn.org/unattended/2003/hotfixes.htm

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

idd; ik neem aan dat dat hetzelfde is geregeld als bij 2000; PC zo installen als je wil, updates erop, en roll-back uitvoeren.

Vervolgens ieder systeem wat ermee geïnstalleerd wordt even voorzien van s/n e.d.

• PrayingFalcon
Het probleem is, dat als ik Windows XP installeer, Geen windows updates kan uitvoeren zonder eerst het product te registreren. (Wat bij Windows 2000 wel kan)
Ik wil dezelfde diskette gebruiken voor de pre installatie (en dus dezelfde cdkey tijdelijk) van iedere pc.

En tja...de updates manual installeren, is in deze omgeving geen optie.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
je hoeft de updates ook niet manueel te installeren

lees gewoon even wat er in die guide staat

en dan doe je het volgende:

zet op een share op een tijdelijke server, of op een cd de hotfixes en zo die je wilt installeren (haal ze af met behulp van de guide)

in je scriptje dat uitgevoerd wordt na installatie verwijs je gewoon naar het correcte pad... zo moeilijk is het toch niet, lezen is een kunst :p

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• PrayingFalcon
Ja lezen lukt best. ;)
Alleen, ik wil de updates per pc doen.
Niet vanaf een share, of een cd met hotfixes. Deze lopen dan op een gegeven moment toch achter. (Want dat hou je niet dagelijks bij meestal).

Gewoon vanaf de windows update site.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... als je fysiek met die PC wilt updates zonder eerst te activeren en die andere mogelijkheden zijn geen optie voor jou dan rest er maar één antwoord:

Niet :)

Maar ik snap niet wat er mis is met een cd-rom met daarop de updates en deze per week te updaten. Als je eenmaal die cd hebt gemaakt is het een kleine moeite om de nieuwe updates bij te voegen. Of de klant moet toestemmen om XP direct door jullie te laten registreren en de gewenste gegeven te verstrekken. Willen ze dat niet dan krijgen ze een PC zonder updates, simpel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je de resources hebt, kun je misschien een SUS machine inrichten. Een lokale kopie van Windows Update site, zegmaar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als ik je openingspost lees dan concludeer ik dat je een bedrijf bent of bij een bedrijf werkt die gelicenceerd is voor het verkopen van Microsoft produkten. Dus ik neem aan dat je reeds Microsoft met dit probleem hebt benaderd? Zo niet, waag er een mailtje aan, je krijgt 100% antwoord op je vraag en dan weet je zeker of er wel of geen manier is om dit te doen zoals jij dat wilt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PrayingFalcon
XceeD schreef op 21 August 2003 @ 12:42:
Als ik je openingspost lees dan concludeer ik dat je een bedrijf bent of bij een bedrijf werkt die gelicenceerd is voor het verkopen van Microsoft produkten. Dus ik neem aan dat je reeds Microsoft met dit probleem hebt benaderd? Zo niet, waag er een mailtje aan, je krijgt 100% antwoord op je vraag en dan weet je zeker of er wel of geen manier is om dit te doen zoals jij dat wilt :)
\

Kan ik ook eens proberen ja. :D

Maar ja, verwachte eigenlijk dat al meer mensen naar dit 'probleem' gevraagd zouden hebben?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02
Tot begin 2003 werkte ik bij een PC zaak en daar hadden we altijd OEM XP (SP1) cd's, en als ik die geinstalleerd had kon ik gewoon updates via windowspdate.microsoft.com installeren zonder eerst te hoeven registreren :?

• PrayingFalcon
Sir_Killalot schreef op 21 August 2003 @ 12:55:
Tot begin 2003 werkte ik bij een PC zaak en daar hadden we altijd OEM XP (SP1) cd's, en als ik die geinstalleerd had kon ik gewoon updates via windowspdate.microsoft.com installeren zonder eerst te hoeven registreren :?
Ik heb net een pc geinstalleerd met Windows XP SP1 (NL) OEM, maar krijg een error zodra ik zoek op windows updates...

• Sir_Killalot
Wat voor error ? :)

• PrayingFalcon
"Er is een fout opgetreden in Windows Update waardoor de gevraagde pagina niet kan worden weergegeven".

Foutmelding: 0x800A138F

[ Voor 6% gewijzigd door PrayingFalcon op 21-08-2003 13:20 ]

• Sir_Killalot
Met zo'n nummer kan je al veel meer ;)

http://www.google.com/search?q=0x800A138F

2de hit

[edit] wel voor Win2000 maar misschien werkt ut :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Killalot op 21-08-2003 13:35 ]

Verwijderd

Gewoon een key invoeren; en het daadwerkelijke reggen bij MS uitstellen.

Als het goed is kun je al updates leachen; de error die je krijgt heeft niet met het niet activeren te maken.

Na alle updates geleached te hebben, sysprep runnen, en die flusht de key eruit, zodat de klant die opnieuw in moet voeren.

ik mag voor jou ook hopen dat je met images werkt, ipv. elke comp handmatig te doen.

• PrayingFalcon
Hm...het lijker erop als of het afwijken van de juiste datum/tijd misschien de boosdoener is...
:?

Wordt vervolgd...
Pagina: 1