Automatisch wijzigen van Nt-wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31
Ik zit in de volgende situatie: Ik heb 1 pc die automatisch uitbeld naar N andere pc's om hier wijzigingen op aan te brengen die de werking van de pc beinvloeden. Hierbij maak ik voor het automatisch uitbellen gebruik van een zelf geschreven programma.

Op de remote-pc's draait pcAnywhere, deze neemt de modem ook op als er ingebeld wordt. Als wachtwoord beveiliging gebruiken we de NT-users plus hun wachtwoorden.

We maakten altijd gebruik van standaard wachtwoorden.Nu het systeem groter is geworden, en hiermee evenredig de kans op fraude, willen we dit beter gaan beveiligen. Mijn idee was om 1x per periode (week, maand, kwartaal) een script op een remote pc te starten die het wachtwoord van de "inbel"-user aanpast. Het is namelijk vrij ondoenelijk om dit met de hand te gaan doen.

Is het dus mogelijk om via een script/dll/prog automatisch user wachtwoorden van nt 4.0 te wijzigen?

Groetjes

Verwijderd

net help user

• yrew
Wat een geweldig antwoord dank je wel.

Groetjes

Verwijderd

Het geweldige eraan is dan ook nog eens dat het een geweldig antwoord is :-)
Het doet alles wat je vraagt

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat hij dus bedoeld is in de commandoprompt "net help user" intikken :)

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:53
He das een handige functie, die houden we er in :)

• yrew
Weet ik....het is een geweldig antwoord....meer heb ik niet nodig...bla bla bla bla bla bla bla bla bla en dan net help user had ook gekund maar aan bla bla bla bla bla bla heb ik niets.

Dus nog maals Bedankt voor het echt geweldige antwoord.

Groetjes

Pagina: 1