Toon posts:

Nikon Foto Share wordt gestopt, welk alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Bij mn Nikon digitale camera kreeg ik de service Nikon FotoShare. Deze service bestond uit 50 MB opslag, wat lekker veel is. :P verder worden de foto's niet gecomprimeerd zoals bij bijvoorbeeld de fotoshare van MSN. Ik ben altijd erg tevreden geweest met deze service, maar ze vervangen de service nu met een soort p mail. Op zich een goed idee, maar wanneer de mensen op de thumbnails klikken krijgen ze een verkleinde/gecomprimeerde versie van mijn foto's. Dat vind ik zo jammer. Ik kan bijna niet geloven dat er een ander net zo goed alternatief is, maar ik ga het toch vragen... Dus een online foto share service, waar de foto's niet worden verkleind/gecomprimeerd, zodat degene die de foto's gaat bekijken de originele foto's kan downloaden. Verder zou het handig zijn als er net als bij nikon fotoshare een programma'tje is, waarmee je makkelijk een map kunt selecteren om te uploaden. Ik ben momenteel de fotoservice van yahoo aan het uitproberen, en die zet iig de 1600x1200 foto's ook ter download. (worden wel gecomprimeerd) Alleen het uploaden gaat niet erg fijn vind ik. De bedoeling van dit topic is het delen van ervaringen over dit soort services. Misschien heb je wel een service die zoo goed is dat het het waard is om er wat voor te betalen, ik sta overal voor open. Vooral de upload prodedure moet lekker simpel/snel zijn :P

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 14:27

wasco

brightest crayon in the box

Ben niet zeker maar vermits in semi-professionele boards ik telkens maar weer http://www.pbase.com/ zie opduiken zal het wel iets nuttig zijn. Daar kan je trouwens ook een zipfile met allemaal photos erin uploaden als ik mij het juist herinner.

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

zo'n topic had ik net nodig,
Heeft lycos niets ? Is ook 50 mb en je kunt toch wel zelf even een simpele lay out eromheen knutselen ..

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
bij lycos kun je idd prima je irfan view galleries posten :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad ook gewoon een fotoalbum maken met bijvoorbeeld photoshop en deze op mijn webspace uploaden. Ik vond Nikon Fotoshare alleen zo lekker simpel, en hoopte dat er alternatieven waren. (het liefst gratis natuurlijk, op zich vind ik yahoo tot nu toe nog hetbeste alternatief ;))

Verwijderd

Ik heb even gegoogled en me aangemeld bij webshots, 240 foto's maar je weet natuurlijk niet in welke kwaliteit ...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

www.fotki.com

is niet gratis ($30,- per jaar) maar biedt wel alles inclusief onbeperkt aantal foto's, ftp upload e.d.

gebruik het zelfs al sinds pbase een betaalde dienst is geworden, en pbase vraagt per 100mb extra geld per jaar dus is dit voor mij een mooie oplossing.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind webshots er wel netjes uitzien. En fotki.com lijkt mee heel mooi! bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik echt wat mee

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

Als je gewoon 2 lycos accounten pakt zoals ik heb:) heb je 100mb voor niks,

Cons:::BB4E

Verwijderd

Topicstarter
shameblaster schreef op 21 August 2003 @ 14:12:
Als je gewoon 2 lycos accounten pakt zoals ik heb:) heb je 100mb voor niks,
op hun site staat dat je er 2,5 € per maand voor moet betalen :P

Verwijderd

volgnes mij 60 mb, ik heb nu ook een yahoo accountje en opzich zit het wel goed in elkaar. Ik heb er een site, en vandaag aangemeld voor messenger en ook voor photosite. Lekker compleet aanbod heeft yehoo :D

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb het gratis hoor, denk je nou echt dat ik voor webspace ga betalen.
hier kan je je aanmelden voor 50mb ruimte heb ik ook gedaan kijk maar in mijn sig 2 fotosites

Verwijderd

oww lycos, sorry :D:D ik zat allemaal in mijn hoofd met yahoo !
Maar wat je nu hebt is toch niet echt een album, of zie ik dat verkeerd :S?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok :P, thx, ze willen natuurlijk dat je gaat betalen, vandaar dat ze me waarschijnlijk gelijk naar de betaal versie linkten...

en dit is trouwens gewoon een webspace, das wel iets anders dan waar ik het over heb :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:26 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 14:24:
oww lycos, sorry :D:D ik zat allemaal in mijn hoofd met yahoo !
Maar wat je nu hebt is toch niet echt een album, of zie ik dat verkeerd :S?
Neej maar als je dat wil kan je dat maken met webbuilder en dan heb je wel een album. (is ook gratis) maar ik heb die ftp gewoon nodig voor als ik een foto'tje ofzo maak om hem door te linken. Of om bestanden op te zetten

Pagina: 1