[video] Blauwe, witte en groene puntjes door filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb sinds mijn Radeon 9700 problemen met alle verschillende filmpjes die ik op mijn pc afspeel, welk formaat ik ook gebruik/download, nooit zijn ze strak, er zitten altijd grote irritante fouten in en overal blauwe, witte en groene puntjes doorheen.

Als ik dezelfde film op een andere afspeel gaat het prima. Ook dvd's hebben het probleem.
Hiervoor had ik met hetzelfde systeem alleen dan met een Geforce 4 ti4600 totaal geen problemen!

Ik heb gister mijn systeem maar eens geformatteerd omdat ik de nieuwe audigy II drivers (op mn audigy 1 kaart) ervan verdacht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Zonder enige driver maar eens een filmpje van een andere partitie afspelen leverde zelfde resultaat, eigenlijk nog veel meer spikkels ed :'(

Spellen, plaatjes/foto's en 2D kwaliteit zijn weer beter dan mn ti4600 en voor de rest heb ik verder ook totaal gene vage problemen.
Het is trouwens met gedownloade filmpjes maar ook met films die ik van dvd met mijn dvdspeler afspeel.

Specs en wat ik al geprobeerd heb:
# Antec Bigtower 400w
# P4 2666@3200 Mhz
# Asus P4PE
# 512 MB Corsair PC3000
# IBM 120 GPX 40gb
# Ati radeon 9700
# SB audigy
# Pioneer dvd 106s

Dan de software:
# Intel chipset drivers
# Nieuwste Audigy II drivers
# Windows XP SP1 met álle updates
# DirectX 9.0b
# kazaa lite codec pack 2.04f (voor de codec pack deed ie het al)
# Álle ati drivers vanaf de 3.2 drivers (ik heb dit probleem al enkele maanden). Nu gebruik ik de omega 3.6 drivers.

Iemand die een idee heeft hoe ik die irritante spikkels kan verwijderen, want film kijken is op het moment gewoon te vervelend door die stomme spikkeltjes!

Alvast bedankt!

Ps: Screenshot maken van een filmpje lukt niet.. dan krijg ik eerst een spelende film in paint en daarna een zwart scherm als 't opgeslagen is... :|

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
hm de kaart is niet overgeclockt? als ik mijn geheugen te hoog instel qua snelheid krijg ik ook van dat soort problemen.

- heb je je koeler goed vrij zitten? (ivm warmte-afvoer)
- heb je je systeem niet te ver overgeclockt (agp bus moet nml wel op 66 blijven staan)
- heb je de kaart al in een ander systeem geprobeert?
- probeer de kaart eens op lagere kloksnelheid te zetten
- voeding, kan die genoeg stroom leveren (ivm overclock proc. en hd)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Opgelost! Damn! Daar heb ik dus al 5 maanden over gedaan.

Ik heb ff alles standaard gezet, ff kijken waar het in zat..

# Cpu terug op 2666 gezet..
# Kaart stond op 270/275 @ 425/370 (zie foto's in mn sig), nu @ standaard
# AGP/PCI stond op 83/41.. staat ie al maanden op.. maar daar kan het best in zitten

Nu ff checken waar het probleem in zat..

Hardstikke bedankt!

brb, ff kijken waar het prob in zat!

//Edit//
Als ik de cpu op 3100 Mhz zet en op 1.650 volt gaat het prima. Denk dat het aan de voeding heeft gelegen. 350w is toch niet echt super...

Agp pci en de kaart staan weer op de overklokte waardes.. ;)

iig tnx!

[ Voor 23% gewijzigd door Race Eend op 21-08-2003 15:49 ]