[win2k] Generiek probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Hoi,

Op al onze machines hier krijgen we sinds 3 dagen vage symptonen van iets. We hebben geen idee wat het is en ik kan er hier ook niks over terugvinden.

De dingen die gebeuren:

• Bij het starten van Word een foutmelding dat Visual Basic niet geïnitialiseerd kan worden. Vervolgens werken alle macro's niet meer.
• In Word kun je niet kopiëren/plakken, je krijgt een melding dat er niet voldoende geheugen is.
• Bij Excel krijgen we een foutmelding m.b.t. OLE.
• Bij configuratiescherm staan de pictogrammen links en is rechts leeg.
• Bij software in configuratiescherm kun je niks doen, alle knoppen zijn weg.

Dit gebeurd dus allemaal tegelijk. Als je het ene krijgt krijg je de andere symptonen ook. De oplossing is tot nu toe simpel: start de pc opnieuw op en het is weg.

Alle machines waar het mee gebeurd draaien windows 2000 en office 97. We hebben dit probleem nooit eerder gehad, maar nu is het opeens op een heleboel machines tegelijk. Er is niks nieuws geïnstalleerd of ge-update. Alle machines draaien een recente virusscanner.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
mijn gok gaat toch uit naar een virus..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alle machines waar het mee gebeurd
De problemen lijken redelijk gerelateerd (scripting), een corrupt bestand oid klinkt aannemelijk. Maar bij allemaal tegelijk is zo vreemd.

Is er recent iets aangepast op alle machines, zoals een patch of een nieuw programma? (Gebeurd dat patchen op de machines automatisch?)

Anders zou ik idd aan een virus denken als het op verschillende PC's gebeurd.

Er is geen virusscanner die alle virussen herkend voor ze uitkomen, en zeker als overal dezelfde vscan draait is een virus zeker niet onmogelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennis
Een corrupt bestand leek mij ook aannemelijk inderdaad, maar bij alle machines tegelijk? Bij alle machines gebeurd het niet meer dan 1 keer, daarom lijkt een virus mij nogal vreemd.

Er is helemaal niks aangepast op de machines de afgelopen tijd. Alleen nieuwe virusscannerdefinities, maar die gaan automatisch en doet niet meer dan 1 bestandje vernieuwen, dus dat lijkt me ook haast onmogelijk.

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
de dingen die je beschrijft komen voor als je pc gehacked is via dcom rpc exploit.
op dat moment klapt je rpc onderuit en een van de dingen die die dan gebeuren is dat je niet meer kan copy/paste.

tip kijk of er een service draait die lijkt op een ftp server stop die dan en download de rpc dcom (ms blaster) patch van microsoft.

dat zou het probleem moeten oplossen.

• Dennis
F_J_K, sluit dit topic maar, het moet inderdaad wel zijn wat THC-Hideout zegt, dus ik ga wel verder in het centrale topic.

Bedankt iig! :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:w

:+

[ Voor 91% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2003 11:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.