Slechte weergave NTSC dvd's

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb hier 2 dvdspelers, een Sony DVP-735 en een goedkope Hiteker. Op de Hiteker spelen NTSC dvd's wel mooi af, maar op de Sony niet. Bijvoorbeeld bij Finding Nemo zie je bij de randen van de vissen een soort van trillende rand. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? Ik kan hem natuurlijk wel afspelen in de Hiteker, maar die staat op de slaapkamer.

Andere vraag: bij PAL dvd's zijn soms dunne strepen zichtbaar(meestal op donkere achtergronden). Er zit een goeie scartkabel tussen, dus dat kan het niet zijn.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Indien ze beschikbaar zijn, zou je een firmware update kunnen proberen.
Anders is het misschien een instelling of de progressive-scan optie die niet aanstaat (of misschien niet aanwezig is op de Sony).
Een dure A-Merk speler is in de praktijk niet altijd beter dan een B-Merk speler.
Wel meestal eens stuk stiller.:)

Dunne strepen zijn soms wat bij-effecten van de MPEG compressie. Daar kan je niets aan doen want dat staat (bij de DVD die ik heb althans) gewoon op CD. In een andere speler zag ik dezelfde strepen.

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 21-08-2003 10:21 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Is Finding Nemo een Orginele 'legale'NTSC DVD ?

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik krijg bij sommige films die ik zelf codeer in NTSC ook wel eens trillend beeld. Ik denk dat het aan de TV ligt die NTSC niet helemaal okay doet. Want als ik die NTSC film gewoon als een PAL afspeel is alles vet scherp. Dus dit is ook wat ik tegenwoordig standaard doe :P Blijkbaar maakt het weinig uit of je een NTSC als PAL of een PAL als NTSC afspeelt.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Tis niet de legale versie van finding nemo, maar hij doet het bij elke ntsc dvd. Alleen zie je dat bij finding nemo goed, omdat het animatie is.
Maar dat met die strepen komt niet door mpeg-compressie, want het is zichtbaar bij elke DVD.
Ik heb al eens gezocht bij progressive scan, maar kon dat zo gauw niet vinden. Zal er wel niet op zitten dan.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als het een soort ronde strepen zijn dan heb jeje kabel misschien langs een stopcontact liggen.. maarja dat probleem dat ik meer met een composite kabel. Toen ik een DIKKE scart nem was dit meteen over.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Progressive scan heb je niet op deze spelers en is bovendien alleen via een component output op duurdere displays te gebruiken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Component out zit er wel op, maar daar heb ik niks aan idd.
Pagina: 1