Wij werken hier op het werk met een programma, waarvoor we een bepaalde waarde in de registry op 0 moeten zetten. Op willekeurige tijdstippen blijkt echter dat deze registry waarde weer terug gezet is op 1. Ik Regmon gedownload en gekeken welk programma dat doet. Nu blijkt dus dat het services.exe is. Een beetje vreemd vind ik dat, want services.exe is toch alleen voor het bijhouden van de services? Het gaat zich om het OS Windows 2000 Professional Server. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe we er hier voor kunnen zorgen dat die registry waarde zo blijft, zoals we em ingesteld hebben?
EDIT: Het gaat zich overigens om de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters
EDIT2: Ik kan uit de help opmaken dat lanmanserver iets met Network Monitoring te maken heeft, maar ik weet niet waar ik dat eventueel kan aanzetten, uitzetten of configureren. Bij Add/Remove Windows Components staat dat MS Network Monitoring Tool niet geïnstalleerd is.
EDIT: Het gaat zich overigens om de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters
EDIT2: Ik kan uit de help opmaken dat lanmanserver iets met Network Monitoring te maken heeft, maar ik weet niet waar ik dat eventueel kan aanzetten, uitzetten of configureren. Bij Add/Remove Windows Components staat dat MS Network Monitoring Tool niet geïnstalleerd is.
[ Voor 27% gewijzigd door GoodspeeD op 21-08-2003 09:25 ]