[W2K] Registry waarde gereset door services.exe

Pagina: 1
Acties:

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
Wij werken hier op het werk met een programma, waarvoor we een bepaalde waarde in de registry op 0 moeten zetten. Op willekeurige tijdstippen blijkt echter dat deze registry waarde weer terug gezet is op 1. Ik Regmon gedownload en gekeken welk programma dat doet. Nu blijkt dus dat het services.exe is. Een beetje vreemd vind ik dat, want services.exe is toch alleen voor het bijhouden van de services? Het gaat zich om het OS Windows 2000 Professional Server. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe we er hier voor kunnen zorgen dat die registry waarde zo blijft, zoals we em ingesteld hebben?

EDIT: Het gaat zich overigens om de key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters

EDIT2: Ik kan uit de help opmaken dat lanmanserver iets met Network Monitoring te maken heeft, maar ik weet niet waar ik dat eventueel kan aanzetten, uitzetten of configureren. Bij Add/Remove Windows Components staat dat MS Network Monitoring Tool niet geïnstalleerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door GoodspeeD op 21-08-2003 09:25 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45

ArCadE

No banana available

Kijk eens of je met de group policies een en ander kan aanpassen. bijv. de key op read only zetten.

• GoodspeeD
ArCadE schreef op 21 August 2003 @ 09:08:
Kijk eens of je met de group policies een en ander kan aanpassen. bijv. de key op read only zetten.
Dat heb ik geprobeerd. Ik kan met regedt32.exe alleen het account dat we gebruiken om in te loggen op read-only zetten. System en Administrators weigert Windows om ze op read-only te zetten.

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 21 August 2003 @ 09:05:
EDIT: Het gaat zich overigens om de key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters
dit is geen key!!!!

• GoodspeeD
Wedje maken van wel? Bedankt voor je zinnige bijdrage.

[ Voor 10% gewijzigd door GoodspeeD op 21-08-2003 13:17 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GoodspeeD schreef op 21 August 2003 @ 13:16:
[...]

Wedje maken van wel? Bedankt voor je zinnige bijdrage.
Hij heeft gelijk ;) Jij noemt het pad naar de key; niet de key zelf :) Onder het door jou genoemde pad vallen een aantal verschillende keys :)

Verder denk ik niet dat het de bedoeling is dat je deze instelling via een extern progsel aanpast. Komt deze waarde niet overeen met een vinkje ergens?

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 21-08-2003 19:41 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GoodspeeD
Spider.007 schreef op 21 augustus 2003 @ 19:40:
[...]

Hij heeft gelijk ;) Jij noemt het pad naar de key; niet de key zelf :) Onder het door jou genoemde pad vallen een aantal verschillende keys :)
Waarom zegt regedit dan "Copy key name" als je met rechts op parameter klikt? Naar mijn weten is dit een key, met daarin subkeys die een waarde kunnen hebben.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Welke subkey hebben we het hier dan over?

• GoodspeeD
eRRoR.InSiDe schreef op 21 August 2003 @ 19:58:
Welke subkey hebben we het hier dan over?
enablesecuritysignature

en

requiresecuritysignature

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die worden hoogstwaarschijnlijk door een GPO afgewongen - zet op de PC lokaals eens de background refresh uit, en kijk eens ofdat de setting pas terug staat nadat je reboot?

• eRRoR.InSiDe
Heb je het sinds ongeveer een week of een maand?

• eRRoR.InSiDe
eRRoR.InSiDe schreef op 21 August 2003 @ 23:07:
Heb je het sinds ongeveer een week of een maand?
Edit:
Gisteravond SP4 nog geinstalleerd. En sinds dien staan de waarden bij mij ook op 1 i.p.v. 0. Na een hele nacht staan ze nog steeds op 0. Mijn server doet nog niks dus er is een prog dat jullie gebruiken en wat ge-update is met SP4 wat de instellingen terug zet zoals het er nu naar uit ziet. Verder dacht ik dat misschien de RPC patch tegen het blaster virus er mee te maken zou kunnen hebben. Maar die heb ik nog niet geinstalleerd enkel SP4.

Welk prog heeft die instellingen nodig? En voor wat worden ze gebruikt, wat werkt er niet meer als ze op 1 staan?

Edit:
Net uit bed en dat is wel te merken. Quote ik i.p.v. edit :(

[ Voor 5% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 22-08-2003 08:32 ]

• GoodspeeD
eRRoR.InSiDe schreef op 22 August 2003 @ 08:19:
[...]

Edit:
Gisteravond SP4 nog geinstalleerd. En sinds dien staan de waarden bij mij ook op 1 i.p.v. 0. Na een hele nacht staan ze nog steeds op 0. Mijn server doet nog niks dus er is een prog dat jullie gebruiken en wat ge-update is met SP4 wat de instellingen terug zet zoals het er nu naar uit ziet. Verder dacht ik dat misschien de RPC patch tegen het blaster virus er mee te maken zou kunnen hebben. Maar die heb ik nog niet geinstalleerd enkel SP4.

Welk prog heeft die instellingen nodig? En voor wat worden ze gebruikt, wat werkt er niet meer als ze op 1 staan?

Edit:
Net uit bed en dat is wel te merken. Quote ik i.p.v. edit :(
Patches zijn idd geïnstalleerd. Software die gebruikt wordt is New-Way Retail Software en als de keys op 1 staan, komen er telkens uitgestelde schrijfbewerkingen op de clients.

[ Voor 11% gewijzigd door GoodspeeD op 22-08-2003 11:52 ]

• eRRoR.InSiDe
Ik kom nu ergens uit bij Distributed File System maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Misschein dat daar ergens die opties in staan.
Pagina: 1