Toon posts:

[ASP] upgrade clients -> geen sessie object meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een bijzonder wazig probleem. Het zit alsvolgt:

Ik heb een webproggie geschreven voor intern gebruik. Dit heeft nu twee jaar perfect gewerkt. Het draait op een IIS 4.0 Server met alle patches en is geprogged in asp. Het werkt met alle versies van internet explorer en windows (in de loop der tijd zien werken met windows 95 98 2k en XP, met Internet Explorer 4, 5 en 6)

Nu heeft onze desktop divisie een upgrade uitgevoerd op de nu gestandaariseerde desktops. Er stond al w2k op deze desktops en alles werkte, nu hebben ze Service Pack 4 geinstalleerd (en nog wat willekeurige aanpassingen heb ik het vermoeden, ik kan namelijk niet zien / achterhalen wat die update allemaal exact heeft gedaan).

Het probleem: Na de installatie van SP4 werkt het sessie object niet meer. Het lijkt wel alsof de geupgrade pc's geen sessie cookie meer mee sturen?

Dit gebeurd met alle geupgrade pc's zowel met IE 5 als 6 en ik heb alle security en cookie instellingen al bekeken en zo open mogelijk gezet. Het probleem blijft exact hetzelfde op de login pagina ram ik iets in het session object op de volgende pagina vraag ik dat weer op maar dan zit er niets meer in.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Lijkt me inderdaad een sessieprobleem door middel van cookies of je datum / tijd staat verkeerd. Is dit zo bij alle sites die sessies / cookies gebruiken, of alleen jouw site.

En als je de security settings, ter test, voor jouw site verlaagd?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad getest met low security geen oplossing ;(

en de computers worden 1 voor 1 geupdate hier, op het moment dat ze geupdate zijn werkt de site niet meer.

De datum en tijd wordt gesynced met de domaincontrollers

Alleen mijn site heeft hier last van zover ik het kan achterhalen (ik zit de denken, een probleem met IIS 4 / NT 4 misschien?)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 09:03:
Alleen mijn site heeft hier last van zover ik het kan achterhalen (ik zit de denken, een probleem met IIS 4 / NT 4 misschien?)
Dat zou me heel sterk lijken, aangezien een client hier absoluut geen weet van heeft. Maar als je een testomgeving hebt, zou je dit kunnen uitproberen, bijvoorbeeld op een Win2k client met IIS 5 installed.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 21-08-2003 09:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga inderdaad even IIS 5 installeren ergens, ff kijken of dat wel werkt, zou inderdaad vreemd zijn want aan de server is niets veranderd.

-update-
Met IIS 5 werkt het wel. Waarschijnlijk wordt IIS 4 om de een of andere reden als insecure gezien door de security patches??

Maar overstappen op IIS 5 is helaas geen optie, alle servers draaien hier nog NT4

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 09:46 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Aangezien je applicatie ook altijd perfect gewerkt heeft, zal het wel niet aan je code liggen.

Daarom, move ik hem maar naar SA

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
wow, na heeel lang zoeken de oplossing:

We connecten naar de machine met een wins naam. Dit was het probleem de sessie cookies van de IIS server werden niet terug gegeven omdat er gebruikt gemaakt werd van de computer naam.

Nu gebruiken we een DNS naam en is het probleem verholpen.

Oftewel: SP4 voor windows 2000 accepteert geen cookies van IIS 4 en IIS 5 machines, wel van IIS 5.1 overgens
Pagina: 1