Toon posts:

[access] onbekende database indeling

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg deze foutmelding nadat ik een database probeerde te openen vanaf een cd. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad of is er een programma om dit soort corrupte bestanden te repareren ?

Btw database gemaakt in office xp en heeft gewoon gewerkt ....

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 09:34
Het betreft hier een Access db op een CD? Access maakt bij het starten een .ldb file aan in dezelfde directory. Dat zal niet lukken als het op een CD staat, die is tenslotte read-only...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Toch moet je hem wel kunnen openen vanaf CD (heb er zelf ook een paar op die manier gebruikt).

Ik neem aan dat je OfficeXP ook weer gebruikt om hem te openen? Probeer het eens (je weet maar nooit...) als je hem toch eerst op de HD zet.

En anders Access openen (niet de database) en kiezen voor Extra -> Databasehulpprogramma's -> Database comprimeren en herstellen.

Als dat ook niet werkt ben ik bang dat je 't origineel maar weer eens moet zoeken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn late reactie inmiddels maar om even te reageren :

ik heb het geprobeerd met de database op de hd maar dat gaf hetzelfde effect. Bij het proberen te repareren met access krijg ik ook gewoon dezelfde melding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog meer zitten zoeken bij google en altavista en microsoft zelf maar kan geen enkel programma vinden die zo'n database kan repareren ... heeft iemand wel zo'n programma ?