Toon posts:

Mogelijk om beide kaarten te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ers, ik heb een klein probleempje en dat is het volgende. Ik speel nogal fanatiek het spelletje Counter-Strike, opzich nog geen probleem lijkt mij :). Maar nu gebruiken de meeste clans het praatprogramma Ventrilo. Ikzelf beschik over een Hercules Fortissimo III 7.1 geluidskaart en sinds vandaag over een Asus a7x8n deluxe mobo met onboard sound.

Goed nu volgt het probleem: Ik wil gebruik blijven maken van mijn Hercules geluidskaart, maar als ik dus Ventrilo gebruik en ik begin te praten veranderd na een tijdje mijn stem in 1 of ander robotgeluid. (onder FAQ op ventrilo site, staat uitgelegd dat dit komt door de Hercules chipset). Nu is mijn vraag, is het mogelijk de mic aan te sluiten op de onboard sound en het geluid aan te sluiten op mijn Hercules geluidskaart zonder dat ik problemen ga krijgen?

Alvast bedankt :).

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 16:01
Direct sound misschien. kun je geloof ik input en output onafhankelijk van elkaar configureren

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik heb een Esi-Pro Waveterminal 192L en een ASUS P4PE met onboard sound en deze vallen onafhankelijk van elkaar aan te sturen, zoals je onder kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=9632&format=full&ext=.jpg

Dit is in Configuratiescherm > Geluid.

[toevoeging, wellicht ten overvloede]
Je moet natuurlijk wel je on-board sound geïnstalleerd hebben. Dat vergeten mensen nog wel eens, omdat ze denken "dat zit toch aan het moederbord, hoef ik toch niks aan te doen?". Op de CD die bij het moederbord zit, staan de drivers.

[ Voor 34% gewijzigd door AxiMaxi op 21-08-2003 07:54 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt alle twee, aan deze info heb ik voldoende. Moderator? Er mag een slotje op nu ;)